Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:19:32 GMT

عتبه حسینی آماده استقبال از زائران ایرانی اربعین است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۹۲۴۷

عتبه حسینی آماده استقبال از زائران ایرانی اربعین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیأتی از خدام عتبه حسینی به سرپرستی سید محمد بحرالعلوم، مدیر بخش خدام عتبه حسینی و سید محمد عبد جاسم، مدیر روابط عمومی عتبه حسینی با حمزه نجاتی آرانی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار کردند.

این دیدار که در آستانه اربعین حسینی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد صورت گرفت، سید محمد بحرالعلوم آمادگی خود را برای استقبال از زائران ایرانی در ایام اربعین اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار تلاش مشترک و هماهنگ عتبه حسینی و سفارت جمهوری اسلامی ایران برای افزایش تعداد زوار ایرانی در مراسم اربعین شد.

نجاتی آرانی، وابسته فرهنگی کشورمان در بغداد در سخنانی، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای اعزام زائران ایرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دولت عراق اعلام کرده است.

وی همچنین، افزود: ایرانیان همواره خاطره خوشی از میهمان نوازی مردم عراق در ایام اربعین حسینی به ذهن دارند و ما معتقد هستیم زیارت امام حسین علیه السلام باعث گشایش و حل مشکلات در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

شایان ذکر است؛ این دیدار در حاشیه فراهم سازی مقدمات برای سفر دو تن از خدام عتبه حسینی برای سفر به تبریز و شرکت در همایش پیرغلامان حسینی انجام شد.

کد خبر 5304594

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران اربعین حسینی بغداد عتبه حسینی دولت عراق تبریز حسینی فعالیت های قرآنی اربعین 1400 فعالیت های قرآنی اربعین 1400 قرآن قرآن کریم انقلاب اسلامی ایران حضرت رقیه خبرگزاری مهر کربلا عاشورا سازمان تبلیغات اسلامی قران ایران حسینیه مهر تهران جمهوری اسلامی ایران عتبه حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد اظهار کرد: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج انجام گرفته است و حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده اند.

وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره گیری از امکانات موجود و برنامه ریزی مناسب برای تسهیل سازی خدمات اقدام کرده اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.

حسینی گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت گذاری ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت ها شد.

وی گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.

حسینی تاکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توأم با سلامتی و معنویت همکاری کنند.

کد خبر 6089099

دیگر خبرها

  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد