Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:19:32 GMT

احداث سایت پسماند در ساوه متنفی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۹۴۹۳

احداث سایت پسماند در ساوه متنفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی میرزایی ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با موضوع راه اندازی سایت پسماند گفت: در چند روز اخیر صحبت‌هایی در فضای مجازی در خصوص راه اندازی مجدداً سایت پسماند در شهرستان ساوه منتشر شد که باعث حساسیت و دغدغه مردم ساوه شده است هرچند این طرح در سال گذشته منتفی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سنوات قبل در کارگروه‌هایی بحث شناسایی محلی برای احداث سایت پسماند در نقاط مختلف استان شده بود و شایعاتی مبنی بر اینکه این طرح در ساوه احداث می‌شود، وجود داشت در صورتی که زمینی اختصاص پیدا نکرده بود و مجوزی هم برای آن صادر نشده بود.

فرماندار ساوه تصریح کرد: این طرح از حیث کارشناسی و جانمایی مورد تأیید نیست و از سویی دیگر، شهرستان ساوه این ظرفیت را نداشت که خوشبختانه جلسات مکرری در این راستا برگزار شد که در نهایت نتیجه این جلسات منجر به منتفی شدن این طرح شد.

میرزایی در خصوص منتفی بودن این طرح گفت: موضع نماینده مجلس، فرماندار، مدیرکل محیط زیست و کارگروه پسماند بر منتفی بودن این طرح است و با توجه به اجماع مسئولان اجرایی این طرح در شهرستان ساوه اجرا نخواهد شد.

فرماندار ساوه تصریح کرد: خوشبختانه در راستای صیانت از محیط زیست ساوه، وحدت خوبی بین مسؤولین وجود دارد و فعالان مجازی، خبرنگاران و مردم دغدغه‌مند نیز اهتمام خوبی در خصوص حفظ محیط زیست داشته و دارند.

میرزایی گفت: در منطقه رنگرز نیز مجوز احداث واحدهای شیمیایی، صنعتی، و آلاینده داده نمی‌شود.

گفتنی است پس از پیگیری‌های انجام شده توسط خبرنگار مهر؛ استاندار مرکزی در گفتگوی کوتاه تلفنی اظهار کرد: سایت دفع پسماندهای صنعتی در شهرستان ساوه با پیگیری مردم، رسانه‌ها و مسئولین در حال حاضر متوقف شده است و تا به امروز صحبتی مبنی بر اینکه مجدداً اجرا شود را نداشتیم ولی در خصوص اینکه آیا در آینده احتمال اجرا آن وجود دارد، اطلاعی ندارم.

کد خبر 5303722

منبع: مهر

کلیدواژه: ساوه پسماند فرمانداری ساوه علی میرزایی ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر واکسیناسیون کرونا آمار کرونا گرگان شیوع کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زلزله اربعین حسینی اردبیل خراسان رضوی بیرجند شهرستان ساوه سایت پسماند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور

مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، سیداحمدرضا سید علیان در حاشیه بازدید از شرکت دامداران نیشابور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به جای کلمه ضایعات بخش کشاورزی بهتر است از کلمه بقایا و پسماندهای این بخش استفاده کنیم و این بقایای بخش کشاورزی وحتی خانگی می‌تواند در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام شوند.

وی ادامه داد: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه ای اهمیتی بالاتر از بقایا و بازماندهای این بخش دارد.

سید علیان بیان کرد: در کشور 8 سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

علی مبارکی، معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی نیشابور نیز در این بازدید اظهارداشت: شهرستان نیشابور از شهرستان های پیشرو در زمینه دام در استان است.

وی ضمن تقدیر از خدمات ارزنده تشکل های بخش دامی شهرستان ادامه داد : این شهرستان با بیش از 61 هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود 26 هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با 7 هزار و500 تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

مبارکی با تاکید این نکته که یکی از عوامل محدود کننده توسعه بخش کشاورزی تولید نهاده است؛ بیان کرد: در بخش کشاورزی بیش از 30 درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده و یا به دور ریخته می شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی نیز می شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده های خام دامی از خارج کشور داریم، لذا لازم است در خصوص صدور مجوزها وتسهیلات لازم جهت بازگرداندن این پسماندها به چرخه خوراک دام که منجر به کاهش قیمت آن وتامین امنیت غذایی می شود اقدام عاجل صورت پذیرد.

احمد داوطلب زرقی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز ضمن تاکید برایجاد زنجیره تولید شیر توسط دامداری های صنعتی گفت: با توجه به ظرفیت های تعاونی دامداران نیشابور در بخش تولید شیر به منظور خدمات دهی بهتر به گاوداران، تکمیل زنجیره شیر این تعاونی با سرمایه گذاری در حوزه لبنیات می تواند قدم موثری برای اعضای تعاونی و دامداران شهرستان باشد.

وی افزود: برخی مشکلات پیش روی گاوداران صنعتی و سنتی استان در خصوص سامانه بازارگاه نیز امروز در حضور مدیرکل تغذیه وزارت جهاد کشاورزی بیان شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید