Web Analytics Made Easy - Statcounter

جابر اخلاقی، با بیان اینکه در سال آموزشی گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد دانش آموزان روستایی گیلان به اینترنت دسترسی نداشتند افزود: در این مناطق آموزش حضوری پررنگ‌تر بود.

اخلاقی با اشاره به اینکه امسال سال تحصیلی ۱۴۰۰ از سوم مهرماه در گیلان به شکل مجازی آغاز می‌شود اضافه کرد: بر اساس آمارهای رسمی اداره کل، سال گذشته ۸۶ درصد دانش آموزان در بستر شبکه شاد احراز هویت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد فقط ۶۹ درصد از طریق شبکه آموزشی شاد و مابقی از طریق سایر بسترهای مجازی و تلویزیونی به آموزش دسترسی پیدا کردند.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در خصوص نحوه آموزش به دانش آموزان محروم از اینترنت و شبکه شاد اظهارکرد: بیشتر این دانش آموزان در مدارس عشایری و در مقطع ابتدایی هستند که برای آنها با اعزام راهورهای آموزشی، بسته‌های درسی توزیع کردیم. امسال نیز این برنامه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از احتمال آموزش حضوری در برخی از مدارس روستایی کوهستانی با جمعیت کم دانش آموز خبر داد و افزود: در این بخش در انتظار دستورالعمل ستاد کرونای استان هستیم. چون تعداد دانش آموزان در این مدارس کمتر از پنج نفر است و درصد کمی از دانش آموزان استان را شامل می‌شود.

جابر اخلاقی، آمار دانش آموزان گیلانی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰  را افزون بر ۳۷۲ هزار نفر اعلام کرد.

پیش از این به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، در آستانه سال تحصیلی جدید ۶۰ روستای گیلان پوشش اینترنت ندارند.

کد خبر 626726 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش استان گیلان اینترنت - شورای عالی فضای مجازی دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش استان گیلان اینترنت شورای عالی فضای مجازی دانش آموز دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند