Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای گفت: اگر می خواهیم تحریم ها بی اثر شود باید نسبت به نقش دلار بازنگری کنیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم،  ابوالفضل ظهره وند، سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان و معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه سلسله جلسات مرکز رشد دانشگاه امام صادق که با موضوع "راهبردهای احتمالی آمریکا در قبال تحریم جمهوری اسلامی ایران "، برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسئله منظومه معرفتی اظهار کرد: مسائل باید در دستگاه معرفتی خودش حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده نوعی تعارض جوهری وجود دارد.

وی در ادامه گفت: منظومه معرفتی ما باید روز به روز کارآمدتر شود و همین امر در حوزه مقابله با تحریم ها نیز اثر گذار است. یکی از منظومه های معرفتی که باید مورد توجه قرار بگیرد بحث اراده استراتژیک و استقلال استراتژیک است. در همین راستا اقتصاد عامل تعین جمعی هویت ایران است و این هویت منافع و تهدیدات ما را ایجاد می کند.

 ظهره وند در ادامه با اشاره به همین موضوع افزود: سیاست خارجی ما باید در چارچوب مبانی معرفتی رشد و تکامل پیدا کند که در غیر اینصورت دچار زیان خواهیم شد.

وی در ادامه با اشاره به رفتارهای غیر پارادایمی ادامه داد: اگر ترامپ در انتخابات آمریکا رای نیاورده بود، جمهوری اسلامی دچار تغییر می شد و دموکرات ها کار را برای ما دشوار می کردند.

وی با اشاره به راهکارهای مقابله با تحریم های آمریکا گفت: موضوع انرژی هسته ای باید عمومی شود تا مشارکت مردمی بیشتری را جلب کند. همچنین یکی دیگر از اشتباهات ما در مذاکرات سعدآباد رخ داد که با پذیرش مذاکره با EU/3 آژانس نقش سیاسی نیز پیدا کرده و صرفا به نقش فنی خود پایبند نماند.

 ظهره وند افزود: مهم ترین مسئله تحریم ها، تحریم های چرخه دلار، کاتسا و آیسا است و تا زمانی که این تحریم ها رفع نشوند رفع سایر تحریم ها فایده چندانی نخواهد داشت.اگر می خواهیم تحریم ها بی اثر شود باید نسبت به نقش دلار بازنگری کنیم.

ظهره وند با اشاره به مسئله برجام افزود: برجام ماحصل یک رویکرد بود. رویکردی که معتقد است دین در امور اجتماعی و سیاسی نباید دخالت کند. حتی برای اینکه بخواهیم برجام را به صورت دقیق بررسی کنیم باید به این نکته بپردازیم که چرا معاهداتی مثل NPT را پذیرفتیم. اساسا پذیرش چنین معاهداتی اشتباه بود که این هم حاصل اقدام یکی از اعضای باند نیویورکی‌ها بود.

وی در ادامه افزود: مثل CTBT که معاهده تکمیلی NPT است که جنبه های نظارتی را به وین می دهد. بدون خواستن ما به ازاء رفتیم پذیرفتیم ولی خوشبختانه در مجلس پذیرفته نشد. یا مثل معاهدات موشکی  NBA . یا قبل از این کنوانسیون خلع سلاح شیمیایی را می پذیریم و تصویب می کنیم. اگر نمی پذیرفتیم برای ما مزایای زیادی داشت چون قربانی بزرگترین سلاح های شیمیایی بعد از جنگ جهانی دوم بودیم. حتی معوض هم نپذیرفتیم.

ظهره ‌وند با اشاره به اهمیت مسئله رویای مشترک در حفظ و انسجام یک ملت بیان داشت: جامعه ای می تواند منسجم باشد و منافع ملی خودش را حفظ بکند ( علی رغم همه تناقضات سلیقه ای ) که رویای مشترک داشته باشد و با حرکت به سمت آن رویا را صادق تر حس کند.

 وی افزود: مثلا مارکسیست ها به سمت رویا حرکت می کردند اما بدنه اجتماعی دچار تردید شد. با اینکه روزگار خوشی داشتند و بسیار موفق بودند. هیچ جامعه ای امن تر و شاداب تر از روسیه شوروی نبود. جامعه شوروی رویای مشترک نداشت. با رویای مشترک می توان سختی ها را تحمل کرد. اما اگر همه چیز داشته باشیم و رویا نداشته باشیم کار سخت می شود.

سفیر سابق ایران در افغانستان خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین رویاهای مشترک عدالت است که بدون قسط محقق نخواهد شد. مردم تشنه عدالت هستند و در صورتی که عدالت تامین شود خیلی از معضلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه امام صادق ع برجام قیمت دلار دانشگاه امام صادق ع برجام قیمت دلار رویای مشترک ظهره وند تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار در جریان معاملات امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۲۸ (دو هزار و سیصد و بیست و هشت) رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۶۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۹۰،۵۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود هزار و پانصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۶۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۲۱۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست و ده هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۴۴،۳۱۴ (چهل و چهار هزار و سیصد و چهارده) تومان قیمت خورد.

قیمت یورو مبادله‌ای امروز

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۴۹۱ (چهل و هفت هزار و چهارصد و نود و یک) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با افزایش ۱.۶۶ درصدی، از ۷۶،۷۵۰ (هفتاد و شش هزار و هفتصد و پنجاه) تومان به ۷۸،۰۵۰ (هفتاد و هشت هزار و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۲،۰۶۶ (دوازده هزار و شصت و شش) تومان معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۲۰ (یک هزار و نهصد و بیست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۱.۵۳ درصدی، از ۴۴،۸۵۰ (چهل و چهار هزار و هشتصد و پنجاه) تومان به ۴۵،۵۵۰ (چهل و پنج هزار و پانصد و پنجاه) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۳۵ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱،۹۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۴۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۰۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون) تومان قیمت خورد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳