Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، زهره زهبری با اعلام این خبر گفت: در این راستا، تعداد زیادی از پژوهشگرهای ایرانی و غیرایرانی در حوزه‌های باستان‌شناسی، زبان‌شناسی، مرمت و باستان‌سنجی دعوت شده‌اند که در این برنامه راجع به پژوهش های جدید خود در قالب ۲۴ سخنرانی و طی سه روز سخن بگویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سنگتراشی از جمله هنرهای بسیار کاربردی در دوره هخامنشی بوده و آثار منقول و غیرمنقول زیادی از جنس سنگ از این دوران به جا مانده است که نشانگر شناخت کافی شمار زیادی از سنگتراشانی است که برای دربار این شاهنشاهی خدمت می کرده‌اند.

عضو موسسه باستان‌شناسی آلمان اظهار کرد: بحث راجع به چگونگی کار با سنگ، ابزارهای به کار رفته، معادن سنگ مورد استفاده، تکنیک های به کارگیری شده در ساخت سازه های سنگی و مباحثی از این قبیل، دهه هاست که مورد پژوهش قرار گرفته است.

زهبری افزود: در این میان پژوهشگران ایرانی و غیرایرانی، سال ها برای روشن شدن زوایای گوناگون این موضوع کوشش کرده اند ولی با این وجود، تاکنون برنامه سخنرانی منسجمی که تنها «بر هنر سنگتراشی دوره هخامنشی» متمرکز باشد، برگزار نشده بود و همواره این موضوع مهم در کنار سایر مباحث این دوره ارائه شده بود.

 این باستان‌شناس تصریح کرد: بدین منظور، موسسه باستان‌شناسی آلمان، شعبه تهران (DAI Eurasien-Abteilung, Außenstelle Teheran)، با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری ۲۶ تا ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ خورشیدی سمپوزیوم آنلاینی را به زبان انگلیسی با عنوان «سنگتراشی دوره هخامنشی: روشها، تئوریها و تکنیکها» که مشخصاً بر این موضوع مهم متمرکز است، برگزار خواهد کرد.

گفتنی است، این برنامه توسط یودیت تومالسکی (موسسه باستان شناسی آلمان)، زهره زهبری (موسسه باستان شناسی آلمان) و الکساندر ناگل (دانشگاه نیویورک) و با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برنامه‌ریزی شده و مقالات مستخرج از آن پس از برگزاری سمپوزیوم، به زبان انگلیسی در آلمان منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها آلمان ریاست پژوهشکده باستان شناسی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلمان ایران آلمان ایران موسسه باستان شناسی آلمان دوره هخامنشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این که این شست به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان ها است.

حمزه زاده افزود: اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و چینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه ها است، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش این آثار نفیس به مدت سه ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.
به گفته حمزه زاده، در روز جهانی موزه ها بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت سه ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس