Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی "عرب ۴۸"، وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باعث شده تا این وزارتخانه ۵۰ هزار دز واکسن کرونا «اسپوتنیک لایت» را از بین ببرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: روز پنجشنبه، ۵۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک لایت از انبار‌های وزارت بهداشت رام‌الله از راه گذرگاه «کرم ابوسالم» (تحت کنترل رژیم صهیونیستی) وارد نوار غزه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: واکسن‌های کرونا به منظور تأیید ایمنی و مطمئن شدن از کیفیت مورد بررسی قرار گرفتند که پس از بررسی‌ها مشخص شد این محموله آسیب دیده و قابل مصرف نیست؛ چراکه تاریخ مصرف آن‌ها به اتمام رسیده است.

وزارت بهداشت غزه در ادامه افزود: از آنجا که طی اقداماتی سخت‌گیرانه واکسن‌ها مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرند تصمیم گرفته شد که مطابق با راهنمای واکسن‌ها تمام این پنجاه هزار دوز از بین برده شود.

این وزارتخانه همچنین رژیم صهیونیستی را مسئول فاسد شدن واکسن‌های کرونا دانست و اعلام کرد که این رژیم مانع از رسیدن واکسن‌ها در زمان مورد نیاز شد و آن‌ها را برای ساعات طولانی در شرایط نامناسب حمل و نقل رها کرد که این اقدامات منجر به خراب شدن واکسن‌ها شده است.

وزارت بهداشت غزه از همه مقامات مربوطه خواست مقادیر اضافی و کافی واکسن را تهیه کرده و ورود فوری آن‌ها را تضمین کنند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای کوتاه و جداگانه اعلام کرد که ۹۳ درصد از افرادی که در موج سوم ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، هیچ نوع واکسیناسیونی دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی نوار غزه واکسن کرونا رژیم صهیونیستی وزارت بهداشت واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • اشغالگران عامدانه آمبولانس را در غزه هدف قرار می دهند
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر