Web Analytics Made Easy - Statcounter

این نرم‌افزارها هم در بستر سیستم عامل و هم به‌صورت آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند و مزایا و معایب خاص خود را دارند. طراحی نرم افزار تحت وب نسبت به طراحی اپلیکیشن تحت سیستم عامل، کارایی بسیار بیشتری دارد. این اپلیکیشن‌ها بر روی مرورگرها اجرا می‌شوند و نیازی به نصب شدن بر روی سیستم عامل ندارند. در ادامه به نکات مربوط به طراحی وب اپلیکیشن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اپلیکیشن‌های تحت وب

اپلیکیشن‌های تحت وب نوعی از نرم افزارها هستند که به‌صورت آنلاین و با یکی از مرورگرهای اینترنتی اجرا می‌شوند. این اپلیکیش‌ها بدون نیاز به نصب شدن بر روی سیستم عامل و اشغال فضای ذخیره‌سازی کاربر، قادر به انجام وظایفی هستند که برای اجرای آن تعریف شده‌اند. این نرم افزارها به‌راحتی و به‌سرعت می‌توانند در دسترس کاربران باشند و هر دستگاهی که قادر به اتصال به اینترنت از طریق مرورگرها باشد، می‌تواند از امکانات این نرم‌افزارها استفاده کند.

اپلیکیشن‌های تحت وب در مقایسه با اپلیکیشن‌های تحت سیستم عامل از رابط کاربری قدرتمندتری برخوردار هستند و به همین جهت مورد توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ قرار گرفته‌اند. از آنجا که بسیاری از نرم افزاری‌های تحت سیستم عامل، قیمت بالایی دارند و از نظر امکانات نیز دارای محدودیت هستند، نمی‌توانند به‌خوبی نیاز برخی از کاربران را برطرف کنند.

اما نرم افزارهای تحت وب با هزینه کمتر، گرافیک حرفه‌ای، سرعت بالا، عدم نیاز به نصب و امنیت مناسب، به‌راحتی می‌توانند نیازهای شما را برآورده نمایند. مواردی که اپلیکیشن‌های تحت وب مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند عبارتند از: مدیریت نیروی انسانی، انبارداری و مدیریت موجودی انبار، انجام محاسبات خاص، مدیریت دوربین‌های دور برد، مدیریت سازمان‌ها، اپلیکیشن‌های پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی، آموزشی و پژوهشی، حسابداری برخط، ثبت و ارائه گزارش و...

مزایای استفاده از نرم افزارهای تحت وب

از مهم‌ترین مزایای نرم افزارهای تحت وب، سرعت بالای آنان است؛ زیرا نیاز به نصب بر روی دستگاه ندارند و با هر وسیله‌ای که توسط مرورگرها قادر به اتصال اینرنت باشد، قابل استفاده هستند. این مزیت باعث می‌شود که نه تنها در زمان تهیه و نصب نرم‌افزار صرفه جویی شود، بلکه افرادی که از دستگاه‌های مختلف در مکان‌های متفاوت استفاده می‌کنند، نیاز به نصب چندباره نرم افزار و همگام‌سازی آن‌ها با یکدیگر ندارند.

مزیت بعدی آن‌ها تنوع بالاتر نسبت به نرم افزارهای تحت سیستم عامل است. طراحی این نوع اپلیکیشن‌ها از سطح بالایی برخوردار است و شرکت‌های بزرگی همچون گوگل به آن‌ها توجه خاصی پیدا کرده‌اند. این اپلیکیشن‌ها از یک دیتابیس واحد برای خدمات رسانی به کاربران استفاده می‌کنند و این کار باعث می‌شود که از تکرار داده‌ها، ممانعت به عمل آید و از طرف دیگر بک‌آپ گیری از اطلاعات ساده‌تر خواهد بود. از همه مهم‌تر اینکه امکان دسترسی کاربران به اپلیکیشن‌های تحت وب در هر زمان و مکان وجود دارد.

طراحی نرم افزار تحت وب

تا اینجا به معرفی اپلیکیشن‌های تحت وب و مزایایی که دارند اشاره کردیم. برتری آن‌ها نسبت به اپلیکیشن‌های تحت سیستم عامل، سبب شده که بسیاری تولیدکنندگان نرم افزار که محصولات خود را در گذشته تحت سیستم عامل ارائه کرده بودند، اکنون تحت وب به ارائه خدمات بپردازند. از این طریق کاربران می‌توانند همچون اپلیکیشن‌های قابل حمل در همه جا از خدمات مورد نیاز خود بهره‌مند شوند.

اپلیکیشن‌هایی که زمینه‌هایی همچون مدیریت نیروی انسانی، انبارداری، مدیریت دوربین‌ها، مدیریت سازمان‌ها و شرکت‌ها، پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی، حسابداری و غیره فعالیت دارند، بهترین کاندیدا برای طراحی تحت وب هستند. یکی از فناوری‌های مدرن و نوینی که برای طراحی وب اپلیکیشن، طراحی سایت و طراحی پورتال استفاده می‌شود، طراحی با پایتون است.

فرایند طراحی نرم افزار تحت وب

در قدم اول بایستی ایده اولیه مورد بررسی قرار گیرد و در مورد جنبه‌های مختلف خدمت یا محصولات مورد نظر تصمیم‌گیری شود. مرحله بعدی، پروتوتایپینگ و طراحی یوزر اکسپرینس است. پس از آن بایستی طراحی فنی پروژه و تست فنی برای اطمینان از کارایی آن انجام گیرد. در مرحله بعد، زیرساخت پیاده‌سازی سرور آماده شود و بهینه سازی روی آن انجام گیرد. در انتها بایستی پروژه مورد پشتیبانی فنی قرار گیرد.

جانگو یک فریم ورک اپلیکیشنی مبتنی بر وب و مشهور است که از معماری مدل نما- کنترل‌گر تبعیت می‌کند. با استفاده از آن می‌توان اپلیکیشن‌های مبتنی بر دیتابیس که دارای مزایایی همچون استفاده مجدد و اتصال بخش‌های مختلف هستند را به سادگی طراحی کرد.

ساختار و ویژگی‌های اپلیکیشن‌های تحت وب

برنامه‌های تحت وب از امنیت بالایی برخوردار هستند و وجود چارچوب‌های ساختاری، باعث شکل گیری مناسب آن‌ها می‌شود. نرم افزارهای تحت وب به دلیل استفاده از توان گرافیکی زبان‌های طراحی سایت که به خوبی ارتقاء پیدا کرده‌اند، از نظر ظاهر در جایگاه مطلوبی قرار دارند. همچنین از نظر انعطاف‌پذیری در سطح بالایی قرار دارند؛ به طوری که حتی شبکه‌های اجتماعی با تعداد کاربر بسیار بالا از آن‌ها استفاده می‌کنند.

از آن‌جا که طراحی و ساخت اپلیکیشن تحت وب، مشابه طراحی سایت و طراحی pwa است، شرکت‌هایی که تجربه‌های مختلف در این زمینه‌ها دارند، می‌توانند در طراحی اپلیکیشن موفق‌تر از سایرین عمل کنند. زبان‌های برنامه نویسی که طراحان داخلی برای طراحی نرم افزار تحت وب استفاده می‌کنند، همان‌هایی هستند که برنامه نویسان مطرح در سراسر دنیا به کار می‌برند؛ به همین دلیل تولیدات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

سه زبان برنامه نویسی Html، Css و Javascript برای طراحی رابط کاربری اپلیکیشن‌ها وجود دارد که هر کدام با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و بر محصول نهایی اثرگذار هستند. برای محافظت از کسب و کار در برابر خطرات و ناامنی‌های فضای مجازی، استفاده از نسخه‌های آپدیت شده و به‌روز پیشنهاد می‌شود. اپلیکیشن‌هایی که با استفاده از چارچوب‌های ساختاری مناسب طراحی می‌شوند، از امنیت بالایی برخوردار هستند.

نتیجه گیری و جمع بندی

امروزه اپلیکیشن‌های مختلف طراحی، مورد استفاده طیف وسیعی از کاربران قرار می‌گیرند. به جهت توسعه شبکه اینترنت و دسترسی عموم کاربران به آن توسط گجت‌های مختلف، نوع جدیدی از اپلیکیشن‌ها توسعه یافتند که بر خلاف نرم افزارهای مبتنی بر سیستم عامل، در شبکه اینترنت قابل استفاده هستند. این نرم افزارها محدودیت‌هایی که اپلیکیشن‌های تحت سیستم عامل همچون لزوم نصب، خریداری لایسنس و محدودیت سخت افزاری دارند را برطرف کرده و به کاربران امکان می‌دهند در هر زمان و مکان قادر به استفاده از این اپلیکیشن‌ها باشند.

از آنجا که طراحی نرم افزار تحت وب برای موفقیت و کسب رضایت مخاطبان نیازمند سطح بالایی از تجربه و تخصص است، بایستی در انتخاب شرکت‌های طراحی کننده، دقت شود. طراحی و ساخت اپلیکیشن مبتنی بر وب شباهت زیادی با طراحی سایت دارد؛ به همین دلیل تجربه نشان داده که شرکت‌های با سابقه طراحی سایت، در طراحی اپلیکیشن مبتنی بر وب موفق‌تر هستند.

مجموعه دانش بنیان چتر نیلی به عنوان مجموعه‌ای که در زمینه‌هایی همچون طراحی پورتال، ساخت اپلیکیشن، طراحی pwa و طراحی سایت با پایتون سابقه درخشان دارد، شناخته می‌شود؛ شما می‌توانید برای طراحی اپلیکیشن از خدمات متخصصین مجموعه چتر نیلی استفاده نمایید.

پربیننده ترین مراقب باشید با یک پیامک «هک» نشوید موفقیت اسکای‌ روم در پوشش ارتباطات تصویری کسب‌ وکارهای ایرانی چند نمونه از بهترین نمونه های گوشی اپل طرح اولیه مجلس درباره کاربران فضای مجازی تغییرات اساسی کرده است به دنبال قطع اینترنت نیستیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طراحی نرم افزار اپلیکیشن های تحت وب اپلیکیشن های تحت وب نرم افزارهای تحت وب تحت سیستم عامل بالایی برخوردار نرم افزارها استفاده می کنند برخوردار هستند طراحی اپلیکیشن اپلیکیشن ها نیاز به نصب برای طراحی طراحی سایت شرکت ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک

تیم فرمول یکی فراری ایتالیا نام رسمی خود را تغییر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فراری ایتالیا رسما نام کامل خود را به اسکودریا فراری HP تغییر داد. دلیل تغییر نام تیم فراری امضای قرارداد جدید اسپانسرینگ با شرکت آمریکایی تامین کننده سخت‌افزار و نرم‌افزار Hewlett Packard است.

داستان یک راننده نگون‌بخت؛ مستعدِ بدشانس یا سلطان فاجعه‌؟

پیش از این گفته شده بود که شرایط قرارداد برای اسکودریا بسیار سودمند خواهد بود و به این تیم اجازه می‌دهد حقوق بالایی برای لوئیس همیلتون راننده جدید انگلیسی‌اش که از فصل آینده فرمول یک به آن ملحق خواهد شد، تضمین کند.

فراری هم اکنون با 151 امتیاز در جایگاه دوم رده‌بندی تیمی فصل جاری فرمول یک قرار دارد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد