Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@12:51:55 GMT

اهمیت انتخاب صحیح محصولات بهداشتی نوزاد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۰۳۶۰

اهمیت انتخاب صحیح محصولات بهداشتی نوزاد

مادران باردار یا خانم‌هایی که در آستانه مادر شدن هستند همگی پیش از به دنیا آمدن فرزندشان لازم است مطالعاتی در خصوص مراقبت از فرزندشان، داشته باشند. این مطالعات می‌تواند از بیماری‌هایی که هر کودکی مستعد ابتلا به آن است شروع شده و تا ساده ترین موارد که شامل غذای نوزاد و محصولات بهداشتی مراقبت از او را در بربگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرض کنیم شما تنها مدت کمی تا به دنیا آمدن عضو جدید خانواده فرصت دارید. در این مدت کم لوازم ضروری مراقبت از نوزادتان را لازم است تهیه کنید. لازم است برای انتخاب صحیح محصولات بهداشتی نوزاد ویژگی‌های اصلی را بدانید تا بتوانید سلامت نوزادتان را حفظ کنید. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که بدانید محصولات بهداشتی نوزاد مستقیما با پوست و بدن نوزاد در تماس و تاثیر گذار بر سلامت او هستند. نکاتی که برای انتخاب محصولات بهداشتی مناسب نوزاد لازم است بدانید در ادامه این مطلب ذکر شده‌اند.


ویژگی‌های اصلی لوازم بهداشتی مورد نیاز نوزاد

فاقد رنگ و مواد شیمیایی مضر سازگار با پوست نوزاد ضد التهاب و آرامش بخش ضد حساسیت آبرسان، نرم کننده و مغذی

تمامی این موارد ذکر شده از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. زمان قدم زدن در فروشگاه و تهیه محصولات بهداشتی نوزاد بهتر است به وجود هر یک از این ویژگی‌ها بر جلد محصولات دقت کنید. عدم وجود هر یک از ویژگی‌های ذکر شده می‌تواند سبب حساسیت‌های پوستی در نوزاد شود.


حساسیت های پوستی در نوزادان

پوست نوزاد به ویژه در ناحیه صورت، بسیار لطیف و نرم است. بنابراین مشاهده جوش، لکه و حساسیت پوستی در زمان تولد و حتی روزهای پس از آن در سنین پایین کاملا طبیعی است. بیشتر این حساسیت‌ها، خطری برای کودکتان به همراه نداشته و به سرعت برطرف می‌شود؛ اما برخی دیگر از این نوع حساسیت‌ها ممکن است خطرناک باشد و باعث بروز بیماری‌های دیگر نیز شود. حساسیت‌های پوستی می‌تواند در اثر عوامل محیطی یا استفاده از محصولات نامناسب رخ دهد.

اگزما یا التهاب پوست صورت نوزاد

اگزما پوستی در نوزاد معمولا به صورت ناحیه‌ای قرمز و دچار خارش‌ در روی پوست ایجاد می‌شود و می‌تواند در صورت نوزاد در واکنش به تحریک‌های پوستی مانند بوسیدن یا حتی بدون تحریک در اثر کم آبی ایجاد شود.

اگزما در بین نوزادانی که دارای سابقه بیماری‌های خانوادگی مانند آسم یا آلرژی هستند، شایع‌تر است. حتی این خشکی شدید می‌تواند در صورت نوزاد به شکل حساسیتی پوستی دارای ترشح بروز کند، که اگر به آن توجه نشود به مرور زمان التهاب، ضخامت بیشتری پیدا کرده، خشک و پوسته ‌پوسته می‌شود.

بهترین راه درمان اگزما، شناخت محرک‌های ایجاد کننده اگزما و پرهیز از آن‌هاست. هم‌چنین استفاده از شوینده‌های ملایم و غیر صابونی از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. بهتر است شوینده شما دارای آبرسان‌های طبیعی مثل آلوئه‌ورا باشد. ضمنا می‌توانید از لوسیون بدن نوزاد برای رفع خشکی پوست و حساسیت استفاده کنید. در صورت شدید بودن اگزما حتما باید به متخصص کودک خود مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر در خصوص انواع حساسیت های پوستی نوزاد و راه های درمان آن به وب‌سایت ما در اینجا مراجعه کنید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حساسیت های پوستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌ دولت سیزدهم درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که در تهران ۱۶ کرسی خالی مانده است که کرسی های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح ها و لوایح بگذارند. آنها می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی در گفتگو با ایسنا، افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره های قبل دولت ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کارهای اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899689

دیگر خبرها

  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • خواص جکوزی برای پوست
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست