Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا صمیمی دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی نمک زدایی از آب‌های شور ر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استانی پهناور و با جمعیت پراکنده و منابع آبی متعدد بوده که بعضی از آن‌ها در حال تحلیل است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک منابع آبی سیستان و بلوچستان در شمال استان و مرکز از آب‌های سطحی چاه‌نیمه‌ها تأمین می‌شود افزود: در مناطق جنوبی این استان نیز با وجود داشتن آب، سیستم توزیع مناسبی برای وجود ندارد و در جنوبی‌ترین نقطه این منطقه هم منابع مختلفی مانند دریا در اختیار ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صمیمی با بیان اینکه با توجه به شرایط آبی و خشکسالی موضوعیت برگزاری این کنگره برای سیستان و بلوچستان اهمیت دارد تصریح کرد: سخنرانان و شرکت کنندگان در این کنگره از کشور‌هایی از جمله آلمان، آمریکا، اسپانیا، هندوستان، انگلیس، چین و اردون است.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی نمک زدایی از آب‌های شور افزود: طی این سه روز تعداد ۱۲ سخنرانی کلیدی، ۳۲ ارایه مقاله بصورت شفاهی و پوستر انجام و ۱۰ ارایه دستاورد‌های فناورانه توسط دانشمندان، محققان و فناوران ایرانی و بین‌المللی انجام خواهد یافت، همچنین، در کنار کنگره نمایشگاه مجازی دستاورد‌های تعدادی از شرکت‌های فناور نیز برگزار خواهد شد، در بعد از ظهر روز سوم نیز یک جلسه هم اندیشی با حضور صاحبان علم و فناوری برگزار و قطعنامه صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نخستین و دومین کنگره بین‌المللی نمک‌زدایی از آب‌های شور در تهران برگزار شده است، گفت: هدف از برگزاری این کنگره در سیستان و بلوچستان مطلوب نبودن وضعیت آب استان بوده تا توجه مسوولان را به سمت این منطقه برای حل بحران آب جلب کند و آخرینه یافته‌های علمی دنیا را برای حل مشکلات آب بررسی کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز گفت: این دانشگاه جزو دانشگاه‌های مادر منطقه هشت کشور است و قطب علمی جنوب شرق کشور است و نقش کلیدی در توسعه علمی منطقه از نظر فرهنگی، علمی و پژوهشی ایفا می‌کند و جزو ۲۰ دانشگاه برتر کشور است که سالیانه حدود هزار مقاله ملی و بین المللی منتشر می‌کند و در حوزه بین المللی جایگاه مناسبی دارد.

درمحمد کردی افزود: هدف از برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های علمی این است که دانشگاه بتواند ارتباط خود را با جامعه و صنعت برقرار کند اگر این استان بخواهد توسعه پیدا کند محور این توسعه باید دانشگاه باشد و نقش کلینیک برای حل مشکلات را در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی و غیره.. داشته و نسخه مناسبی را در اختیار مخاطبان قرار بدهد.

وی ادامه داد: هم اکنون رویکرد دانشگاه تخصصی‌تر و مسولیت محورتر شده است، بخش اعظمی از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی با هدف برطرف کردن مشکلات استان انجام میشود تا نگاه علمی به مسؤولان برای حل مشکلات منطقه ارائه کنیم.

وی بیان کرد: انتظار داریم بخش‌های خصوصی و دولتی برای توسعه استان گام برمی‌دارند با دانشگاه هماهنگ باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: طرح آمایش استان توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان آماده شده و در اختیار مسؤولان قرار گرفته تا بر پایه این طرح برنامه ریزی برای توسعه استان انجام شود.

لازم به ذکر است: به وبسایت کنگره به آدرس: https//:seminars.usb.ac.ir/uwtc است و همچنین علاقمندان برای حضور در کنگره می‌توانند بدون هزینه ثبت نام و به آدرس وبیناری کنگره مراجعه کنند: https://webinar.usb.ac.ir/UWTC

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه سیستان و بلوچستان چاه نیمه ها منابع آبی دانشگاه سیستان و بلوچستان برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • نتایج سومین المپیاد تخصصی برق دانشگاه آزاد اشکذر اعلام شد
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند