Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای شهر مشهد گفت: ساخت مسکن ارزان‌قیمت در حاشیه شهر، ضمن اصلاح بافت و حفظ کرامت شهروندان، گامی اساسی در جهت خانه‌دار کردن افرادی است که از نظر اقتصادی و معیشتی در تنگنا هستند. - اخبار استانها -

سیدابراهیم علیزاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهارداشت: یکی از رویکردهای کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر بحث تامین مسکن ‌ارزان‌ قیمت برای ساکنان این بافت‌هاست، امیدواریم از این طریق بتوانیم گام‌های سازنده‌تری در جهت نوسازی و بهسازی منازل شهروندان برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توافق اولیه مدیریت شهری با اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد مقدس، گفت: درحال حاضر عملیات ساخت 500 واحد مسکونی در پنجتن آغاز شده است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه این رویکرد و نگاه استمرار خواهدداشت، افزود: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی چون استانداری، راه‌ وشهرسازی، بنیاد مسکن پای کار بیایند و با مشارکت مدیریت شهری نسبت به ساخت مسکن ارزان‌قیمت اقدام کنند.

علیزاده با بیان اینکه ساخت مسکن ارزان‌قیمت، اصلاح بافت و ساختار سکونتگاهی را به‌همراه دارد، تصریح کرد: افرادی که از نظر اقتصادی و معیشتی در تنگنا هستند، می‌توانند از مسکن مناسب برخوردار باشند و گامی سازنده در جهت حفظ کرامت شهروندان است.

لزوم ایجاد سامانه هماهنگ شهری برای تسریع در صدور پایانکار ساختمانی

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد نیز بر لزوم ایجاد سامانه هماهنگ بین معاونت شهرسازی، سازمان های آتش نشانی و نظام مهندسی برای تسریع در بررسی و صدور پایانکارهای ساختمانی تاکید کرد.

وی افزود: آتش‌نشانی از سازمان های بسیار فعال مدیریت شهری است که خدمات ارزنده‌ای را به شهروندان ارائه کرده و از نظر تجهیزات و امکانات هم در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: یکی از مسائل روز مرتبط با خدمات آتش نشانی بحث تائیدیه‌های آتش‌نشانی در پایانکار است که به دلیل عدم هماهنگی سامانه‌های زیرمجموعه شهرداری و نظام مهندسی، این مقوله با تاخیر اجرا می‌شود لذا پیگیر ایجاد ارتباط هماهنگ بین این سه بخش هستیم.

تمامی ظرفیت‌های شورای شهر مشهد در مسیر مهار کرونا و رفع مشکلات شهروندان استتمامی ظرفیت‌های شورای شهر مشهد در مسیر مهار کرونا و رفع مشکلات شهروندان استشهردار روشناوند گناباد استعفا داد/ دخالت‌های عضو شورای شهر دلیل استعفای شهردار

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کارکنان آتش‌نشانی در خصوص مطالبات خود مظلوم واقع شده‌اند و مقرر شده بخشی از معوقات ظرف روزهای آینده پرداخت شود. در خصوص موضوعات حقوق نیز مدیران سازمان باید پیشنهادات خود را ارائه داده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند. ما نیز در مشورت با سایر کلانشهرها بهترین تصمیم را اخذ خواهیم کرد.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساخت مسکن ارزان شورای شهر مشهد رئیس کمیسیون حاشیه شهر آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد