Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» جعفر قادری در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، ۲۳ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به وزیر کشور گفت: وزارت کشور در انتخاب استانداران، خود را از مشورت نمایندگان بی نیاز نداند؛ نمایندگان همسوی با دولت بوده و جز خیر و صلاح دولت چیزی را دنبال نمی کنند اگر حتی بنا بر عدم استفاده از گزینه های معرفی شده مجامع استانی نمایندگان است حتما نظر این مجامع را مد نظر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجربیات دولت های یازدهم و دوازدهم نشان می دهد اگر وزارت خارجه بر روی برجام متمرکز شود فرصتی برای رتق و فتق ارتباط با کشورهای همسایه و بلوک شرق نخواهد داشت؛ وقتی دولت اعلام می کند اولویت ارتباط با این کشورها است چرا نباید بیشتر وقت خود را صرفا ارتباط با آنها کند؟ عقل و منطق ایجاب می کند پرونده برجام از وزارت خارجه به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی منتقل شده و این وزارتخانه بر روی ارتباط با کشورهای همسایه متمرکز شود.

وی افزود: به دولت توصیه می کنم هرچند رفتارهای مردمی با حضور در میان مردم مناسب است اما انتظار می رود بخش عمده ای از وقت دولت صرف اصلاح رویه ها و مقررات شده و به کارهای میان مدت و بلندمدت توجه بیشتری شود؛ نگران هستیم دولت وقت خود را بیشتر صرف کارهای عامه پسند کرده و از کارهای کلیدی و اساسی غفلت کند؛ برای توجه به موضوعات کلان وقت کافی نداریم و نباید به راحتی از این فرصت ها صرف نظر کنیم.

قادری همچنین تصریح کرد: به دولت روحانی ایراد می گرفتیم که در معرفی به موقع وزرا تعلل می کند ظاهرا این رویه مختص یک دولت نیست و در همه دولت ها تکرار می شود لذا از دولت رئیسی انتظار داریم در معرفی وزیر آموزش و پرورش تسریع کند تا وضعیت معلمان  و دانش آموزان تعیین تکلیف شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان فارس اضافه کرد: ظاهرا در مجلس و دولت اراده ای برای پر کردن خلاءهای قانونی وجود ندارد و مجلس به اشتباه تبصره ۱۹ قانون بودجه ۱۳۹۹ که در سال ۱۴۰۰ تکرار شده بود را حذف و بسیاری از سرمایه گذاری های قابل انجام در حوزه راه و شهرسازی بلاتکلیف مانده است لذا در شرایطی که کشور نیازمند به سرمایه گذاری است چرا به خاطر خلاء قانونی بسیاری از ظرفیت ها بلااستفاده مانده و تعیین تکلیف نشده است.

وی در ادامه در تذکری خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: هیأت رئیسه باید به قانون آیین نامه داخلی پایبند باشد پس به چه دلیل اعلام وصول طرح های عادی را به تأخیر می اندازید در حالی که به استناده ماده ۱۴۰ آیین نامه مکلف هستید در آن جلسه یا حداکثر تا دو جلسه بعد طرح های آماده عادی را اعلام وصول کنید؛ چرا تصور می کنید قدرت تشخیص شما از سایر نمایندگان بیشتر است مجلس که اداره نیست که رئیس جلسه هرچه اراده کند انجام شود. رئیس مجلس یا رئیس جلسه حکم سخنگو را داشته و نمی تواند به جای مجلس تصمیم بگیرد.

قادری افزود: به مهندس محرابیان توصیه می کنم به تعهدات خود پایبند باشد؛ وقتی وزارت نیرو به سرمایه گذار مجوز انتقال آب می دهد و آن چند صد میلیارد تومان برای انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس هزینه می کند با چه توجیهی مجوز آن را تمدید نمی کنید؛ اگر بنا باشد فراخوان بدهیم چرا از اول این کار را نکرده ایم. وقتی ما به تعهدات خود پایبند نیستیم چگونه انتظار داریم سرمایه گذاران به قول و قرار ما اعتماد کنند. مگر ما چقدر امکان سرمایه گذاری داریم که هر سرمایه گذاری را با یک عنوان طرد و دلسرد می کنیم لذا انتظار داریم مجوز سرمایه گذاری متقاضی انتقال آب به فارس را تمدید و برای اجرای خط این انتقال از مسیرهای دیگر فراخوان منتشر کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه از دولت انتظار داریم برای حل مشکل معیشت مردم و رکود تورمی چاره اندیشی کند عنوان کرد: اینکه بگوییم معیشت مردم را به تحریم ها گره نمی زنیم کافی نیست و باید به جای حرف، برنامه عملی ارائه و اجرا کرد و اگر دولت با این شرایط کاملا مهیا میان دستگاه های نتواند کاری از پیش ببرد هیچ دولت دیگری چنین امکانی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: روزانه تماس ها و پیگیری های زیادی برای افزایش حقوق برخی گروه ها وجود دارد که از دولت انتظار داریم آنچه برخی گروه های شغلی و کارمندی را عصبانی کرده و تبعیض در پرداخت هاست، در اسرع وقت برای ترمیم قوانین مدیریت خدمات کشوری و نظام هماهنگ پرداخت ها اقدام کند متأسفانه در عمل بسیاری از دستگاه ها از شمول این قوانین مستثنی شده و بی عدالتی را شاهدیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از وزارتخانه های راه و دفاع می خواهیم در اسرع وقت نسبت به امضای قرارداد قطعه ۸ آزادراه ایزدخواست-شیراز اقدام و عملیات اجرایی آن را آغاز کند که اهمیت آن نسبت به سایر قطعات این آزادراه مهم تر است همچنین از وزارت نفت می خواهیم ساخت پالایشگاه و پروژه های پتروشیمی منطقه را تعیین تکلیف کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: جعفر قادری صحن علنی مجلس مجلس انتظار داریم سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت

آفتاب‌‌نیوز :

 عباس علی آبادی امروز در حاشیه همایش تجاری ایران و چین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازار چین بازار بسیار بزرگی است و ایران هم اگرچه به وسعت و جمعیت چین نیست، اما ما هم کشور بزرگی محسوب می‌شویم. 

وزیر صمت با اشاره به نماسشگاه فرصت‌های صادراتی ایران اظهار داشت: در این نمایشگاه در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های صنعتی تجاری خود را به نمایش گذاشته و معرفی کرده ایم، اما باید مزیت‌های نسبی را برای واردات و صادرات در نظر گرفت. ظرفیت‌هایی در ایران وجود دارد که در چین نیست و ظرفیت‌هایی در چین وجود دارد که در ایران شاید مقرون به صرفه نباشد بنابراین می‌توانیم با همدیگر همکاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون اقتصاد ما تک‌محصولی بوده است، گفت:، اما از این پس به این سمت حرکت می‌کنیم که علاوه بر حوزه انرژی که یکی از حوزه‌های اقتدار آمیز جمهوری اسلامی است در سایر حوزه‌ها مانند دانش بنیان‌ها ظرفیت‌های خود را فعال کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: ده هزار شرکت دانش بنیان ایرانی برای چینی‌ها فرصت خوبی است. 

وی افزود: ما در حوزه انرژی از ظرفیت‌های بالایی برخورداریم که می‌توانیم در اختیار چینی‌ها قرار دهیم و در حوزه برق نیز توانایی‌هایی در تراز جهانی داریم، ضمن اینکه چینی‌ها نیز از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که ما میتوانیم از آن استفاده کنیم.

علی آبادی بیان داشت: وقتی از صد کشور دنیا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بازرگان و فعال اقتصادی در یک نمایشگاه شرکت میکنند بسیار افتخار آمیز است و فکر میکنم امسال سال توسعه ایران با کشور‌های دیگر باشد و بتوانیم رکورد‌های تازه‌ای را ثبت کنیم. 

وی با اشاره به اجلاس آفریقا بیان داشت: در جلسه‌ای که با مقامات ارشد آفریقایی نیز برگزار شد احساس خوبی داشتم، زیرا آفریقایی‌ها علاقمندند شرکای تازه‌ای برای خود انتخاب کنند و ایران می‌تواند یکی از شرکای تجاری آن‌ها باشد. 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال است اظهار داشت: برای جهش تولید باید در سمت توسعه بازار حرکت کرد و این نمایشگاه می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

وی بیان داشت: از تمام شرکت‌ها خواسته ایم که‌پیش برنامه ارائه دهند که ارز را به چه منظور می‌خواهند و این مساله ممکن است مورد کدورت تولیدکنندگان قرار گرفته باشد. 

علی آبادی بیان داشت: برای اینکه بتوانیم از منابع ارزی استفاده بهتری داشته باشیم باید کنترل‌های بیشتری داشته باشیم و خوب این موضوع باعث کندی در تخصیص ارز شده و لذا امروز دستورات تازه‌ای داده ام که یک مقدار در تخصیص ارز شتاب بدهند. 

وی افزود: البته ممکن است در مواردی که قبلا به راحتی تخصیص ارز میدادیم الان محدودیت ایجاد کرده باشیم و این مساله به علت سیاست‌های جدید است، اما سیاست‌های ما به سمت بهبود است و هدف ما این است که ضمن استفاده از ظرفیت‌های داخلی نیاز‌های جامعه را تامین کنیم لذا بین واردات و تولید سیاست گذاری انجام داده ایم که در نهایت منفعت آن برای مردم است.

وی در خصوص واردات خودرو‌های کارکرده به فارس گفت: در خصوص خودرو‌های کارکرده دولت لایحه‌ای به مجلس تقدیم کرد این لایحه تصویب شد و در بازگشت، وزارت صمت متعهد به تهیه آیین‌نامه شد و این آیین نامه تهیه و به دولت ارسال شد و تا زمانی که این آیین‌نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید در انتظار مصوبه د‌ولت بود تا زمان ابلاغ کاری نمیتوانم انجام دهم. 

علی آبادی گفت:، اما مصوبات خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی قابل اجرا است. 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری