Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس پلاس، سال قبل پرونده قتل نوید افکاری با اجرای حکم قصاص، بسته شد اما پرونده رسانه‌ای این ماجرا همچنان مفتوح است. 

فیلم اعترافات نوید افکاری چند روز قبل توسط خبرگزاری فارس منتشر شد. فیلم‌هایی که در آن نوید افکاری جزئیات و نحوه اقدام به قتل را به همراه برادرش وحید افکاری بیان می‌کند.

 شاید اگر بی‌بی‌سی می‌دانست چنین فیلم‌هایی وجود دارد وارد این ماجرا نمی‌شد اما در هر حال این رسانه سلطنتی در آخرین گزارش خود درباره افکاری این تیتر را انتخاب کرد: " سالگرد اعدام نوید افکاری؛ سوالات بی‌جواب در پرونده و ادامه فشارها بر خانواده ".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمالا مخاطب بی‌بی‌سی پاسخ تمام ابهامات خود را در لابه‌لای سخنان نوید افکاری در این فیلم‌های منتشر شده پیدا کند.

اینستاگرام فارس ابتدا دو صوت از نوید افکاری منتشر کرد که در آن‌ها وی به دزدی و چاقوکشی خود اعتراف می‌کند. البته تا اینجای کار هنوز افکاری در مورد قتل چیزی نگفته است. تعدادی از نظرات منتشر شده زیر این پست را ببینید:

«سید دهنوی» نوشته: طرف مرده خدایی نمی‌خواین دست از سرش بردارین؟ من نمیشناسمش و طرفدارشم نیستم ولی یکم فیل از اختلاسگرا بذارید.

«شایان» کامنت گذاشته: نوید افکاری این دنیا رو ول کرد ولی مثل اینکه مسیح علی‌نژاد و بقیه غرب‌زده‌ها هنوز ولش نکردن.

«پیمان» می‌گوید: فکر نمی‌کنین  یکم اینا رو دیر پخش می‌کنین؟!! این همه وقته ضدانقلاب با قهرمان پروریه این، همه جا رو پر کرده،‌ بعد حالا اینا رو میفرستین؟

«فاطمه سادات» هم نوشت: ما که شیراز زندگی می‌کنیم می‌دونیم این فرد آدم خطرناکی بود و یکی از نیروهای امنیتی رو هم شهید کرد #شهید_ترکمان.

«کوروش» نوشته: من کاری به هیچی ندارم ولی شما که این پست رو گذاشتی یعنی نوید افکاری با این دوتا حرف شد ضدانقلاب؟؟؟ بابا خدا رو بشناسید

پس از این دو صوت، خبرگزاری فارس دو فیلم از اعترافات و جزئیات شب حادثه را هم منتشر کرد. کامنت‌های منتشر شده در سایت خبری فارس نیز جالب بود.

«روشن» نوشته است: فقط تعجبم از اینه که اون دسته از سیلیبرتی ورزشی و سینمایی و غیره که در دفاع از این جانی توئیت و هشتگ و کامنت میذاشتند چرا نباید محاکمه بشند؟ مگه داعش چه فرقی با اینها داره؟

«رضا» هم نظر گذاشته: الان دیگه تمام رسانه‌های ضدانقلاب میدونن نوید افکاری قتل انجام داده،...

«ناشناس» هم نوشته: این شبکه‌های معاند با دخالت‌ها و خباثت‌هاشون مجرم و خانواده را بازیچه قرار داده و با هیاهو مانع هر نوع تخفیفی در مجازات شده و آنرا هم به جلو میندازند واقعا جنایت کار هستند و جان افراد برای شان اصلا ارزشی ندارد وفقط اهداف خبیثانه شان مطرح است.

دیگری گفته بود: ضد انقلاب حقیر به راحتی یه قاتل رو قهرمان می‌کنن.

کامنت نهایی هم این بود: از دشمن هیچ انتظاری غیر ازدشمنی نیست.

سال قبل و در همان ایام اجرای حکم از هنرمندان سرشناس گرفته تا برخی سیاسیون نسبت به این ماجرا واکنش نشان داده و این قصاص را محکوم کرده بودند. ‌بی‌بی‌سی‌ هم در گزارشی تمام توییت‌های محمود صادقی، مصطفی تاج‌زاده، مهناز افشار، گلشیفته فراهانی، حتی فرح پهلوی و رضا پهلوی و ... جمع کرده بود تا بتواند همراهی همه را علیه اجرای عدالت نشان دهد. حتی دونالد ترامپ هم وارد ماجرا شده بود و خواسته بود نوید افکاری اعدام نشود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی قاتل نوید افکاری قتل نوید افکاری منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

توحش رژیم صهیونیستی در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از اسراییل به مانند روز‌های نخست پس از حملات هفتم اکتبر نیست. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) کشف گور‌های دسته جمعی در غزه را محکوم کرد. 

بر این اساس، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره به خبرنگاران گفت: پکن عمیقا از وقوع فجایع رخ داده در بیمارستان الشفا و کشف گور‌های جمعی شوکه شده و این موضوع را محکوم می‌کند. 

وی در ادامه به اشاره به بیش از ۲۰۰ روز قساوت صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه، خاطر نشان کرد: بخش وسیعی از نوار غزه اکنون زیرآوار مانده و بیش از یک میلیون غیرنظامی در این باریکه با ناامیدی در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ هستند. 

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: این واقعیت که چنین فجایعی در قرن ۲۱ رخ می‌دهد ظلم به وجدان اخلاقی بشریت است و اساسی‌ترین جنبه عدالت بین المللی را زیرپا می‌گذارد. 

لین جیان در پایان با اشاره به قطعنامه شورای امنیت و درخواست‌های بین المللی برای پایان منازعه در غزه، تاکید کرد: اصلی‌ترین ضرورت فعلی استقرار آتش بس در این باریکه در اسرع وقت است. این موضوع در حال اولویت اصلی چین درباره جنگ غزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مدیرعامل استقلال: از خبر برکناری خودم شوکه شدم
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • (عکس) حمله خفت‌گیر‌های خشن به مهاجم استقلالی در اتوبان!
  • تکذیب یک شایعه عجیب درباره نام استقلال
  • عکس| دزد به مهاجم استقلالی زد
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد