Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۱۷ سال کشور با واکسن‌های خاصی که وارد کشور شده است، خبر داد.

به گزارش «تابناک»، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود هماهنگی خوب بین نمایندگان کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت گفت: در این جلسه در رابطه با برنامه‌های وزارت بهداشت برای آینده، دوستان صحبت‌هایی داشتند و تذکراتی دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه در خصوص وضعیت واکسیناسیون در کشور گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم مقدار فراوان واکسن را با مساعدت رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور وارد کشور کنیم. البته قرار است به مردم وعده ندهیم و تنها از کار‌های انجام شده بگوییم؛ تا پایان تیر ماه تنها ۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده بود در حالی که اکنون به ۳۸ میلیون دوز واکسن تزریق شده رسیده ایم.  
عین اللهی با ابراز امیدواری به تزریق ۵۰ میلیون دوز تا پایان شهریور، گفت: خبر خوب دیگر این است که ما رتبه دوم میزان واکسیناسیون در هفته را در دنیا بدست آورده ایم. رتبه اول را کشور آلمان با تزریق ۶ میلیون دوز در هفته دارد و بعد از آن کشور ما با تزریق ۵ میلیون دوز واکسن در هفته رتبه دوم را بدست آورده است. امیدواریم این هفته بتوانیم رکورد آلمان را هم بزنیم و بالای ۶ میلیون دوز در هفته داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: از خبر‌های مهم دیگر این است که از هفته آینده ۱۷ ساله‌هایی که می‌خواهند کنکور دهند با واکسن‌های خاصی که آوردیم یعنی واکسن‌های زیر ۱۸ سال، واکسینه می‌شوند؛ یعنی جوانانی که سال آخر دوره تحصیلی دبیرستان را طی می‌کنند. به این ترتیب همه واکسینه می‌شوند تا برای برگزاری کنکور مشکلی نداشته باشیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر برنامه ریزی‌ها برای پایان واکسیناسیون در کشور تا دهه فجر امسال افزود: قدم اصلی برای کنترل این بیماری واکسیناسیون است و انشالله امیدواریم تا دهه فجر این بیماری را در کشور کنترل کنیم.

وی در ادامه از ضروری شدن تزریق دو دوز واکسن برای سفر خارجی خبر داد و گفت: بزودی تمامی افرادی که خواهان خروج از کشور هستند باید حتماً دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند و در برگشت نیز کسانی که واکسن تزریق نکرده اند باید آزمایش پی سی آر منفی داشته باشند و مبادی ورودی و خروجی کشور برای جلوگیری از موج بعدی کرونا برای ما اهمیت دارد.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت عین اللهی واکسن کرونا ویروس کرونا خروج از کشور واکسن دانش آموزان کنکور اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت میلیون دوز دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور