Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@10:25:37 GMT

سامانه سماح برای واکسن‌نزده‌ها مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۲۱۵۴

سامانه سماح برای واکسن‌نزده‌ها مسدود شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، ثبت‌نام در سامانه سماح از روز گذشته به همت کمیته اعزام ستاد اربعین آغاز شده است و در ساعات اولیه باز شدن این سامانه بیش از ۵۰ هزار نفر آمادگی خود را برای اعزام اعلام کردند.

الزام تزریق واکسن در پیش ثبت‌نام سامانه سماح اعمال شد

روز گذشته که بسیاری از مشتاقان زیارت اربعین که حتی شرایط اعلام شده از سوی کمیته اعزام را به ویژه تزریق دو دوز واکسن کرونا را نداشتند، پیش‌ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکنون این امکان دیگر فراهم نیست و فقط افرادی که واکسینه شده‌اند، مجوز پیش‌ثبت‌نام در سامانه سماح را دارند. به طوری که افراد پس از وارد کردن اطلاعات خود، در صورتی که شماره ملی آن‌ها در لیست افراد واکسینه نباشد، امکان ادامه روند پیش‌ثبت‌نام ندارند و با این پیام مواجه می‌شوند: «با توجه به استعلام از وزارت بهداشت و اعلام عدم تکمیل واکسیناسیون جنابعالی، شما مجاز به ثبت‌نام نمی‌باشید».

این امر در حالی است که به گفته علیرضا رشیدیان، رئیس کمیته اعزام ستاد اربعین قرار بود پس از پایان ثبت‌نام از متقاضیان اربعین حسینی، افراد واجد شرایط احراز صلاحیت شوند و اسامی افراد واجد شرایط که دو دوز واکسن کرونا زدند، از طریق سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت تایید شود.

پیش‌ثبت‌نام در سامانه سماح همچنان ادامه دارد و زائران واجد شرایط می‌توانند برای قرارگیری در اولویت اعزام در این سامانه پیش‌ثبت‌نام کنند.

همچنین به گفته مسئولان ستاد اربعین تاکنون سهمیه ایرانیان در اربعین ۶۰ هزار نفر است و از فردا ویزای زائران صادر خواهد شد. علاوه بر این، زائران اربعین نیازی به انجام آزمایش کرونا قبل از صدور ویزا ندارند و فقط باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از اعزام، جوابیه منفی آزمایش PCR را در فرودگاه ارائه دهند.
 

کد خبر 626775 برچسب‌ها كرونا در ايران ماه محرم - اربعین واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران ماه محرم اربعین واکسن کرونا سامانه سماح پیش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

بر این اساس، متن ارسالی به این شرح است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …... را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند.


سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.



کد خبر 848564 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم مهاجرت

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند