Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضاییه و هسته حقوق بانکی دانشگاه امام صادق (ع) با هدف رفع نیاز‌های علمی کشور در حوزه حقوق بانکی تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدمهدی جوادی، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه‌قضاییه و هسته پژوهشی حقوق بانکی دانشگاه امام صادق (ع) بر رفع نیاز‌های علمی و نوآوری کشور در حوزه حقوق بانکی تایید کرد و گفت: بر این اساس، مدرسه حقوق بانکی به عنوان یکی از بهترین‌ها و کارآمدترین مدرسه‌ها در دو فصل پاییز و زمستان برگزار خواهد شد که آغاز مدرسه پاییزه از ابتدای آبان ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دانشگاه امام صادق (ع) را به عنوان یکی از دانشگاه‌های موثر از لحاظ تربیت کارشناس، اساتید و نیرو‌های خبره در حوزه حقوق دانست و افزود: حقوق بانکی بنا به دلایل مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است که می‌تواند نخستین دلیل آن توجه دستگاه قضایی به این مقوله به دلیل بروز جرایم اقتصادی در سال‌های اخیر باشد.

رئیس مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضاییه به برگزاری نخستین موت کورت جرایم اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از علت‌های برگزاری این موت کورت توسط پژوهشگاه، حجم بالای پرونده‌های اقتصادی، پیچیدگی این جرایم و فقدان آموزش‌های لازم در این حوزه است.

دکتر جوادی تأکید کرد: ارتقا مهارت‌های دانشی و کارکردی در حوزه حقوق اقتصادی و به تبع آن موضوعاتی مثل جرایم اقتصادی از بایسته‌های مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه‌قضاییه به شمار می‌رود.

وی حوزه بانکی را یکی از عرصه‌های پیشتاز در بحث استفاده از نوآوری‌ها خواند و گفت: رشد ابزار‌های نوین مالی مانند رمز ارز‌ها و ارز‌های دیجیتال از موضوعات مورد توجه نسبت به سایر حوزه‌ها در مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضاییه است بنابراین این امر را رسالت خود قرار دادیم و سعی کردیم در حوزه حقوق ابزار‌های نوین مالی و مسائلی همچون جرایم مبتنی بر ابزار‌های نوین مالی، ورود کنیم.

رئیس مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضاییه، همکاری مشترک بین این مرکز و هسته حقوق بانکی دانشگاه امام صادق (ع) را بستر خوبی برای تبادل در موضوعات علمی، پژوهشی و نوآورانه خواند و ابراز امیدواری کرد در برگزاری مدرسه حقوق بانکی این همکاری به اوج خود برسد.

طرح شفاف‌سازی و الکترونیکی کردن قرارداد‌های بانکی در حال تصویب

در ادامه دکتر یاسر مرادی، مدیر هسته پژوهشی حقوق بانکی دانشگاه امام صادق (ع)، حقوق بانکی را یکی از موضوعات میان رشته‌ای خواند و گفت: درواقع اخیرا این حوزه بخش اعظمی از معضلات دادگاه‌ها، پرونده‌ها، وکلا و بانک‌ها را به خود معطوف کرده است.

وی از اولویت‌های هسته حقوقی بانکی دانشگاه امام صادق (ع) را پیشگیری و آموزش در حوزه حقوق بانکی خواند و افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از مشکلات در حوزه پیشگیری است که با مجلس شورای اسلامی وارد مذاکراتی شدیم و پیش نویس طرح اولیه در قالب شفاف سازی و الکترونیکی کردن قرارداد‌های بانکی به دست مجلس رسیده و اکنون در حال طی مراحل و پروسه اجرایی در بانک مرکزی است.

مدیر هسته پژوهشی حقوق بانکی دانشگاه امام صادق (ع) بیان کرد: بحث آموزش را نیز برای وکلا و کارکنان بانک‌ها از جمله کارکنان حقوقی و تولیدکنندگان و قضات در دستور قرار دادیم و قصد داریم از ظرفیت پژوهشگاه قوه قضاییه در این زمینه استفاده کنیم.

دکتر مرادی با بیان اینکه سرفصل‌ها در این زمینه نوشته شده است تا در قالب مدرسه حقوق بانکی آموزش داده شود افزود: اساتید نیز پیشنهاد شده است تا این مدارس به صورت حضوری و مجازی و با حداقل ۱۰۰ شرکت کننده برگزار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قوه قضاییه پژوهشگاه قوه قضاییه دانشگاه امام صادق بانکداری نظام بانکی حقوق بانکی مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضاییه حقوق بانکی دانشگاه امام صادق حوزه حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌ها برای برنامه‌های خود باید سند اسلامی شدن را ملاک عمل قرار دهند و براساس آن عمل کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) حاضر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، با تأکید بر ظرفیت اندیشه‌ورزانه دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد چهلمین سال تشکیل خود می‌شود و در این دوران دبیران متعددی داشته و این شورا کار‌های بزرگی را انجام داده است.

وی افزود: در حوزه علم و فناوری اسناد خوبی مصوب شده است. کار قرارگاهی و راهبردی در حوزه علم و فناوری تا حد زیادی موفق بوده است در این مسیر فقط سندبسندگی مدّنظر نبوده است بلکه مثلاً نقشه جامع علمی کشور را هدایت کرده است. سند هوا فضا، سند گیاهان دارویی و اسناد دیگر علم و فناوری از اقدامات خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ نیز اسناد خوبی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی و سند دانشگاه اسلامی نوشته شده است و برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی تدوین شده است، در گذشته برش‌های استانی پروژه‌محور نبودند بلکه راهبرد‌های کلی را مطرح کرده بودند، به همین خاطر در دوره جدید این برش‌های استانی تکمیل‌تر شد و به زودی برش‌های استانی در همه استان‌ها تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این شورا با چند کاستی مواجه است که نخبگان می‌توانند در برطرف کردن آن‌ها به شورا یاری رسانند، گفت: انتظار مهم مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاهی شدن آن است، این قرارگاه باید توانمند شود تا بتواند بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی را محقق کند.

استاد خسروپناه با طرح این سوال که قرارگاه یعنی چه؟ بیان کرد: جلسات متعددی با کسانی که تجربه کار قرارگاهی داشتند برگزار شد، هم‌اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که الگوی کار قرارگاهی استخراج شده و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین می‌شود

وی با تأکید بر اینکه برای تدوین اسناد باید نظریه‌های مربوطه استخراج و مشخص شود، گفت: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی یاری برسانند. همچنین با هماهنگی که با مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود الگوی حکمرانی در حوزه‌های مختلف را یکی از نقصیه‌های دیگر خواند و ادامه داد: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

استاد خسروپناه بیان کرد: همچنین اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در استخراج منظومه فکری مقام معظم رهبری برای تدوین اسناد به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

وی با تأکید بر توجه به حلقه‌های میانی گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید زمینه ارتباط این افراد با شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود. همچنین باید برای چالش‌ها چاره‌اندیشی شود تا الگوی مناسبی برای مواجهه با آن‌ها تعیین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه همچنین به نظارت هوشمند نیاز داریم که در الگوی حکمرانی تعریف شود، دانشگاه‌ها نیز برای برنامه‌های خود باید سند اسلامی شدن ملاک عمل قرار دهند و براساس آن عمل کنند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد