Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین وبینار سراسری معاونین امور اسناد ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان‌های کشور با حضور مهدی اقبال معاونت امور اسناد سازمان ثبت برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پنجمین وبینار سراسری معاونین امور اسناد ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان‌های کشور با حضور مهدی اقبال معاونت امور اسناد سازمان ثبت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم خطاب به معاونان اسناد اظهار کرد: دستگاه‌هایی که در دوایر اجرا دارای پرونده بوده باید تا پایان سال نسبت به مختومه نمودن پرونده‌های خود اقدام نمایند و در صورت ترک فعل، سازمان بازرسی کل کشور با آن‌ها برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه معاونین از طریق بازرسی استان‌ها پیگیر پرونده باشند، گفت: این پرونده‌ها بیشتر مشمول پرونده‌های بانک‌های مختلف است.

اقبال در بحث ثبت شرکت‌ها با تاکید بر نظارت معاونین امور اسناد بر به روز بودن حوزه تاسیس، تغییرات و تعیین نام، اظهار کرد: رسیدگی به این امور نباید بیشتر از یک روز باشد؛ چراکه این امر تاثیر مثبتی در فضای کسب و کار و لبیک گفتن به اوامر و فرمایشات مقام معظم رهبری خواهد داشت.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نظارت عالیه بر دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق و دقت در بازرسی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی به سه آزمون دفتریاری، سردفتری و ازدواج و طلاق اشاره کرد و بیان داشت: آزمون دفتریاری در ۲۶ شهریورماه و دو آزمون دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

اقبال در بحث عمکرد واحد‌های شعبات نیز تاکید کرد که با نظارت معاونین اسناد، ظرف ۶ ماه آمار مربوط به مختومه‌های پرونده‌های اجرایی بیشتر از تشکیلی باشد.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر ساماندهی بایگانی واحد‌های اجرا و تسریع در مختومه نمودن پرونده‌ها با به نزدیک شدن به پایان برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسناد رسمی اثر انگشت مهدی اقبال املاک ثبت اسناد و املاک اسناد سازمان ثبت امور اسناد پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

آرش صیادی درباره الحاق اراضی به محدوده شهر پرند برای ساخت نهضت ملی مسکن توضیح داد: تاکنون بیش از ۴۴۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر پرند الحاق شده است همچنین برای ساخت شهرک اعتمادیه به میزان ۳۲۰ هکتار  زمین با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است که کار آماده سازی این شهرک به زودی آغاز می شود.

وی درخصوص ساماندهی مشاوران املاک گفت: در پرند طی ۳ نوبت به شکل میدانی کار ساماندهی مشاوران املاک انجام شد که در طی این  بازدیدها ۱۳۸  بنگاه غیر مجاز شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده شد که برخی از آنها رفع نقص کرده و برخی پلمب شدند.

وی همچنین در خصوص خانه های خالی در پرند گفت: ۱۳هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شد که ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، گفت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به برخورد با مشاوران املاک متخلف اظهار داشت: در مقطعی شاهد بورس بازی مسکن از سوی برخی از مشاوران املاک بودیم که اغلب این مشاوران بدون مجوز فعالیت می‌کنند و در مانور برخورد با آنها توانستیم ١٣٨ بنگاه غیر مجاز را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری