Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۷۳۴ بسته تحصیلی در قالب اجرای طرح "مهر تحصیلی" بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت در سطح استان گیلان توزیع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام علیزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح مهر تحصیلی در گیلان و توزیع 734 بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت گیلانی خبر داد و اظهار داشت: این طرح هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس با شناسایی دانش‌آموزان کم ‌بضاعت اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه 480 بسته بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و 254 بسته نیز بین دانش‌آموزان دوره متوسطه توزیع می‌شود گفت: این بسته‌ها از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در چهار شهرستان رشت، آستانه اشرفیه، صومعه‌سرا و رودسر تهیه شده است.

علیزاده ارزش بسته‌های اهدایی را 630 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: یکی از طرح‌های اجتماعی سازمان اوقاف، اجرای امینانه نیات موقوفات برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت در قالب تهیه لوازم‌التحریر با عنوان طرح مهر تحصیلی است.

احداث بیمارستان 350تختخوابی در گیلان توسط قرارگاه‌ خاتم‌الانبیا(ص)/ سد مخزنی "پلرود" 77درصد پیشرفت فیزیکی داردشتاب‌گیری روند واکسیناسیون کرونا در استان گیلان/ 294 پایگاه در استان فعال شدمِهر بی‌مهر برای لوازم‌التحریرفروشان| ضربه سنگین کرونا به صنف نوشت‌افزار گیلان / فروش به زیر 5 درصد رسید / کسبه در انتظار چک‌های برگشتی + فیلم

وی با بیان اینکه آینده کشور در گرو تعلیم و تربیت است و بین بی‌سوادی با آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی نیز ارتباط وجود دارد گفت: جایگاه علم و دانش در دین اسلام همواره در آیات و روایات مختلف مطرح شده است از طرفی کسانی که از دانش بی‌بهره‌اند ممکن است اسیر انحرافات اجتماعی شوند.

علیزاده گفت: موقوفات آقا سیدجنید سیاهکوچه، موقوفه سیدجلال‌الدین اشرف(س) آستانه اشرفیه، رضا اسماعیل‌پور لرزجان و حاج رضا سلیمانی شوئیل رودسر، ناصرقلی خان امجدالدوله فومن، از جمله موقوفاتی هستند که نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت دارند.

وی با اشاره به دیگر موقوفاتی که نیت کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت دارند گفت: موقوفات حاج صالح نویدی و آقا سیدابراهیم گوراب زرمیخ صومعه‌سرا، حاج میرزا موسی تاگین لاهیجان، عبدالعلی لنکرانی، میرزا امان‌اله حکیم ربانی رشت از دیگر موقوفات هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان به توجه زیاد واقفان خیراندیش پیرامون بسط و گسترش علم اشاره و بیان کرد: با اجرای امینانه نیات واقفان در واقع هدف واقف بعد از پایان حیات مادی‌اش اجرا می‌شود.

انتهای پیام/612/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان بی بضاعت بین دانش آموزان دانش آموزان کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شانزدهمین دوره جشنواره استانی طرح قدس دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی سمای واحد بندرانزلی برگزار شد.

آیین افتتاح این جشنواره قرآنی با حضور محمود خوشحال معاون امور مدارس استان گیلان، کریم کیاکجوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، فرشته گلدوست مدیرکل امور مدارس انزلی و ۱۵۶ دانش‌آموز و کارمند مدارس واحد‌های رشت، لاهیجان، انزلی، آستارا و لنگرود برگزار شد.

در این جشنواره دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در رشته‌های ترتیل، حفظ، نهج‌البلاغه، مداحی و صحیفه سجادیه باهم به رقابت پرداختند و نفرات برتر به مسابقات پهنه شمال کشور راه خواهند یافت.

فیروزه جوانشیر مدیر تعالی تربیتی معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مجازی مهمان این جشنواره بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی