Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دو کاروان حامل تجهیزات لجستیک اشغالگران آمریکا در استان‌های القادسیه و المثنی واقع در جنوب عراق، هدف قرار گرفتند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ده‌ها نفر از شهروندان یمنی دوشنبه شب(دیشب) با برگزاری تظاهراتی در «حی کریتر» یکی از محله‌های شهر عدن به اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معترضان با آتش زدن لاستیک‌های خودرو در خیابان‌ها، شعارهایی علیه گروه موسوم به «المجلس الإنتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی) سر داده و خواستار خروج این گروه از شهر شدند.
وبگاه «عربی 21» به نقل از یک منبع محلی نوشت که شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن به سمت معترضات تیراندازی می‌کردند تا آن‌ها را پراکنده کنند.
معترضان همچنین عدم حضور دولت هادی در عدن به عنوان پایتخت موقت این دولت را محکوم کردند.
نوامبر 2019 دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و شورای انتقالی جنوبی یمن توافقنامه ریاض را امضا کردند که به موجب آن کابینه جدید متشکل از اعضای دو طرف تشکیل شد اما بخش نظامی این توافقنامه همچنان با موانعی مواجه شد.
به موجب این توافقنامه اعضای کابینه به عدن بازگشتند اما مارس گذشته در پی یورش معترضان به کاخ ریاست جمهوری معاشیق، اعضای کابینه عدن را ترک کرده و به ریاض رفتند.
شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات به دلیل نابسامانی اوضاع معیشتی و ارائه خدمات از جمله قطعی برق با خشم مردمی مواجه است.
روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز شهر المکلا مرکز استان حضرموت در شرق یمن شاهد اعتراضات مردمی بود.

مقام عراقی: حضور نیرو‌های آمریکایی تهدیدی برای امنیت عراق است
عدی الشعلان نماینده پارلمان عراق و عضو فراکسیون الفتح تاکید کرد حضور نیرو‌های آمریکایی تهدیدی برای امنیت عراق است.
  به گزارش شبکه تلویزیونی الاتجاه، عدی الشعلان نماینده پارلمان عراق و عضو فراکسیون الفتح گفت باقی ماندن نیرو‌های نظامی آمریکایی در عراق تهدیدی برای امنیت و ثبات عراق است.
وی افزود: آمریکا دائما بر دولت عراق و جریان‌های سیاسی فشار وارد می‌کند تا بتواند طرح‌های خود را در عراق به اجرا بگذارد.
شعلان ادامه داد: آمریکا تحریم‌های اقتصادی و امنیتی بر عراق تحمیل کرده است و نمی‌خواهد بغداد با کشور‌های دیگر مثل روسیه و چین ارتباط برقرار کند.
احمد الکنانی نماینده پارلمان عراق نیز گفت تعویق عقب نشینی نیرو‌های نظامی آمریکایی به بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی خطری برای عراق محسوب می‌شود.
وی افزود: باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در عراق مشکلات بیشتری را برای کشور ایجاد می‌کند و تهدیدی برای انتخابات است.
اوایل سال  2020 پارلمان عراق قانونی مبنی بر خروج نیرو‌های بیگانه از خاک عراق تصویب کرد.

موافقت دولت با پیوستن 30 هزار نفر به نیروهای الحشد الشعبی
رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق از پیوستن 30 هزار نفر به سازمان الحشد الشعبی و موافقت دولت این کشور خبر داد.
«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی روز دوشنبه (دیروز) گفت که مقامات دولتی عراقی با طرح پیوستن 30 هزار نیروی جدید به سازمان الحشد الشعبی موافقت کردند.
به نوشته العربی الجدید، فالح الفیاض در یک کنفرانس خبری گفت که با ملحق شدن این تعداد، نیروهای الحشد الشعبی به بیش از 167 هزار نفر می‌رسد. این 30 هزار نفر افرادی هستند که پیش از این به صورت قرار دادی عضو الحشد الشعبی بودند و پس از پایان قراردادشان از این سازمان جدا شده بودند و قرار است با مجوز دولت به صورت رسمی در آیند.
فالح الفیاض با عذرخواهی از تأخیر به وجود آمده در این مسأله گفت که سازمان الحشد الشعبی در ماههای گذشته نهایت تلاش خود را برای حل و فصل نیروهایی که قراردشان به پایان رسیده انجام داده است.
«قیس الخزعلی» رهبر گروه عصائب اهل الحق در صفحه توئیتر خود از این موضوع استقبال کرد و نوشت که با این مصوبه نیروهای الحشد الشعبی همتراز همتایان خود در وزارت دفاع، وزارت کشور و یگان مبارزه با تروریسم خواهند بود.
او افزود: «از تمامی تلاش‌های خالصانه صورت گرفته در احقاق این حق تشکر می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم تا این مسأله آغازی بر اعاده حقوق تمامی کسانی که حقشان ضایع شده، باشد.»


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات عراق سازمان الحشد الشعبی شورای انتقالی پارلمان عراق 30 هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی و موشکی به یک کشتی اسرائیلی در خلیج عدن و همچنین حملات موشکی به بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که کشتی اسرائیلی «MSC Darwin» در خلیج عدن با تعدادی موشک و پهپاد مورد هدف ارتش یمن قرار گرفته است.

به نوشته وبگاه شبکه المسیره، یحیی سریع همچنین گفت که یگان موشکی ارتش یمن تعدادی موشک بالستیک و کروز به سمت اهداف رژیم اشغالگر اسرائیل در بندر ایلات (ام الرشراش) واقع در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

او گفت که نیروهای مسلح یمن با ممانعت از کشتیرانی اسرائیل یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند به حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

یحیی سریع تأکید کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن جز با توقف تجاوزات رژیم اشغالگر و محاصره غزه متوقف نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • تصاویر به کمین افتادن یک کاروان ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله | ویدئو
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی