Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@18:40:50 GMT

تاجیکستان سفیر آمریکا را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۲۳۹۲

تاجیکستان سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تاجیکستان سفیر آمریکا در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان را احضار کرد و از وی در مورد اظهارات توهین‌آمیز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا توضیح خواست.

وزارت امور خارجه تاجیکستان در یک بیانیه اعلام کرد شفاهاً در ارتباط با اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌ جمهور آمریکا به سفیر این کشور هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعتراض رسمی تاجیکستان در پی صحبت‌های ناشایست بایدن در مراسم یادبود حادثه ۱۱ سپتامبر رخ داده است. روز شنبه، جو بایدن هنگام سخنرانی در مراسم یادبود ۱۱ سپتامبر در پنسیلوانیا، ضمن اظهارات خود در مورد تحولات افغانستان گفت: «اگر آمریکا هواپیمای هرکولس سی- ۱۳۰ خود را در تاجیکستان نیز به پرواز درمی آورد، بسیاری از تاجیک‌ها همانند افغان‌ستانی ها از چرخ‌های آن آویزان می‌شدند!»

این صحبت‌ها در میانه دفاع بایدن از نحوه عقب‌نشینی مفتضحانه از افغانستان در پاسخ به انتقادات شدیدی که از وی شده بود، گفته شده است.

گفتنی است طبق نظرسنجی که ۳۱ اوت سال جاری از مرکز تحقیقاتی پیو منتشر شده است، ۴۲ درصد آمریکایی‌ها عملکرد بایدن در عقب‌نشینی از افغانستان را «ضعیف» می‌دانند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه تاجیکستان تحولات افغانستان جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

رئیس اداره سیاسی حماس در خارج سامی ابوزهری امروز چهارشنبه، اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا را تلاشی برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر دانست.

به گزارش مشرق، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج، اظهارات وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه «حماس مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا است» را تکذیب کرد.

سامی ابوزهری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که «چنین اظهاراتی از بلینکن بعید نیست زیرا معروف است که وی بیشتر وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا». این اظهارات برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر طرح می‌شود.

وی تاکید کرد که حماس هنوز در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده در باره آتش‌بس است و این نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بنیامین نتانیاهو است که مانع دستیابی به توافق می‌شود.

این در حالی است که یک منبع بلندپایه مصری در گفت‌وگو با شبکه خبری «القاهره» از تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در فضایی مثبت و تداوم رایزنی‌های دولت مصر با طرف‌های مختلف برای رفع اختلافات میان طرفین خبر می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید علم‌الهدی درمورد وقایع دانشگاه‌های آمریکا؛ ببینید چطور استاد دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی