Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقی محمدی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس این شهرستان افزود: ملت ایران طی ۴۲ سال گذشته همواره در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند و مسئولان نیز وظیفه دارند به مردمی که در طول هشت سال دفاع مقدس صادقانه در مقابل دشمنان ایستادند، خدمت کنند.

وی اضافه کرد: این مردم در طول ایام کرونا نیز به کمک نهادهای دولتی آمدند لذا مسئولان نیز موظف هستند به رغم مشکلات اقتصادی هرچه در توان دارند، برای رفع مشکلات مردم بکوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ملکان این موضوع را هم مورد تاکید قرار داد که با وجود تحریم‌های ظالمانه و محدودیت اعتباری، طی سالهای اخیر کارهای خوبی در شهرستان ملکان انجام شده است. 

دفاع مقدس یک الگو برای ملت‌های آزادیخواه جهان است

امام جمعه ملکان نیز در این جلسه از دفاع مقدس به عنوان مایه افتخار ملت ایران یاد کرد و اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس یک الگو برای دنیا و به خصوص ملتهای آزادیخواه است زیرا در این جنگ مردم از پیر و جوان و از زن و بچه چه در خط مقدم و چه در پشت جبهه از خاک کشور دفاع کردند.

حجت‌الاسلام حافظ زمانی با بیان اینکه پس از ۳۳ سال از پایان جنگ، امروز در کشور هر گره و مشکلی به وجود می‌آید با توسل و الهام گرفتن از زمان جنگ باز می‌شود، تصریح کرد: امام راحل از جنگ به عنوان یک نعمت یاد کرد و امروز معنی آن جمله امام را می‌فهمیم.

امام جمعه ملکان وجود روحیه ایثار و از خودگذشتگی در کشور را یادگار هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: پزشکان و کادر درمان نیز با الهام از این روحیه در طول 1.5 سال گذشته و با کمک مردم و خیران به مقابله با ویروس کرونا پرداختند.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس بهترین جوانان و فرزندان خود از جمله شهید باکری‌ها و همت‌ها را از دست دادیم، تصریح کرد: جنگ تحمیلی یک سرمایه و آبرو و ذخیره برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود لذا مسئولان نیز باید در گرامیداشت این مناسبت بیش از پیش تلاش و کوشش کنند.

بقای انقلاب اسلامی در گرو پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس است

فرمانده سپاه ملکان نیز بقای انقلاب اسلامی را در گرو پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی به ویژه در عرصه‌های نظامی، موشکی و هسته‌ای و اعتراف دشمنان به این پیشرفت‌ها و همچنین شکست آمریکا در منطقه و افغانستان در سایه دفاع مقدس و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ایستادگی مردم بوده است.

سرهنگ اسفندیاری به وجود آمدن برخی مشکلات اقتصادی و عقب‌ماندگی در کشور را حاصل تفکر برخی غرب‌گرایی‌های داخلی دانست و خاطرنشان کرد: با مدیریت جهادی و باور کردن توان داخلی و عدم اتکا به آمریکا و غرب می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را رفع کرد و شاهد پیشرفت‌های مختلف در کشور بود.

وی عزت و اقتدار کشور را در سایه دفاع مقدس دانست و ضمن تاکید بر گرامیداشت و حفظ ارزش‌های این هفته در طول سال، تاکید کرد: باید با مدیرانی که به بهانه نبود اعتبار در گرامیداشت این ایام کوتاهی می‌کنند، برخورد کرد.

امام (ره) به جهادگران لقب سنگرسازان بی‌سنگر دادند

مدیر جهادکشاورزی ملکان نیز با بیان اینکه امام راحل در زمان جنگ به جهادگران لقب سنگرسازان بی‌سنگر دادند، بیان کرد: این نهاد در طول دفاع مقدس هزاران شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرد و پس از جنگ نیز جهادکشاورزی به ارایه خدمات محرومیت‌زدایی پرداخت. 

یوسف جعفری با تشریح برنامه‌های این اداره در طول هفته دفاع مقدس، تجلیل از جهادگران ایثارگر و غبارروبی مزار شهدا و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد. 

مسئول برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی شهرستان ملکان نیز در این جلسه بر ساماندهی مزار شهدای شهر ملکان تاکید کرد و گفت: مسئولان باید در عمل و در خدمات خود ثابت کنند که واقعا پاسدار خون شهدا هستند نه با شعار!

قادر منجمی همچنین به نصب تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یکی از میادین شهر ملکان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این تندیس هیچ شباهتی با سردار دلها ندارد.

وی همچنین از نبود تصاویر شهدا و پرچم جمهوری اسلامی در ورودی شهر ملکان انتقاد کرد.

برچسب‌ها ملکان دفاع مقدس مراغه هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ملکان دفاع مقدس مراغه ملکان دفاع مقدس مراغه هفته دفاع مقدس سال دفاع مقدس برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود