Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران معتقد است در زمان رکود و زمانی که رقابت‌های سنگینی در سطح دنیا وجود دارد، باید روی تبلیغات و معرفی جامع و کامل ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها تمرکز کرد. با این استدلال نباید فرصت اکسپو ۲۰۲۰ را از دست بدهیم.

ابوالفضل روغنی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران نزدیک بودن محل برگزاری اکسپو به ایران را فرصت دیگری دانست که شاید هیچ‌گاه برای کشور فراهم نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال اقتصادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران مذاکرات رودررو با طرف‌های تجاری را از جمله امکاناتی برشمرد که اکسپوها در اختیار همه کشورها قرار می‌دهد و تاکید کرد: صنایع، معادن، واحدهای خدماتی در حوزه‌های مختلف و همه فعالان اقتصادی کشور برای معرفی بهتر خود و بازاریابی مناسب باید یک به یک کشورها سفر می‌کردند، اما فرصتی مهیا شده و همه این کشورها در نقطه‌ای مشترک در نزدیکی ایران گرد هم آمده‌اند. تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی نباید اجازه دهند این فرصت از دست برود. دولت نیز باید با حمایت‌های لازم امکان استفاده از این موقعیت را فراهم کند.

او رویکرد تعاملی دولت سیزدهم با کشورهای مختلف را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی که تاکنون از بدنه دولت دریافت کرده‌ایم به نظر می‌رسد که دولت سیزدهم نیز نسبت به برقراری مناسبات تجاری با دیگر کشورها، رویکرد مناسبی دارد. در این راستا باید شرایطی را ایجاد کند تا در همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره امکان استفاده از ظرفیت اکسپو ۲۰۲۰ باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران صنایع غذایی ایران، شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور و دستاوردهای معدنی و صنعتی کشور را از جمله مزیت‌های اقتصاد ایران برشمرد که باید آنها را به بهترین شکل ممکن از طریق اکسپو به همه کشورهای حاضر معرفی کنیم و از این بستر برای ایجاد کانال‌های ارتباطی با همتایان خود در دیگر کشورها بهره ببریم.

   

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اکسپو ۲۰۲۰ اتاق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برابر با ۲۷ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.   نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشور‌های مختلف دنیا در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می‌شود و موسسه رازی نیز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در ایران و منطقه در این رویداد حضور خواهد داشت.   گفتنی است: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شد.   این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود. نقش این نمایشگاه در صادرات تولیدات ایران حائز اهمیت است. این رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا با هزینه‌ای معقول، محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند. همچنین، این نمایشگاه به عنوان یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی عمل می‌کند و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو