Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@10:49:52 GMT

مخالفت غذا و داروی آمریکا با تزریق واکسن تقویتی کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۳۰۲۲

مخالفت غذا و داروی آمریکا با تزریق واکسن تقویتی کرونا

به گزارش تابناک به نقل از  ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ نشریه معتبر پزشکی لنست نوشته است که این کارشناسان با بررسی مطالعات عملکرد واکسن نتیجه گرفته اند که ۲ واحد واکسن تزریق شده به رغم انتشار گونه بسیار مسری دلتا و به ویژه برای پیشگیری از ابتلای شدید به بیماری کووید ۱۹، به خوبی تاثیرگذار است.

این گروه افزودند: حتی در جوامعی با میزان بالای دریافت واکسن، در این مرحله از همه گیری، بازهم واکسینه نشدگان، انتقال دهندگان اصلی ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نقطه نظر که در لنست منتشر، شده نشانگر وجود بحث و جدل‌های شدید و عمیق علمی در باره افراد نیازمند به دریافت واحد‌های تقویتی و زمان تزریق آن است که هنوز هم ایالات متحده ودیگر کشور‌ها برای یافتن پاسخ دقیق آن تلاش می‌کنند.

با اینکه در پی افشای مداخله‌های سیاسی در واکنش دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا به همه گیری ویروس کرونا، جو بایدن جانشین او قول پیروی از دانش را داده، اما این بررسی، در باره پیشی گرفتن دولت او از کارشناسان، پرسش ایجاد کرده است.

۱۸ پژوهشگر برجسته واکسن از ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، آفریقای جنوبی و هند، در کنار دانشمندان سازمان جهانی بهداشت، پدیدآورندگان این گزارش هستند که شامل دکتر فیل کراوس و ماریون گروبر کارشناسان برجسته سازمان غذا و داروی آمریکا نیز هست که اخیرا قصد خود را برای کناره گیری در پائیز سال جاری، اعلان کرده اند.

سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل متحد، اخیرا خواستار فاصله گذاری در تزریق واحد سوم واکسن، به منظور واکسینه شدن کامل شهروندان کشور‌های فقیر شده است.

کاخ سفید واشینگتن قرار است در همین ماه (سپتامبر) به شرط موافقت سازمان غذا و دارو و مراکز مهار و پیشگیری بیماری ها، برنامه ریزی برای تزریق واکسن تقویتی را آغاز کند. ایالات متحده پیش از این پیشنهاد تزریق یک واحد واکسن فایزر یا مدرنا به شهروندانی با سیستم ایمنی ضعیف را مطرح کرده بود.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که قرار است به شهروندان بالای ۵۰ سال انگلیس، واکسن تقویتی تزریق شود. دوز تقویتی افزون بر شهروندان بالای ۵۰ سال به افراد آسیب پذیر و کارکنان بخش بهداشت و درمان نیز تزریق خواهد شد.

دولت این کشور همچنین اعلان کرد که تزریق واکسن‌ها از مرگ بیش از ۱۰۰ هزار شهروند این کشور جلوگیری کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق واکسن واکسن تقویتی کرونا اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، در ملاقات چهره به چهره در مرکز ارتباطات ریاست جمهوری، درباره آخرین وضعیت تولید داروی بیماران SMA، گفت: رئیس‌جمهور، موضوع حمایت از بیماران SMA را در سال ۱۴۰۰ مطرح کرد. پس از اینکه متخصصان سازمان غذا و دارو، طرح‌های اولیه این دارو را تأیید نکردند نسبت به ورود ۲ محموله دارو اقدام کردیم و بر اساس اولویت میان بیماران تقسیم شد. در حال حاضر, محموله دوم داروی این گروه از بیماران به صورت خوراکی و تزریقی وارد شده و در اختیار بیماران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید داروی بیماران SMA گام برداشته و طبق موارد اعلام شده این دارو تا پایان خرداد وارد بازار می‌شود. در حال حاضر، این دارو به میزان آزمایشگاهی تولید شده و اگر نتایج نهایی این دارو اثربخش باشد وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود.

محمدی درباره توزیع داروی بیماران SMA تولید داخلی گفت: سازمان غذا و دارو فقط نسبت به تولید دارو تصمیم‌گیری می‌کند اما نحوه چگونگی توزیع آن بر عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

کد خبر 6097498 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد