Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:06:12 GMT

واکسیناسیون ۳۲ هزار نفر از اهالی بهارستان

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۳۵۰۰

واکسیناسیون ۳۲ هزار نفر از اهالی بهارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرهنگ محسن حاجی‌عرب صبح امروز در نشست خبری تبیین برنامه‌های قرارگاه شهید سلیمانی و هفته دفاع مقدس ناحیه امام حسین (ع)، اظهار کرد: این ناحیه با مشارکت ائمه جمعه و مسؤولان شهرهای بهارستان، سپاهان‌شهر و برآن جنوبی برنامه‌های بسیار متنوعی را برای ایام هفته دفاع مقدس تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناحیه بسیج امام حسین(ع) افزود: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج، برگزاری یادواره شهدا، رژه خودرویی و موتوری در ۳ شهر یادشده و نواختن زنگ مقاومت در آستانه شروع سال تحصیلی در یکی از مدارس شهر بهارستان و سپاهان‌شهر بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است، البته بخشی بسیاری از برنامه‌های این هفته به صورت خودجوش توسط پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های این هفته برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با ۲۰ غرفه در محل مزار شهدای گمنام بهارستان است که در حال تجهیز و راه‌اندازی آن هستیم و افتتاحیه آن ۳۱ شهریور برگزار می‌شود، در صورتی‌ که شرایط کرونایی اجازه دهد قبل از این افتتاحیه پیاده‌روی بسیجیان از چند نقطه شهر به سمت این محل برگزار خواهد شد.

حاجی‌عرب اضافه کرد: بخشی از این نمایشگاه به معرفی دستاوردهای بسیج در عرصه‌های مختلف و اقتدار دفاعی نرم خواهد پرداخت و در بخش دیگری از این نمایشگاه تجهیزات دفاعی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

فرمانده ناحیه بسیج امام حسین(ع) همچنین گفت: در حاشیه این‌ نمایشگاه برنامه‌های فرهنگی بصیرتی از جمله روایتگری در طول هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به آغاز شیوع بیماری کرونا و فعالیت‌های بسیج در حوزه پیشگیری و مدیریت این بیماری، توضیح داد: طی ۲ سال گذشته بسیجیان این ناحیه فعالیت‌هایی در  این عرصه از جمله طرح غربالگری، نظارت بر شیوه‌های بهداشتی و همچنین همکاری با شبکه بهداشت را دنبال کردند.

حاجی‌عرب در ادامه بیان کرد: بازدید ۴۸ هزار خانوار، غربالگری ۱۳۴ هزار نفر، شناسایی ۵ هزار و ۷۵۲ نفر بیمار و شناسایی ۲۰هزار و ۶۰۰ نفر در معرض بیماری از جمله اقدامات بسیجیان این ناحیه است‌.

فرمانده ناحیه بسیج امام حسین(ع) اضافه کرد: همچنین بسیجیان ناحیه امام حسین(ع) از آغاز شیوع کرونا تا قبل ازموج پنجم کرونا تعداد ۶ هزار و ۳۰۰ بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی و ۳ هزار و ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر را در سطح ۳ شهر بهارستان، سپاهان‌شهر و برآن جنوبی توزیع کردند.

وی همچنین ابراز کرد: ۶۰۰ مورد سرکشی و بازرسی از اصناف به منظور نظارت و ۱۰۴ هزار توصیه و تذکر در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ایجاد تورهای کنترل سلامت، محور دیگر فعالیت ناحیه امام حسین(ع) در حوزه مدیریت بیماری کرونا بوده است.

حاجی‌عرب در ادامه عنوان کرد: در موج جدید شیوع کرونا و در راستای عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب در خصوص ورود نیروهای مسلح در مدیریت این بیماری، قرارگاه شهید سلیمانی در شهر سپاهان‌شهر، بهارستان و برآن جنوبی اقدامات مؤثری انجام داد.

فرمانده ناحیه بسیج امام حسین(ع) با اشاره به راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون بهارستان توسط گروه موشکی ۱۵ خرداد سپاه، تصریح کرد: این مرکز با پشتیبانی امام جمعه، شرکت عمران و شهرداری بهارستان فعالیت خود را دنبال می‌کند و از تزریق ۳۰۰ دُز در روز به هزار و ۳۰۰ دُز در روز رسیده است و تاکنون ۳۲ هزار نفر از اهالی بهارستان پوشش داده شده‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه‌های محله‌محور با محوریت مساجد بود، ادامه داد: این مسأله با همکاری امام جمعه، ائمه جماعت مساجد در سطح بهارستان و سپاهان‌شهر پیگیری شد که در برخی محلات راه‌اندازی و در برخی در دستورکار قرار دارد.

حاجی‌عرب مطرح کرد: همچنین قبل از محرم جلساتی با هیأت‌های مذهبی در خصوص ضرورت رعایت موازین بهداشتی برگزار شد، همچنین فرماندهان‌ پایگاه‌ها در خصوص شناسایی افراد واجد شرایط دریافت کمک‌های مؤمنانه و پشتیبانی از خانواده‌های آنها با هدف کیفی‌سازی روند توزیع کمک‌های مؤمنانه و ارائه خدمات مطلوب‌تر توجیه شدند.

فرمانده ناحیه بسیج امام حسین(ع) افزود: راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت، توزیع اقلام‌بهداشتی در ایام محرم و بعد از آن و جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه از دیگر برنامه‌های ما در موج پنجم کرونا بود که با عزم بالاتری با کمک مسؤولان و خیران دنبال شد و حدود ۲ هزار بسته معیشتی به مبلغ ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آماده شده است که بخشی به صورت بسته معیشتی و بخشی به صورت کمک اعتباری و بخشی در قالب لوازم‌التحریر در حال توزیع است که تا آخر هفته دفاع مقدس ادامه دارد.

وی در پایان گفت: همچنین ۸ سرویس جهیزیه معادل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آماده و توسط قرارگاه‌های محله‌محور توزیع می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده ناحیه بسیج امام حسین ع سپاهان شهر فرمانده ناحیه بسیج امام حسین ع هفته دفاع مقدس سپاهان شهر راه اندازی حاجی عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات پیامی صادر کرد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریمها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین "شهید عزیز عبدالحسین برونسی" است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

همه ما اراده‌ها و قلبهای خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901334

دیگر خبرها

  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • پیگیری مشکلات کارگران در بهارستان
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد