Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی  از روز ۲۱ الی ۲۵ شهریور  ماه به میزبانی تبریز و با حضور مداحان، شعرا، پیرغلامان و خادمین حسینی برگزار می‌شود.

رئیس اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی  عصر روز سه‌شنبه ۲۳ شهریور ماه در آئین افتتاحیه این اجلاس اظهار کرد: پرچم تشیع و خونخواهی امام حسین(ع)، همواره هویت اصلی مردم دیار آذربایجان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی رحمتی اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که ایستگاه هجدهم همایش پیرغلامان حسینی امسال به تبریز رسید؛ دیاری که پرچم تشیع و خونخواهی امام حسین(ع)، هویت اصلی مردمانش است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی پرچم سرخ  امام حسین(ع) سنبل مقاومت بوده و همین مردم تبریز در قیام ۲۹ بهمن کاری کردند که بنا به فرموده رهبر انقلاب اگر ۲۹ بهمن نبود، شاید انقلاب اسلامی نیز شکل نمی‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان دیاری است که در دفاع مقدس عاشورا آفرینی کرده و  ستارگان درخشانی را تقدیم ولایت کرد.

رئیس بسیج رسانه ملی با اشاره به تاخیر یک‌ساله برگزاری این‌اجلاس بخاطر کرونا، گفت: بعد از یک سال وقفه، همه‌ی مسئولان ملی و استانی اتفاق نظر داشتند که اجلاس هجدهم باید در خور و شأن جایگاه آذربایجان‌شرقی و تبریز برگزار شود و در همین راستا تصمیم گرفتیم اجازه ندهیم این سنت حسنه فراموش شود و زمینه برگزاری را با بازطراحی اجلاس و برگزاری با رعایت پروتکلهای بهداشتی فراهم کردیم.

وی تاکید کرد: در برگزاری این اجلاس مدعوین مورد وثوق، صاحب‌نظران و تمامی تشکلهای فعال در این حوزه سهیم هستند و تبریز شایسته‌ی میزبانی از این اجلاس است.

رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح اهداف چهارگانه برگزاری این اجلاس گفت: گسترش و بسط فرهنگ تکریم از پیرغلامان، معرفی پیرغلامان به عنوان چهره های شاخص فرهنگی و دارای مرجعیت اجتماعی، توسعه گردشگری مذهبی و معرفی آذربایجان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مذهبی و بازنمایی رسانه‌ای پیرغلامان حسینی اهداف مهم برگزاری این اجلاس است.

میزبانی از خادمین حسینی همه سختی ها را آسان می‌کند

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان‌شرقی نیز طی سخنانی گفت: امروز تبریز بخاطر میزبانی از پیرغلامان از سراسر کشور و کشورهای دیگر به‌خود می بالد و اکنون در فضایی تنفس می‌کنیم که عطر وجود عاشقان حسینی همه جا را معطر کرده است و امیدواریم شادی دل امام حسین(ع) توشه‌ی ما از برگزاری این اجلاس باشد.

مرتضی صفری ادامه داد: امروز میزبان پیرغلامانی هستیم که عصاره‌ی عشق به امام حسین(ع) هستند و جوانی خود را در این راه صرف کرده اند تا مشعل های هیئات حسینی همیشه روشن مانده و نور هدایت و  راهگشای انسان‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: از دیرباز تاکنون مدال نوکری اهل بیت(ع) بر سینه‌ی مردان و زنان تبریز جلوه گری می‌کند و مجالس عزای آل الله تعطیل نشده است.

صفری با بیان اینکه خادمان اجلاس در تهران و تبریز سراز پا نمی‌شناختند تا این مراسم آبرومندانه برگزار شود، گفت: متاسفانه شرایط سخت کرونایی باعث ایجاد تاخیر و وقفه‌ای یک ساله در برگزاری این اجلاس شد اما شوق شوق دیدار خادمین و پیرغلامان هر سختی را آسان کرد.

وی ادامه داد: ستاد برگزاری این اجلاس با حمایت های معنوی امام جمعه محترم تبریز و زیر نظر استاندار آذربایجان‌شرقی آغاز به کار کرده و طی ۴۶ جلسه با تشکیل هفت کمیته شامل کمیته تشکلهای دینی و مردمی با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی، کمیته اجرایی و اطلاع‌رسانی با مسئولیت صداوسیمای استان، کمیته تبلیغات و فضاسازی شهری با مسئولیت شهرداری تبریز، کمیته فرهنگی و هنری با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کمیته علمی و فناوری با مسئولیت دانشگاه تبریز، کمیته امنیت و انتظامات با مسئولیت اداره کل سیاسی و انتظامی استانداری و کمیته تدارکات و پشتیبانی با مسئولیت معاونت توسعه مدیریت منابع استانداری، تمهیدات لازم را فراهم کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری برگزاری این اجلاس آذربایجان شرقی امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن با شعار "عصر جدید، خودرو‌های جدید" از ۶ تا ۱۵ اردیبهشت در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی چین (تیانژو) افتتاح شد و این رویداد عظیم با دستاورد‌های چشمگیر و نویدبخش کار خود را آغاز کرد.

به گزارش عصرایران، این نمایشگاه که به عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود، شاهد حضور پررنگ خودروسازان داخلی و خارجی و رونمایی از جدیدترین دستاورد‌های آن‌ها در زمینه طراحی و تولید خودرو بود.

در نمایشگاه امسال، شاهد درخشش خودرو‌های نوآورانه و پاک بودیم. ۲۷۸ خودروی برقی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که این امر نشان‌دهنده گام‌های بلند صنعت خودرو به سمت جایگزینی خودرو‌های بنزینی و دیزلی با خودرو‌های برقی و احترام به محیط زیست است.

غرفه‌های نمایشگاه پکن ۲۰۲۴، میزبان خودروسازی جهان و برند‌های چینی است. این شرکت‌ها جدیدترین دستاورد‌های خود در زمینه خودرو‌های برقی، هیبریدی و خودران را به نمایش گذاشتند به طوریکه بازدیدکنندگان نمایشگاه شاهد رونمایی از ۱۱۷ مدل خودروی جدید توسط ۳۰ شرکت خودروساز بودند.

نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ بار دیگر نشان داد که چرا به عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود و می‌توان به آینده‌ای روشن و پررونق در این حوزه امیدوار بود.

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • خبری از بخشش حسینی نیست؛خالدآبادی مرد شماره یک نکونام در تبریز
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز