Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی، اظهار کرد: متاسفانه قانون آبخیزداری در کشور وجود ندارد و لایحه آبخیزداری به حمایت مجلس و کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست» نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، سید جواد ساداتی‌نژاد در ‌پنجمین جشنواره ملی روز جنگلبان ضمن تقدیر از جنگلبانان و شهدای جنگلبان، گفت: منابع طبیعی جزو میراث‌های ماندگار و بین نسلی هر جامعه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفظ آب، خاک، جنگل و مرتع وظیفه بسیار بزرگی بر وزارت جهاد کشاورزی است و ما در مقابل مردم و برای نسل آینده باید حافظ این منابع طبیعی باشیم.

وی در ادامه خاظرنشان کرد: متاسفانه عرصه‌های منابع طبیعی کشور دچار تخریب زیادی شده‌اند.  یک نگاه به عرصه‌های مرتعی و جنگل،  نوع بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی، بروز سیلاب‌های مخرب در نقاط مختلف کشور و وقوع حریق‌ در عرصه‌های طبیعی همه نشان می‌دهد که تغییر اقلیم قصد سنگینی برای خسارت زدن به منابع طبیعی کره زمین دارد و ما باید از این میراث بین نسلی حفاظت کنیم.

ساداتی‌نژاد اظهار کرد: تلاش ما در وزارت جهاد کشاورزی حمایت از منابع طبیعی است بنابراین تمام تلاش خود را برای تجهیز و هوشمندسازی در حوزه حریق،  رصد منابع طبیعی و جلوگیری از زمین‌خواری به‌کار خواهیم برد تا بتوانیم از سازمان جنگل‌ها حمایت کنیم. متاسفانه سازمان جنگل‌ها ردیف درآمد اختصاصی ندارد که امدیوارم با اهتمام ویژه‌ای به این موضوع رسیدگی و سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه قانون آبخیزداری در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: لایحه آبخیزداری به حمایت مجلس و کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست» نیاز دارد و امیدواریم با تصویب هرچه سریع‌تر قانون آبخیزداری در کشور، دست سازمان جنگل‌ها برای حفاظت از عرصه‌ها باز شود.

ساداتی‌نژاد همچنین گفت: قطعا از نگاه و دانش بومی برای تولید ثروت در مراتع بهره خواهیم گرفت و تلاش خواهیم کرد با مشارکت مردم در عرصه منابع طبیعی کار را پیش ببریم و در جهت احیا، حفاظت و تقویت منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی و مرتعی گام برداریم.

انتهای ‌پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير جهاد کشاورزي جهاد کشاورزی منابع طبیعی عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نجم الدین شریعتی مجری کارشناس رسانه ملی درباره رویداد ملی جوانی جمعیت با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت شناختی کشور گفت: ما این روز‌ها بیش از هر چیزی نیاز به فراهم آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان گفت: در کنار همه مسائل اقتصادی ما نیاز داریم که ابعاد فرهنگی و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد.

البته من خیلی قائل به این نیستم که بگویم تهاجم فرهنگی و نگاه‌های ضدفرهنگی عامل کم شدن فرزندآوری در کشور شده، اما بی تاثیر هم نیست. شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعار‌های مناسب در عرصه فرزندآوری گفت: جوانان ما علاقه‌مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند در صورتی که امنیت خاطر داشته باشند، این امنیت خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم. وی در پایان یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند