Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس قرمز شد، ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟، سهام آمریکا با تشدید تورم افت کردند، هند به دنبال اخذ مالیات از بورس و تجارت رمزارز، عقبگرد دلار در بازار جهانی، قیمت جهانی طلا از مرز ۱٫۸۰۰ دلار عبور کرد، برنت به ۷۴ دلار نزدیک شد و افزایش ۳۱ درصدی صادرات به عراق را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بورس قرمز شد

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱۷۳۰  واحدی معادل ۱.۴۷ درصد به یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۵۵ واحد رسید، حال در معاملات امروز تا ساعت 10 صبح، نماگر کل بورس با افت 5300 واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر از معاملات امروز

ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۴ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۶۱ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۴ درصد معادل ۲۰۱ هزار و ۵۶ تومان افرایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۵۶ تومان رسیده است.

 

مهرماه خوب در انتظار فعالان بورس

خسروانی  کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بورس اخیرا شاهد اصلاح قیمتی در اکثریت نمادهای بازار بوده است که یکی از دلایل آن را می‌توان به کاهش فروش مردادماه شرکت‌ها بدلیل قطعی برق دانست. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود بازار سهام در مهرماه روند صعودی به خود بگیرد؛ چرا که شرکتهای حاضر در بورس و فرابورس غالبا در شهریور فروش بهتری نسبت به میانگین فروش 5 ماهه خودشان (شرکتهایی که دوره مالی با سال تقویمی یکسانی دارند) ثبت می‌کنند، که این گزارشها در هفته اول مهرماه منتشر می‌شود. رشد درآمدها از رشد هزینه ها برای اکثریت شرکتهای بورسی بالاتر بوده و بنابراین با انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه میتوان انتظار داشت که در مهرماه روند بازار بویژه برای سهم هایی که گزارش فروش شهریور مطلوب و گزارش مالی فراتر از انتظار منتشر کنند، با افزایش تقاضا همراه باشد و بازار خوبی در جهت رشد قیمت سهم ها مخصوصا برای شرکتهایی که نسبت سودآوری آنها رشد کند، داشته باشیم. بنابراین بنظر می‌رسد روزهای پایانی شهریور فرصتی مناسب جهت خرید نمادهایی باشد که p/e فوروارد زیر 7 دارند. /تسنیم

سهام آمریکا با تشدید تورم، افت کردند

سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب وال استریت (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) به دنبال انتشار گزارش تورم ماهانه آمریکا افت کردند. میانگین صنعتی داو جونز ۲۹۲.۰۶ واحد یا ۰.۸۰ درصد سقوط کرد و به ۳۴٫۵۷۷.۵۷ واحد بازگشت. اس‌اندپی ۰.۶ درصد افت کرد و در ۴٫۴۴۳.۰۵ واحد بسته شد در حالی که کامپوزیت نزدک ۰.۵ درصد پایین آمد و به ۱۵۰۳۷.۷۶ واحد رسید. گزارش تورم ماه آگوست آمریکا با وجود اینکه همچنان نشان می‌داد قیمت‌های مصرف‌کننده با جهش بزرگی روبرو شده‌اند، اندکی از نگرانی بازارها کاست چراکه کارشناسان انتظار داشتند تورم بیش از این جهش کند. سهام آمریکا که در ابتدا رشد کرده بودند در همان ساعت اولیه معاملات رشد خود را از دست داده و وارد محدوده قرمز شدند. سهام شرکت‌های مرتبط با ریکاوری اقتصادی بیش از همه سقوط کردند. سهام بانک آمریکا ۲.۶ درصد سقوط کرد و سهام جنرال الکتریک ۳.۹ درصد از ارزش خود را از دست داد.

هند به دنبال اخذ مالیات از بورس و تجارت رمزارز

پایگاه خبری رسمی هند، ای‌تی نا، گزارش داد مقامات هندی به دنبال اخذ مالیات از تجارت رمزارز و بورس‌های آن در این کشور هستند. این پایگاه خبری به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دولت هند معتقد است فعالیتی که درآمد ایجاد می‌کند باید مالیات بپردازد. اداره مالیات هند به دنبال اخذ مالیات از تجارت و تبادل رمزارزها است، اما این به معنای این نیست که رمزارزها به عنوان یک گروه معتبر اعلام شوند. رئیس سابق بانک مرکزی هند، راما سوبرامانیان قندهی، هفته گذشته گفت: رمزارزها باید با قوانین موجود به عنوان دارایی یا کالا سازماندهی شوند. وی اضافه کرد: قانون‌گذاران مالی باید از دیدگاه مالیاتی از اقدامات سرمایه‌گذاری افراد در رمزارزها اطلاع داشته باشند و چنین اطلاعاتی باید از سوی بورس‌ها به اشتراک گذاشته شود.

عقبگرد دلار در بازار جهانی

ارزش دلار پس از باقی ماندن تورم آمریکا در سطح بالای پنج درصد کاهش پیدا کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۵۳۲ واحد بسته شد. 

دلیل نفوذ دلار به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان

اسکناس آمریکایی که در ۳ روز ابتدایی هفته، نزدیک به ۸۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داده بود، روز سه‌شنبه توانست به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی نفوذ کند. ساعت ۳ بعدازظهر روز گذشته، اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد که ۵۰۰تومان بیشتر از روز دوشنبه بود. به نقل از دنیای اقتصاد؛ به گفته برخی فعالان، رشد دلار پس از چند افت متوالی، اصلاح طبیعی قیمت بود. از نگاه آنها کسانی که در نرخ‌های بالاتر اقدام به فروش کرده بودند، از اواخر روز دوشنبه در موقعیت خرید قرار گرفتند و با افزایش فعالیت خود در روز سه‌شنبه، توانستند قیمت اسکناس آمریکایی را بالا ببرند. در کنار این، دلار پیش از خبرهای مربوط به اختلافات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران، در محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان قرار داشت.

پس از اینکه اعلام شد که مجوز سفر رافائل گروسی، مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران صادر نشده است و احتمال صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران زیاد شد، میزان خریدها در بازار ارز افزایش یافت و قیمت دلار به نزدیک مرز ۲۸ هزار تومانی رسید. طبیعی بود که با کنار رفتن خطر صدور قطعنامه، میزان فروش‌ها در بازار بیشتر شود و دلار به سمت محدوده قیمتی اواسط هفته گذشته حرکت کند. همین اتفاق در اوایل روز دوشنبه رخ داد و دلار به سمت محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی حرکت کرد که اواسط هفته گذشته در آن قرار داشت. با این حال‌، به یکباره هیجان فروش در بازار زیادتر شد و حتی قیمت تا محدوده ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان نزول کرد. همین نزول هیجانی موجب شد که خریداران با قدرت بیشتری به قصد نوسان‌گیری به بازار برگردند و بتوانند در روز سه‌شنبه، ۵۰۰ تومان به ارزش دلار اضافه کنند.

قیمت جهانی طلا از مرز ۱٫۸۰۰ دلار عبور کرد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه در حالی تثبیت شد که دیشب به دنبال انتشار گزارش تورم ماهانه آمریکا از ۱٫۸۰۰ دلار فراتر رفته بود. تا ساعت ۷:۰۴ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده دیشب در ۱٫۸۰۴.۰۶ دلار باقی ماند. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۱ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب افت کرد و به ۱٫۸۰۵.۵۰ دلار رسید. پس از انتشار گزارش رشد کمتر از انتظار تورم در ماه آگوست، دلار و سود اوراق قرضه آمریکا افت کردند که باعث شد قیمت طلا بالا برود. قیمت شاخص اسپات‌گلد در معاملات دیشب تا ۱٫۸۰۸.۵۰ دلار هم بالا رفت که بالاترین سطح در یک هفته گذشته است. داده‌های تورم آمریکا باعث عدم قطعیت در برنامه‌های پولی فدرال‌رزرو برای آینده خواهد شد.

قیمت نفت خام رشد کرد / برنت به ۷۴ دلار نزدیک شد

قیمت نفت خام که در پایان معاملات دیشب افت کرده بود در معاملات صبح امروز، چهارشنبه، با خوش‌بینی به آینده تقاضا رشد کرد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۲۴ به وقت تهران، ۰.۴۵ درصد رشد کرد و به ۷۳.۹۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه با ۰.۴۵ درصد رشد به ۷۰.۷۸ دلار بازگشت. آن‌چه باعث تقویت قیمت‌های نفت در معاملات صبح امروز شد انتشار گزارشی بود که نشان می‌داد میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا بیش از حد انتظار افت کرده است. مؤسسه خصوصی سوخت آمریکا گزارش داد در هفته گذشته میزان ذخایر انبارهای نفت این کشور ۵.۴ میلیون بشکه کاهش یافته که این نشان می‌دهد رشد تقاضای نفت خام بیش از انتظار بوده است. کارشناسان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند میزان این ذخایر حداکثر ۳.۵ میلیون بشکه کاهش یابند.

رقم کسری بودجه در نیمه نخست امسال   دیوان محاسبات کشور در گزارشی کسری بودجه در پایان شهریورماه امسال را پیش بینی کرد. در این گزارش که با فرض استمرار روند چهار ماهه اول سال 1400 در تحقق منابع و مصارف عمومی دولت تهیه شده، آمده است:   1- با توجه به تحقق 2038 هزار میلیارد ریال از منابع عمومی دولت در چهار ماهه اول سال، پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه مبلغ 3058 هزار میلیارد ریال وصول گردد.   2- با توجه به اینکه تقریباً همه اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شده در چهار ماهه اول سال اجتناب ناپذیر بوده بنابراین در صورت استمرار این روند تا پایان شهریور ماه، پیش‌بینی می‌شود عملکرد اعتبارات هزینه‌ای بالغ بر 3058 هزار میلیارد ریال گردد.   3- با توجه به تحقق 98 درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در چهار ماهه نخست سال جاری و در صورت استمرار این روند، پیش‌بینی می شود عملکرد این بخش در پایان شش ماهه اول به میزان 863 هزار میلیارد ریال گردد.   4- با فرض بازپرداخت اصل اوراق مالی اسلامی به طور یکنواخت در طول سال، دولت می‌بایست تا پایان شهریور حداقل 50 درصد از اصل اوراق مالی اسلامی سررسید شده در سال 1400 که دارای تضمین دولت می‌باشد را بازپرداخت نماید که برای تحقق آن مبلغ 476 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.   5- با توجه به مصرف تنخواه‌ گردان خزانه برای مصارف جاری و درخواست افزایش آن به میزان 1 درصد برای حوادث پیش‌بینی نشده و از طرفی شرایط جاری کشور در مسایل مربوط به کرونا، خشکسالی و ... حداقل به میزان 127 هزار میلیارد ریال منابع برای جبران حوادث غیرمترقبه لازم می‌باشد.   بنابراین پیش‌بینی می‌شود میزان کسری منابع عمومی دولت برای تأمین مصارف عمومی در شش ماهه اول سال جاری بالغ بر 1467 هزار میلیارد ریال باشد.   بیتکوین با قدرت وارد کانال ۴۶ هزار دلاری شد

ارزش بیتکوین و ارزهای دیجیتالی مهم نسبت به روز قبل افزایش محسوسی را تحربه کرد. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که بسیاری از نهادهای نظارتی نبت به رمزارزها سختگیرتر شده اند، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در موضعی نسبتا نرم، تنها از صرافی های ارایه دهنده خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتالی خواسته است تا مجوزهای قانونی را اخذ و اطلاعات مربوط به تراکنش های خود را ثبت کنند. گری گنسلر، توکن ها و ارزهای دیجیتالی را نوعی از دارایی خوانده است که احتمالا زیرمجموعه اوراق بهادار محسوب می شوند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۱۷ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۵ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۶ هزار و ۵۵۷.۷۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۷۵ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۳۶۰.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۷ درصد کاهش

۳- کاردانو

قیمت: ۲.۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۹ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۴۰۵.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۱ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۱.۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۹ درصد کاهش

۷- سولانا

قیمت: ۱۵۷.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۶۸ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۷.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۸.۱۱ درصد افزایش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۰۹ درصد کاهش

۱۰ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

افزایش 31 درصدی صادرات به عراق

سخنگوی گمرک گفت: واردات از عراق در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه، از لحاظ ارزش 430درصد افزایش پیدا کرده و صادرات نیز  31 درصد رشد را تجربه کرده است. عراق دومین کشور خریدار کالاهای ایرانی در چند سال اخیر بوده که متاسفانه در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، چند مرز با این کشور  ماهها مسدود شد و مانند بسیاری از کشورها  تجارتمان در سال گذشته کاهش یافت. خوشبختانه  در پنج ماه نخست امسال با بی اثر شدن آثار کرونا بر تجارت خارجی روند تجارت خارجی کشور رو به رشد بوده و همین امر در خصوص عراق  به عنوان دومین شریک صادراتی کشورمان نیز موثر بوده است. صادرات کشورمان به عراق تا پایان مرداد ماه، بیش از 12 میلیون و 24هزار تن به ارزش سه میلیارد و 163میلیون و 343هزار و 248دلار بوده است که نسبت به پنج ماه نخست سال قبل، از لحاظ وزنی 53درصد رشد و از لحاظ ارزش 31 درصد رشد را شاهد بودیم. وی در باره واردات از کشور عراق گفت: در 5ماهه نخست امسال 313هزار و 612 تن کالا به ارزش 175میلیون و 989هزار و 687دلار  نیز از عراق وارد کشورمان شد که نسبت به مدت مشابه  سال قبل از لحاظ وزنی 970درصد و از لحاظ ارزش 430درصد رشد را شاهد بودیم.

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت کسری بودجه دلار بورس اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر دنبال اخذ مالیات هزار میلیارد ریال ۰ ۰۱ درصد افزایش ارزهای دیجیتالی پیش بینی می شود معاملات امروز انتشار گزارش پایان شهریور ماهه اول سال سهام آمریکا نسبت به روز سهام عدالت هفته گذشته نخست امسال چهار ماهه افت کردند کوین قیمت ۵۰۰ تومان درصد کاهش ۲۷ هزار تا پایان درصد رشد نفت خام بسته شد تا ساعت ارزش سه ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان ارائه می‌کند؛ پیمانه‌ای شامل تغییرات ۲۴ ساعت اخیر از بازار‌هایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش‌ها و صحبت‌های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می‌شود.

رشد شاخص بورس در نخستین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند. نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نمادهای شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد. وی افزود: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد. رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.

کاهش قیمت دلار در بازار ارز

تسنیم: قیمت دلار که هفته قبل در کانال 64 هزار تومان در نوسان بود امروز به کانال 61 هزار تومان بازگشته است. بازاری‌ها می‌گویند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد و به همین دلیل هم الآن دیگر مردم و بازاری‌ها ریسک خرید را نمی‌پذیرند و ترجیح می‌دهند سرمایه خود را نقد نگه‌دارند تا در قیمت‌های پایین‌تر خرید انجام دهند.

فرزین عازم عربستان شد

رییس کل بانک مرکزی ایران به منظور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

سکه عقب نشینی کرد

قیمت هر گرم طلا امروز (هشتم اردیبهشت ماه) در بازار طلای تهران با ۴۰ هزار تومان کاهش به سه میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسید و سکه طرح جدید نیز با کاهش ۹۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

ریزش طلای جهانی

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد. هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

رشد بهای طلای سیاه در بازار انرژی

قیمت نفت در هفته گذشته، تحت تاثیر مجموعه‌ای از عوامل شامل کاهش ذخایر نفت، خوش‌بینی به رشد اقتصاد آمریکا و تنش‌های ژئوپلیتیکی، رشد پیدا کرد. به گزارش ایسنا، بهای نفت برنت در معاملات روز جمعه، با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش، در ۸۹ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، در ۸۳ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه بسته شد. با این حال، قیمت نفت با فروکش نسبی ریسک‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه که باعث ضعیف شدن نرخ اضافی ریسک در قیمت‌ها شده، از اوجی که اوایل آوریل داشت، فاصله گرفته است.

ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور

ضیغمی معاون وزیر صمت در پاسخ به سوالی در ارتباط با ورود هیئت تجاری از کشور کره شمالی به ایران برای بازدید از این نمایشگاه گفت: این کشور نیز مانند سایر کشورها برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران آمده است. وی تصریح کرد: کشورهای دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشورهای دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند. رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشورها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به 10 کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم اما به دلیل محرمانگی درباره آنها تبلیغات نمی‌کنیم. /تسنیم

کاهش حجم کل بازار ارزهای دیجیتال

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

توجه بانک مرکزی ترکیه به ریسک‌های تورمی

بانک مرکزی ترکیه (CBRT) اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد. کمیته سیاست پولی استدلال کرد که به دلیل تاخیر بین افزایش نرخ‌ها و تاثیر آن بر تورم، توقف در انقباض الزامی است. بانک افزود که «به شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند». بانک ترکیه گفت: تا زمانی که شاهد کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد و تا زمانی که انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی شده باز نگردد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

وزیر کار: باید هر روز بهتر از روز گذشته باشیم وزیر کار گفت: مقام معظم رهبری امسال به منظور ایجاد استقلال، شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب کردند. گرچه مخاطب شعار ایشان آحاد مختلف جامعه مانند مدیران، فرهنگیان و کارفرمایان هستند، اما مخاطب اصلی، جامعه کار و تولید است. مرتضوی تاکید کرد: کشور‌هایی که به استقلال برسند در تمام مولفه‌های حاکم و رایج بر مدیریت کلان جهان اثرگذار هستند. بعضی از کشور‌ها دارای استقلال سیاسی و برخی دارای وابستگی سیاسی هستند. برخی‌ها استقلال اقتصادی و برخی وابستگی اقتصادی دارند. وزیر رفاه گفت: اثرگذاری استقلال سیاسی برای هر قومی زمانی در جهان موثرتر خواهد بود که توام با استقلال اقتصادی باشد. در دهه گذشته رهبر انقلاب به موضوع استقلال اقتصادی به مبحث رشد و جهش تولید و اقتصاد مقاومتی پرداخته‌اند. امسال نیز بر جهش تولید نیز تاکید کردند و در ملاقاتی که به مناسبت روز کارگر با ایشان داشتیم فرمودند که جهش از رشد متفاوت است. جهش یعنی چند گام بلند برداشتن و سیر صعودی سپری کردن. وی افزود: ما در اجرای فرمان رهبر انقلاب باید به این موضوع توجه کنیم. اکنون استقلال سیاسی کشور ما در کره زمین زبانزد است. استقلال فرهنگی ما بی‌نظیر است و در حوزه استقلال اقتصادی هم گام‌های بلندی برداشته‌ایم، زیرا این کشور ۴۰ سال با تحریم‌ها مواجه بوده است. اما اکنون در بخش‌های مختلف حوزه نرم‌افزار و سخت افزار ما پیشرفت‌های بسیار وسیعی را داشته‌ایم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: البته این پیشرفت‌ها کفایت نمی‌کند و باید هر روز بهتر از روز گذشته باشیم. /صداوسیما   افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷

قیمت خودروهای ایرانی امروز با نوسان به‌روز شد. به گونه ای که قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۲ به ۹۵۵ میلیون تومان رسیده است که طی یک روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است. قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ ۹۸۵میلیارد تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است. قیمت تارا دنده ای V۱ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۹۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. قیمت تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۳۵ میلیون تومان است که طی یک روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است. قیمت رانا پلاس پانوراما ارتقا یافته مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۹۰ میلیون تومان شده است که ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است. قیمت پژو ۲۰۷ پانوراما دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۷۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا شده است. /اقتصاد آنلاین

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟