Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی کشتار بیش از ۱۴۰۰ دلفین در جزایر فارو که تصور می شود بزرگترین مورد صید این پستاندار در آنجا باشد، سنت شکار دلفین ها زیر ذره بین رفته است.

به گزارش ایسنا، این گروه از دلفین های پهلوسفید روز یکشنبه به سوی بزرگترین آبدره (فیورد) در اطلس شمالی هدایت شدند.

قایق ها این گروه را به سوی آب های کم عمق ساحل اسکالابوتنور در ایستوروی هدایت کردند، جایی که با ضربات چاقو کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 لاشه حیوانات به ساحل کشیده و برای مصرف در میان بومیان تقسیم شد.

در تصاویر ثبت شده از این شکار، دلفین هایی که خود را در آب این طرف و آن طرف پرت می کنند دیده می شود درحالی که آب دریا به دلیل جاری شدن خون دلفین ها سرخ شده است. گروهی هم از ساحل شاهد این صحنه ها هستند.

صید پستانداران دریایی - در درجه اول نهنگ ها - سنتی است که صدها سال در جزایر دورافتاده فارو جریان داشته.

دولت فارو - که یک سرزمین خودمختار در دانمارک است - می گوید که هر سال به طور متوسط حدود ۶۰۰ نهنگ خلبان شکار می شوند. دلفین های پهلوسفید در شمار کمتری شکار می شوند، برای مثال ۳۵ دلفین در سال ۲۰۲۰ و ۱۰ دلفین در سال ۲۰۱۰ صید شدند.

هواداران این روش می گویند که شکار نهنگ روشی قابل دوام برای جمع آوری مواد غذایی از طبیعت است و بخش مهمی از هویت فرهنگی منطقه به حساب می آید. در مقابل فعالان حقوق حیوانات از دیرباز با این کار مخالف بوده اند و آن را کشتاری بی رحمانه و غیرضروری می دانند.

گروه های بین المللی حفاظت از محیط زیست، شکار روز یکشنبه را محکوم کرده اند.

به علاوه ابعاد این کشتار در ساحل اسکالابوتنور بسیاری از مردم محل را تکان داده و حتی باعث انتقاد گروه هایی شده که در این نوع صید شرکت می کنند.

بیارنی میکلسن، زیست شناس دریایی از جزایر فارو می گوید: رکوردها نشان می دهد که این بزرگترین مورد شکار دلفین ها در طی یک روز در جزایر فارو است.

به گفته او، رکورد قبلی به ۱۲۰۰ دلفین می رسید که مربوط به سال ۱۹۴۰ بود. بعد از آن بزرگترین شکار با کشتار ۹۰۰ حیوان به سال ۱۸۷۹ مربوط می شد. آمار شکار در سال های ۱۸۷۳ و ۱۹۳۸ هم بین ۸۰۰ و ۹۰۰ دلفین بود.

بنابر گزارش شبکه خبری بی بی سی، رئیس انجمن شکارچیان نهنگ فارو در گفت و گویی اذعان کرد که این کشتار بی رویه بوده است.

اولاوور سیورداربرگ که در این شکار شرکت نداشته گفت: این یک اشتباه بزرگ بود. شکارچیان با پیدا کردن این گله فکر می کردند حدود ۲۰۰ دلفین در آن باشد.

به گفته او شمار واقعی حیوانات زمانی معلوم شد که کشتار شروع شده بود.

با این حال به گفته او مقام های محلی این صید را تایید کرده اند و هیچ قانونی نقض نشده است.

مقررات صید در جزایر فارو تنظیم می شود. این یک نوع شکار غیرتجاری است و در سطح محلی برنامه ریزی می شود، اغلب به طور خودجوش زمانی که کسی دسته ای از پستانداران را شناسایی کند.

سیودور اسکاله، نماینده پارلمان دانمارک در این جزایر گفت: شکار دلفین های پهلوسفید، قانونی است اما در میان مردم پرطرفدار نیست.

او که روز دوشنبه برای صحبت با بومیان از ساحل اسکالابوتنور بازدید کرد گفت که مردم خشمگین هستند.

با این حال او از این شکار دفاع کرد و مدعی شد که اگر به شیوه درست انجام شود "انسانی است."

به گفته او ابتدا نخاع نهنگ یا دلفین پیش از بریدن گلوی آن با ابزار مخصوصی قطع می شود تا عذاب نکشد.

با این حال منتقدان می گویند که کشتن این حیوانات به ندرت به آن سرعت و تعدادی که دولت فارو ادعا می کند، اتفاق می افتد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جزایر فارو گفته او دلفین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری معا، پارلمان عربی آغاز تحقیقات فوری و مستقل درمورد کشف گور‌های جمعی در محوطه بیمارستان‌های شفا و ناصر در غزه پس از عقب نشینی نظامیان اشغالگر از برخی مناطق نوار غزه را خواستار شد.
پارلمان عربی از جامعه جهانی، سازمان‌های حقوق بشری، سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست همه تدابیر و اقدامات قانونی لازم را برای بازخواست و مجازات رژیم اشغالگر به خاطر ارتکاب جنایت‌ها و کشتار‌ها علیه ساکنان غزه اتخاذ کنند.
پارلمان عربی افزود: بر اساس معیار‌های حقوق بین الملل و قوانین بین المللی حقوق بشر باید اقدامات لازم درباره این کشتار‌ها و جنایت‌ها انجام گیرد و پرونده عاملان و مسئولان این جنایت‌ها به عنوان جنایتکاران جنگی به دادگاه ارجاع تا عدالت درباره آنان اجرا شود.
این پارلمان در ادامه اعلام کرد که میزان و حجم گسترده کشتار‌ها و جنایت‌های هولناک رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه کودکان، زنان و افراد سالمند در نوار غزه تردید‌ها و سئوالات جدی را درباره توانایی نظام بین الملل و سازمان ملل در مورد محافظت از غیر نظامیان مطرح می‌کند به ویژه اینکه جنایت‌های رژیم اشغالگر جنایات جنگی، ضد انسانی، نسل کشی است و همه قوانین و قطعنامه‌ها در حمایت از غیر نظامیان در زمان جنگ را نقض می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود
  • همکاری دلفین‌ها با ماهیگیران + فیلم
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • (ویدئو) تصاویر حیرت‌انگیز از لحظه تولد بچه دلفین
  • شکار موش کور توسط گرگ + فیلم
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست