Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@04:15:32 GMT

پیام پادشاه عربستان برای رئیس جمهور الجزایر

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۴۹۶۲

پیام پادشاه عربستان برای رئیس جمهور الجزایر

وزیر خارجه عربستان در سفر به الجزایر پیام ملک سلمان را برای رئیس جمهور این کشور برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید،«ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در رابطه با روابط تاریخی بین دو کشور عربستان و الجزائر و راه‌های تقویت همکاری مشترک، پیامی شفاهی به «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیام توسط شاهزاده «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در استقبال تبون از وی روز سه شنبه، در کاخ ریاست جمهوری در پایتخت الجزایر منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی ( واس) در جریان این استقبال روابط تاریخی دو کشور و و راههای توسعه آنها در همه زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف در مورد افزایش همکاری‌های مشترک در بسیاری از جنبه‌ها، از جمله همکاری‌های سیاسی دو جانبه که از امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کند و همچنین بر بحث در مورد آخرین رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی و موضوعات مورد علاقه مشترک، گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز سه شنبه در سفری رسمی وارد الجزایر شد و در فرودگاه «هواری بومدین» ، توسط « رمطان لعمامره» همتای الجزایری خود مورد استقبال قرار گرفت.

دو وزیر همچنین آخرین رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث قرار دادند.

پیش از این وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای نسبت به تحولات روابط بین مراکش و الجزایر ابراز تاسف کرد و از دو کشور خواست برای ایجاد راه‌حل‌هایی جهت مسائل اختلاف برانگیز زبان مذاکره و دیپلماسی را در پیش بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خارجه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

وی ادامه داد: پیش از آن رئیس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رئیس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای سریلانکا و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه ‌ای مشهود بود.

کد خبر 847166 برچسب‌ها خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است