Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@14:49:56 GMT

آموزش مجازی بهتر است یا آموزش حضوری؟

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۴۹۷۵

آموزش مجازی بهتر است یا آموزش حضوری؟

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمود حشمتی معاون آموزشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به گذشت چند ترم از آغاز آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها در پی شیوع کرونا، گفت : با شیوع کرونا و پیش بینی‌هایی که درخصوص تدوام این بیماری می‌شد، همانند سایر دانشگاه‌های کشور آموزش‌های مجازی را از اواخر سال ۱۳۹۸ شروع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : باتوجه به ناشناخته بودن این نوع از آموزش‌ها در همان ابتدا با برگزاری دوره‌های آموزشی آگاهی بخشی لازم را به اساتید دادیم و الزامات آموزش مجازی برایشان توضیح داده شد.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه افزود: در برگزاری دوره‌ها برای اساتید نحوه آماده سازی مطالب درسی، نحوه ارزیابی دانشجویان، نحوه تعریف آزمون‌ها و نحوه سوالات طی مدت دو تا سه ماه به آن‌ها آموزش داده شد.

او با بیان اینکه آموزش مجازی در شروع راه باچالش‌هایی مواجه بود که اکنون کمتر شده، افزود: با این وجود این نوع از آموزش نتوانسته در دروس کارگاهی و آزمایشگاهی جای آموزش حضوری را بگیرد، چراکه ماهیت این نوع از دروس الزام به حضور در کارگاه و آزمایشگاه است.

حشتمی ادامه داد: هرچند تابستان پارسال برای برخی از دروس کارگاهی و آزمایشگاهی کلاس حضوری گذاشتیم، اما امسال به دلیل تشدید شیوع کرونا این مسئله امکانپذیر نشد. با این حال اساتید برای این دروس تلاش می‌کنند تا با حضور در فضای کارگاه و آزمایشگاه بتوانند آموزش هایشان را به شکل عملی به دانشجویان نشان دهند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه نبود امکان تعامل دوسویه همزمان بین دانشجو و استاد را از دیگر ضعف‌های آموزش‌های مجازی دانست و گفت: قطعا آموزش چهره به چهره می‌تواند نقش مهمی در انتقال مفاهیم داشته باشد که متاسفانه در آموزش مجازی این خلاء وجود دارد و حتی ارتباط در این نوع از آموزش یکطرفه و تنها استاد متکلم است.

او در خصوص نحوه آموزش‌های مجازی در این دانشگاه گفت: برای ارائه آموزش‌ها به شکل مجازی سامانه LMS را برای برگزاری کلاس‌ها و سامانه آزمون را برای برگزاری امتحانات راه اندازی کرده ایم.

حشتمی افزود: از حدود ۲۳۰۰ دانشجویی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، حدود دو هزار نفر از آن‌ها به آموزش‌های آنلاین دسترسی دارند و مابقی هم از فایل‌های ضبط شده روی سامانه استفاده می‌کنند.

او در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های ترم جدید تحصیلی در این دانشگاه افزود: طبق اعلام وزارت علوم شروع این ترم هم با آموزش‌های مجازی خواهد بود و با توجه به اینکه واکسیناسیون دانشجویان آغاز شده، شاید در ادامه امکان آموزش ترکیبی وجود داشته باشد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش مجازی دانشجویان ایرانی استاد دانشگاه اساتید دانشگاه آموزش های مجازی آموزش مجازی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان

معاون تربیت و آموزش فراجا از تغییر در محتوای آموزشی پلیس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار  محمدحسین حمیدی در مراسم گرامیداشت روز معلم که صبح امروز در ستاد فراجا برگزار شد؛ گفت: ارکان ترتبیت در آموزش فراجا به این شکل است که شامل مربی، مدرسان و مربیان است و آنها در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می‌کنند. ما در راستای بازنگری و به روز شدن سرفصل‌ها و محتوای آموزشی اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به آمار گروه‌های علمی گفت: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشکده ذیل دانشگاه امام حسن مجتبی ، ۱۵ دانشگاه جامع و هشت دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم. همچنین ۲۷۷هیئت علمی ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی ۳۷۳۵ نفر مربی داریم و ۷هزار و ۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

حمیدی ادامه داد: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه ها بر اساس آن شکل می‌گیرد. همچنین بازنگری های بسیاری در سرفصل ها و برنامه های عملیاتی با رویکرد مهارت محور در دستور کار قرار گرفت.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: دوره‌های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره‌های تخصصی مبتنی بر شغل تبدیل خواهد شد تا هم در درجه و هم آموزش های علمی تاثیرات مفیدتری داشته باشد.

حمیدی گفت: واکاوی و تحلیل عملیات‌های انتظامی با استفاده از خبرگان مرکز اجرایی آموزش در مراکز آموزشی انجام می‌شود و ما برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه تغییر در آموزش‌ها و منابع درسی داریم که ان‌شاءالله موثرتر واقع خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری