Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@05:21:42 GMT

احضار سفیر آمریکا به وزارت خارجه تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۵۰۲۱

تاجیکستان از احضار سفیر آمریکا به وزارت خارجه این کشور در اعتراض به اظهارات «جو بایدن» در مراسم سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزارت امور خارجه تاجیکستان روز گذشته سه شنبه (۲۳ شهریور) با احضار سفیر آمریکا در این کشور، به وی یادداشت اعتراضی تحویل داد.
در اطلاعیه وزارت امور خارجه تاجیکستان دلیل احضارِ «جان مارک پومرزهایم» سفیر آمریکا و تحویل یادداشت اعتراضی به وی، اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ضمن بازدید از مرکز آتش نشانی «پنسیلوانیا» عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این یادداشت آمده است که اظهارات رئیس جمهور آمریکا با روح روابط دوستانه و مشارکت بین دو کشور مطابقت ندارد.

گفته شد که تاجیکستان طرفدار توسعه روابط سودمند با آمریکا بر مبنای حمایت و احترام متقابل است.

قابل ذکر است که بایدن در ۱۱ سپتامبر در بازدید از مرکز آتش نشانی «پنسیلوانیا» با اشاره به آویزان شدن تعدادی از اتباع افغانستان به چرخ هواپیما به منظور خروج از این کشور گفت: اگر به تاجیکستان هم هواپیمایی می‌آمد و اعلام می‌کرد که هر کسی با ما هم پیمان است، سوار شود، افراد به چرخ هواپیما می‌چسبیدند.

هنوز طرف آمریکا در رابطه با این موضوع اظهار نظر نکرده است. برچسب ها: بایدن ، تاجیکستان ، آمریکا ، احضار ، سفیر ، چرخ هواپیما ، افغانستان ، رئیس جمهور آمریکا ، اعتراض ، وزارت خارجه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بایدن تاجیکستان آمریکا احضار سفیر چرخ هواپیما افغانستان رئیس جمهور آمریکا اعتراض وزارت خارجه سفیر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد

وزارت خارجه کره جنوبی سطح هشدار خود را در پنج سفارتخانه و کنسولگری در دنیا در پی آنچه «توطئه کره شمالی برای انجام حملات تروریستی علیه مقام‌های سئول و شهروندان کره جنوبی ساکن خارج کشور» خوانده شده، افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد اخیرا نشانه‌های متعددی یافته مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده سازی برای حملات «تروریستی» علیه کارمندان سفارت یا شهروندان کره جنوبی در چند کشور از جمله چین، جنوب شرق آسیا و غرب آسیاست.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پنج مکان از جمله سفارتخانه‌های کره جنوبی در کامبوج، لائوس و ویتنام به همراه کنسولگری‌های این کشور در ولادیووستوک در روسیه و «شنیانگ» در چین به عنوان اهداف احتمالی مشخص شده‌اند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره شمالی مامورانی را به این کشورها اعزام کرده تا نظارت بر سفارت‌های کره جنوبی را گسترش دهند و همچنین در فعالیت‌های خاصی مانند جست‌وجوی شهروندان کره جنوبی به عنوان اهداف بالقوه تروریستی شرکت می‌کند.»

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که سطح هشدار تروریسم در پنج سفارتخانه و کنسولگری از «توجه» به «هشدار» افزایش یافته است، که دومین سطح بالا در سیستم چهار سطحی کره جنوبی است که نشان می‌دهد احتمال افزایش یک حمله وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده که مرکز ملی مبارزه با تروریسم کره جنوبی روز پنجشنبه جلسه‌ای را برای بحث درباره راهبردهایی با هدف حفاظت از اماکن دیپلماتیک و پرسنل این کشور تشکیل داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه