Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وب سایت اسرائیلی به تمایل سعودی‌ها برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی از تل‌آویو و راز نزدیک شدن ریاض به مسکو و چین پرداخته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، وب سایت اسرائیلی «بریکینگ دیفنس» که به امور نظامی می‌پردازد ، فاش کرد که عربستان سعودی علاقمند به خرید سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین است که توسط شرکت صهیونیستی «رافائل» در تل آویو تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش این وب سایت صهیونیستی گنبد آهنین اسرائیل یکی از چندین گزینه است که دولت سعودی در حال حاضر به دنبال خروج پاتریوت‌های آمریکا از عربستان در حال بررسی آن است.

این وب سایت همچنین اعلام کرد که عربستان به دنبال استفاده از سامانه‌ها موشکی چین یا روسیه برای جایگزین کردن سیستم‌های موشکی آمریکا است.

بر اساس گزارش وب سایت بریکینگ دیفنس عربستان سعودی در حال حاضر گنبد آهنین اسرائیلی را که توسط شرکت رافائل تولید می‌شود ترجیح می‌دهد و آن را یکی از بهترین سامانه‌ها در برابر موشک‌های کوتاه برد در منطقه می‌داند که برای رهگیری موشک‌های «کروز» طراحی شده است.

خروج سامانه‌های پاتریوت آمریکا از عربستانتصمیم آمریکا برای خروج 8 سامانه «پاتریوت» از چند کشور عربی

وب سایت مذکور در ادامه افزود: عربستان سعودی قبلاً برای بحث در مورد احتمال خرید گنبد آهنین اسرائیل از طریق مذاکرات سطح پایین با اسرائیل تماس گرفته بود ، اما پس از تصمیم ایالات متحده برای خروج برخی ازسامانه‌های پاتریوت ، این مذاکرات شکل جدی تری پیدا کرد که توافق احتمالی ، در صورت انجام ، نیاز به تأیید ایالات متحده آمریکا دارد.

این وب سایت صهیونیستی به خطرناک بودن موشک یمنی‌ها به سبب دقتی که این موشک‌ها در اصابت به هدف دارند، اشاره کرد .

پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار یک تصویر ماهواره‌ای که توسط شرکت سهامی خاص آمریکایی «پلانت لبز» تهیه شده است، اعلام کرد که تعدادی از سامانه‌های پاتریوت با سامانه پیشرفته ضد موشکی «تاد» که در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی قرار داشت، از این پایگاه خارج شده است.

ادعای آسوشیتدپرس در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته «ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در سخنانی اظهار کرد که کشورش از آمریکا می‌خواهد با حفظ تجهیزات دفاعی نظیر سیستم پدافند موشکی پاتریوت در عربستان نشان دهد که به امنیت و تعهداتش در قبال عربستان پایبند است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عربستان سعودی گنبد آهنین سامانه ها وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون پرورش فکری در راستای سیاست‌های تعیین شده در سال جاری و توجه ویژه به «نوجوان محوری» و حضور حلقه‌های میانی مؤثر در فعالیت‌های کانون، همچنین در راستای فعالیت‌های علم و فن آوری و تقویم مناسبت‌های علمی، برنامه‌ای به مناسبت روز جهانی خلبان با حضور اعضای نوجوان با معرفی دو خلبان نیروی هوایی در ناو مسافربری در محیط فرودگاه بین المللی بوشهر برگزار شد.

وی افزود: از آنجایی که پرواز آرزوی دیرینه بشر بوده و بیم آن می‌رود که این هدف در گذر زمان به دلیل عدم شناخت و نیافتن مسیر مناسب گم شود، لیکن هدف این برنامه آشنا کردن نوجوانان برای دستیابی به رؤیای پرواز به صورت علمی و تخصصی است به همین منظور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از خلبانان بومی و جوان این استان، دعوت کرد تا در قالب یک نشست و بازدید از فرودگاه، خاطره زیبایی را به مسیر روشن آینده اتصال دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر درباره گفت: زندگی و حیات آدمی از دیرباز تا کنون و از هم اکنون تا فرداهای نیامده با آرزوها و آمال رنگارنگ عجین بوده است و خواهد بود، یکی از این آرزوها پرواز بوده است.

وی ادامه داد: اینکه انسان بتواند همانند پرندگان پرواز را تجربه کند برادران رایت را بر آن داشت تا اولین هواپیما را بسازند و از آن زمان تا کنون میلیون‌ها انسان با این بال‌های آهنین پرواز کرده‌اند اما همچنان و هنوز پرواز برای انسان تازگی و جذابیت دارد و این جذابیت پرواز باعث شده است خلبانی یکی از شغل‌های دوست داشتنی برای کودکان و نوجوانان باشد.

وی بیان کرد: کانون پرورش فکری استان بوشهر طی یک اردوی نیمروزی نشست معرفی شغل خلبانی راب رأی اعضای نوجوان خود برگزار کرد که همزمان نوجوانان سراسر استان‌ها در این برنامه به صورت آنلاین و برخط حضور داشتند.

رسولی در بیان اهداف برگزاری این برنامه گفت: نوجوان محوری و توجه به امید آفرینی برای قشر نوجوان که به دنبال هویت شناسی و شناخت خویش برای انتخاب راه زندگی برای آینده هستند در این برنامه لحاظ شده بود.

وی گفت: نوجوانان حاضر در این برنامه از بخش‌هایی نظیر ترمینال مسافربری، سالن ترانزیت، باند پرواز، هواپیمای مسافری و کادر پرواز و برج مراقبت بازدید کردند و در نشستی رو در رو با دو خلبان سوالات خود را در خوزه خلبانی در میان گذاشتند و پاسخ گرفتند.

.

کد خبر 6091463

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • خروج علیه شهردار تهران
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • حواله علی پی