Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سخنگوی کتائب حزب الله عراق می افزاید: به آمریکایی ها هیچ گونه اعتمادی نداریم. آمریکا هیچ احترامی به تعهدات خود ندارد و در حال وقت کشی است. هیچ نوع ضمانتی چه از سوی دولت عراق، سازمان ملل یا هر طرف دیگری قابل اعتماد نیست زیرا آمریکا به وعده ها و توافقات خود عمل نمی کند.

محیی توضیح می دهد: آمریکا تصمیم پارلمان عراق و اراده ملت را دور می زند تا طوری به نظر برسد که گویا از عراق خارج شده است اما به شکل دیگری در حال تثبیت حضور اشغالگرانه خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس با رد گفت و گوهای دولت عراق با آمریکایی ها تصریح می کند: به ادعاهای آمریکا هرگز اعتماد نمی کنیم همان طور که به دولت عراق اطمینان نداریم زیرا در سطحی نیست که بخواهد توافقاتی با طرفی مثل آمریکا انجام دهد در حالی که خودش تحت فشار آمریکا است.

به گفته سخنگوی کتائب حزب الله، «دولت عراق در وضعیت انتقالی و شرایط انتخاباتی است و بنابراین نه شایستگی انعقاد چنین قراردادهایی و نه قدرت ضمانت هایی در این باره دارد.»

محمد محیی در ادامه به تنها روش موثر برای اخراج آمریکایی ها با این عبارت ها اشاره می کند: ما بر این باوریم که آمریکایی ها قصد دارند به هر شکلی شده در عراق باقی بمانند اما حرف پایانی را مقاومت ملت عراق خواهد زد و ما با هر گونه حضور آمریکایی ها در عراق مخالفیم.

عضو ارشد کتائب حزب الله عراق تاکید می کند: بنابراین ما نمی توانیم به ضمانت ها تکیه کنیم بلکه یک مبنا داریم که هیچ قدرت خارجی اشغالگری، جز با منطق خودش، یعنی از موضع قدرت، از خاک کشور خارج نخواهد شد و این حق ملت عراق است که با این روش اشغالگران را اخراج کند.

وی تغییر عنوان ماموریت آمریکایی ها در خاک عراق را این طور تشریح می کند: همه باید بدانند که آمریکا همان طور که از سوابقش بر می آید نه دولتی را حمایت می کند نه کمکی به ثبات و امنیت آن می کند و نه مشاوره و آموزشی برای تقویت نیروهای مسلح کشورها دارد. بنابراین حضور نیروهای آمریکایی چه سودی برای ملت عراق دارد؟ این نشان می دهد که منطق مقاومت در برابر آمریکا فصل الخطاب است.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا کتائب حزب الله عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا کتائب حزب الله عراق ایالات متحده آمریکا کتائب حزب الله عراق کتائب حزب الله آمریکایی ها دولت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • اوسمار ویرا:‌ ضمانتی برای حضور بیرانوند نیست/باخت ما به خاطر تعویض‌ها نبود
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا