Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، در ادامه‌ی نگارش نامه‌های مهرداد بذرپاش به وزیران دولت سیزدهم در راستای اجرای قوانین و اسناد بالادستی، ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد، حذف قوانین مزاحم و موازی و تحقق شعار سال ۱۴۰۰ به منظور اولویت بندی اقدامات اجرایی دستگاه‌های تحت امر هر وزیر، چهارمین نامه به مقصد وزارت راه و شهرسازی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه‌ی رئیس کل دیوان محاسبات کشور به موضوعاتی اشاره شده است که به طور کامل عملیاتی نشده‌اند. از آن جمله می‌توان به: «واگذاری حق بهره‌برداری و مدیریت بنادر کوچک و محلی، اعطای مجور احداث بنادر کوچک جدید، تکمیل و اجرای پروژه‌های حمل ونقل ریلی، دوخطه‌کردن مسیرها و احداث خطوط برقی و سریع‌السیر، توسعه سامانه فنی ردیاب و کنترل مصرف سوخت شناورها و وسایل حمل و نقل جاده‌ای کالا برای جلوگیری از قاچاق، احیای بهسازی و نوسازی و مقاوم‌سازی و بازآفرینی سالانه محلات و همچنین تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد شهری و روستایی» اشاره کرد.

در این نامه تاکید شده است «هدف‌گذاری این حوزه در برنامه توسعه در حوزه ساخت و بهسازی مسکن و سهم حمل و نقل ریلی در مسافر و بار» علیرغم تاکید در برنامه‌های ملی مرتبط با اقتصاد مقاومتی و برنامه توسعه، هنوز محقق نشده‌اند.

بذرپاش یادآور شده مبنای رسیدگی دیوان محاسبات، موارد مذکور و سایر احکام مغفول مانده در راستای اجرای اسناد بالادستی خواهد بود.

کد خبر 5305411

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی دیوان محاسبات مهرداد بذرپاش مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی صحن مجلس مصطفی الکاظمی محمد باقر قالیباف نیروی دریایی ارتش حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان آژانس بین المللی انرژی اتمی رافائل گروسی عراق وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی نژاد ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات سپاه ناحیه تربت‌حیدریه اظهار کرد: انسان‌های بزرگ با مجاهدت و استقامتی که دارند موانع رشد و تکامل را برمی‌دارند و هیچ گاه این موانع آنها را متوقف نمی‌کند و در جهت اهداف بلند و ارزش‌های اسلامی قدم بر می‌دادند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: بر همین اساس شهید مطهری عمر خود را در مبارزه با انحرافات و رژیم طاغوت سپری کرد.

وی به ویژگی‌های شهید مطهری اشاره کرد و افزود: اخلاص شهید مطهری باعث ماندگاری این شهید عزیز شد و همه عمر خود را در راه خدا صرف و در کنار غیرت دینی در برابر جریانات انحرافی نیز حساس بود و به هر وسیله‌ای که می‌توانست در برابر انحرافات ایستادگی می‌کرد.

چهکندی نژاد تاکید کرد: امروز که دانشجویان و اساتید بیش از ۲۰۰ دانشگاه در اروپا و آمریکا علیه جنایات رژیم جعلی صهیونیستی به پا خواستند، متأسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی بیان که اهداف استبدادی و استکباری دارند در مقابل این خیزش ایستادند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: امروز بر دست دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا و اروپا دستبند می‌زنند و افرادی که به دنبال آزادی بیان هستند مهر سکوت بر لبان خود دوختند.

وی از برگزاری ۱۵ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی سپاه خبر داد و افزود: تمام برنامه‌ها اعم از نشست‌های بصیرتی و سیاسی و یادواره شهدا با رویکرد جهاد تبیین و آثار شهید مطهری در سطح حوزه‌ها و جایگاه‌های بسیج با مشارکت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

کد خبر 6091306

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر