Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «آب پرتقال در کربلای ۵»، ۱۳۵ خرده روایت کرونایی از مدافعان سلامت به همت و قلم مهدی عجم، به چاپ رسید.

خبرگزاری میزان - این اثر حاصل ساعت‏ها گفت‏‌وگو و گوشِ دل سپردن به خاطرات و روایت‏های شماری از کادر درمانی بیمارستان بقیةالله‏الاعظم (عج) است؛ پزشکان و پرستارانِ فعال در صف اول مبارزه با ویروس منحوس کرونا که قریب یک سال و اندی هم‏دوشِ بسیاری از مراکز درمانی کشور، شب و روز، در جهادی مقدس، مشغول خدمت‏اند و این دفتر فقط بخش کوچکی و نمی ‏از دریای ایثار و جهاد آن‏هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلخی و شیرینی، طنز و عبرت‏آموزی، رگه‏های این خاطرات‏اند که همگی با یک نخ تسبیح به هم متصل شده‏اند و آن نیست جز ایثار و ازخودگذشتگی. اگر روزگاری جهاد، پشت خاکریز‌ها و در سنگر‌ها بود، امروز در بخش‏های درمانی و با دارو و درمان که نه، با دل و جان است؛ جهادی درست مانند دفاع مقدس هشت‏ساله‏مان؛ جهادی که کماکان ادامه دارد ...

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

در ایده اول قرار بود، نویسنده علاوه بر پزشکان و پرستاران، سراغ کادر بخش‏های تشخیصی و نیرو‌های خدماتی دلاورمان هم برود، اما در دفتر اول این مجموعه پای دریاچه کوچکی از دریای خاطرات پزشکان و پرستاران نشسته و و آن را به امانت به مردم عرضه کرده‌است.

مولف در مقدمه می‌نویسد: وارد بخش مراقبت‏های ویژة بیمارستان شدم. بی‏ تعارف و خجالت بگویم، قدری ترسیده بودم؛ شاید هم طبیعی بود. در دوران کرونا بروی به بخش ویژه‏ـ یعنی سنگرِ کمینِ خطِ مقدمِ سلامت‏ـ و ترس نداشته باشی؟!

نشستم پای سخنان شیوایشان؛ پایِ خاطرات و خطراتِ پزشکان و پرستاران و بهیاران و کمک‏های دلسوز و بی‏ادعای آنجا ...

جملة عجیب یکی از بچه‏های بخش هنوز در ذهنم رژه می‏رود: «راوی ما باش؛ صادق و بی‏واسطه. ایثار و اخلاص بچه‏ها را ببین و انتقال بده ...»

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

اول صبح، در اتاقِ کارم، که مدیریت درمان بیمارستان است، مشغول پیگیری امور جاری بودم که در زدند. گفتم: «بفرمایید.»

یکی از خانم‏های پزشک بیمارستان بود که اتفاقاً رشته‏اش اساساً به درمان کرونا نمی‏خورد. با یک کوله‏پشتی سنگین و پُر و پیمان وارد اتاقم شد!

گفتم: «خیر است خانم دکتر. اول صبح ان‏شاءالله قصد سفر دارید؟»
محکم و جدی گفت: «بله. آمده‏ام که در بیمارستان بمانم! بفرمایید کدام بخش نیاز است که خدمت کنم؟»

 انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات انتشارات سوره مهر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات انتشارات سوره مهر پزشکان و پرستاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، در این ویدیو، پلیس آمریکا در حال بازداشت فردی است که فریاد می‌زند: «نمی‌توانم نفس بکشم». طبق گزارش رسانه‌ها این مرد ساعاتی بعد، در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

در فیلم مورد اشاره، مردی به نام فرانک تایسون ۵۳ ساله دیده می‌شود که به خاطر صحنه تصادف خودرو با رفتار نامناسب پلیس روبرو می‌شود.

اداره پلیس کانتون هنوز بیانیه‌ای درباره این ویدیو منتشر نکرده ولی ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اعتراض بسیاری را برانگیخته است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



در ویدیو دیده می‌شود که افسران پلیس تایسون را روی زمین می‌کشند و به دستان وی دستبند می‌زنند و یکی از افسران حدود ۳۰ ثانبه زانوی خود را پشت گردن تایسون نگه می‌دارد.

در این ویدیو صدای تایسون شنیده می‌شود که بارها فریاد می‌زند: «نمی توانم نفس بکشم. نمی توانم... از گردنم بلند شوید».

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، تایسون در یک بیمارستان محلی درگذشت. هنوز مسئولان بیمارستان علت اصلی مرگ تایسون را اعلام نکردند.

در سال ۲۰۲۰ پلیس آمریکا رفتار مشابهی در بازداشت جرج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی نشان داده بود.

 

دیگر خبرها

  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • آیا با خرده های پاک کن می توان دوباره پاک کن ساخت؟ (فیلم)