Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@23:46:48 GMT

افتتاح نمایشگاه مجازی مشق‌های ناصری

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۶۰۷۰

افتتاح نمایشگاه مجازی مشق‌های ناصری

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: نمایشگاه مجازی منتخبی از آثار طراحی و نقاشی‌های ناصرالدین شاه در حوضخانه مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش برنا؛ آفرین امامی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: نمایشگاه مجازی مشق‌های ناصری شامل ۱۳ اثر انتخابی از طراحی و نقاشی‌های ناصرالدین شاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افزود: ناصرالدین شاه که ذوق هنری خود را در هنرهای مختلف محک می‌زد، چه در زمان ولایت‌عهدی که در تبریز سکونت داشت و چه پس از آنکه به تختگاه تهران مهاجرت کرد و در کاخ گلستان به حکومت نشست، به هنر نقاشی و طراحی علاقه‌مند بود.

امامی تصریح کرد: ناصرالدین شاه از شاگردان میرزا حسن خان صنیع الملک غفاری بوده که با ذوق شاهانه خود و با قلم آهن و مرکب سیاه، صورت درباریان و زنان اندورنی را نقاشی کرده و با مناسبت، جمله یا شعری را در حاشیه آن‌ها می‌نوشته است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: اسلوب نقاشی‌های ناصرالدین شاه مشابه استادش برپایه طبیعت‌گرایی و ذکر جز به جز همه مناظر طبیعی به همان شکلی که می‌دیده است به تصویر کشیده و مانند استادش دارای نگاهی مدرن و متأثر از فرهنگ اروپایی است و تلاش کرده تا با کپی‌برداری از استادش آثار را با نقاشی دیرین ایرانی و نگارگری پیوند دهد.

نمایشگاه مجازی مشق‌های ناصری امروز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود و از طریق صفحه رسمی اینستاگرام مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان قابل دسترسی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهاجرت نقاشی نقاشی میراث جهانی کاخ گلستان مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان نمایشگاه مجازی ناصرالدین شاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد 

او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیزاعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد