Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم با بیان اینکه در آینده نزدیک تمام ماینرهای بنجل، از کار افتاده و انبار شده چین که تا امروز حدود ۲۰۰ هزار عدد از آنها کشف شده، وارد ایران خواهد شد، گفت: گویا گروهی به عنوان نهنگ ها ماموریت یافته اند تمام ماینرهای از رده خارج شده چین را وارد ایران کنند که این اتفاق افتاده و بلای جان انرژی کشور ما شده است!

به گزارش برنا، «پرویز محمدنژاد قاضی محله» نماینده مردم لنگرود در مجلس یازدهم در نشست علنی امروز مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی‌ وضعیت صنعت استخراج رمزارزهای جهان روا و مبادلات داخلی آن در کشور گفت: امروز تعداد بسیاری از کشورهای دنیا حضور رمزارزها را در داخل کشورشان ممنوع کرده اند، حتی کشورهایی مانند آمریکا که از فناوری های فوق العاده برخوردارند، ماینینگ را نیز ممنوع کرده است، ماینینگ یعنی کارگری، امروز در غالب کشورهای دنیا کارگری می کنند و سودش را برخی از سوداگران می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در داخل کشور 60 هزار مگاوات تولید برق داریم که 11.5 درصد آن در مسیر مصرف اتلاف می شود، حدود 12 مگاوات در حوزه برق آبی تولید داریم، اما هیچ پایه برقی برای ما محسوب نمی شود، کما اینکه امسال به کمتر از 3500 مگاوات رسید، ضمن آنکه 30 تا 50 درصد نیز به دلیل اورهال نکردن دستگاه ها از بین می رود و در نهایت آورده ما از مجموعه 60 هزار مگاوات در حدود 27 هزار مگاوات است. این در حالی است که 12 هزار مگاوات نیز تراز منفی داریم که در همین سال جاری خود را نشان داد، لذا این سوال مطرح است که از کدام محل باید یک پروژه بسیار عظیم مانند رمزارزها را تامین برق کنیم؟

وی افزود: بزرگترین خطری که رمزارزها برای برق ایجاد می کند، مصرف دائمی است، چرا که مصارف خانگی، تجاری و صنعتی به صورت سینوسی هستند، لذا در شبکه ایجاد تنفس می کنند و تنها موجودی که وارد شبکه برق شده و به صورت ممتد کار می کند و در مسیر خود به تاسیسات برق آسیب می رساند همین رمزارزها هستند، لذا باید فکری اساسی برای آنها کرد.

محمدنژاد تصریح کرد: در آینده نزدیک تمام ماینرهای بنجل، از کار افتاده و انبار شده چین که تا امروز حدود 200 هزار عدد از آنها کشف شده، وارد ایران خواهد شد و حتی زباله های آن بدتر از زباله های اتمی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم بیان کرد: گویا گروهی به عنوان نهنگ ها ماموریت یافته اند تمام ماینرهای از رده خارج شده چین را وارد ایران کنند که این اتفاق افتاده و بلای جان انرژی کشور ما شده است! با این وجود تنها راه مقابله با این آسیب ها این است که مزارع رمزارز کنترل شده و اجاره ای فعالیت کنند، چرا که در این شرایط تحت کنترل بوده و می توان از آنها مالیات گرفت و کنترل های لازم را اعمال کرد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مردم مجلس کمیسیون اقتصادی صنعت جهان فناوری برق تنفس چین ایران زباله کمیسیون انرژی انرژی مالیات رمز ارز هزار مگاوات وارد ایران شده چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز

مدیر سامانه یکپارچه خودروها از آغاز اولین طرح فروش خودروهای برقی وارداتی و هیربدی از عصر امروز (یکشنبه ١۶ اردیبهشت ماه) خبر داد و تاکید کرد که این دور از فروش چهار خودروی وارداتی شامل دو خودروی برقی، یک خودروی هیبریدی و یک خودروی بنزینی، صرفاً برای ثبت‌نام کنندگان مرحله اول خودروهای وارداتی که اسفند ماه سال ١۴٠١ ثبت‌نام کرده بودند، خواهد بود و ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد.   مهدی تقدسی از آغاز اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی از عصر امروز (یکشنبه) به ایسنا خبر داد.   این چهار خودروی وارد شده صرفاً برای متقاضیان دور اول (ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١) عرضه خواهد شد.   طبق اعلام مدیر سامانه یکپارچه خودروها، این مرحله از فروش خودروهای وارداتی که اولین دور از فروش خودروهای برقی است، صرفاً برای متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی که اسفند ماه سال ١۵٠١ با بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، امکان ثبت درخواست یک خودرو از چهار خودروی عرضه شده وجود خواهد داشت.   در این دور از فروش خودروهای وارداتی،  دو خودروی برقی شامل هیوندای برقی (وارد شده توسط معین‌خودرو) و ‌ خودروی برقی وارداتی توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، یک خودروی هیبریدی (لاماری) و یک خودروی نیسان سانی (وارد شده توسط معین‌خودرو) عرضه شده است.   متقاضیان از عصر امروز (یکشنبه) تا پایان روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) فرصت دارند از بین چهار خودروی وارد شده، یک محصول را انتخاب کنند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وجه مسدودی متقاضیان جدید خودرو های وارداتی آزاد شد وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم «خالی فروشی» حواله خودرو

دیگر خبرها

  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • اوسمار: پرسپولیس همیشه هجومی بوده، حتی زمان یحیی
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری