Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@03:43:27 GMT

ترویج زراعت ارگانیک در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۶۴۳۹

ترویج زراعت ارگانیک در آذربایجان شرقی

به گزارش همشهری آنلاین، گسترش استفاده از سموم کشاورزی موجب شده تا مصرف کنندگان نسبت به سلامت میوه ها و سبزیجات تولید شده در مزارع نگرانی های جدی داشته باشند. اما امسال مسئولان برنامه هایی برای کاهش مصرف سموم در مزارع و باغ‌های استان دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه از طریق شبکه تعاون روستایی استان بیش از 52 هزار لیتر سموم شیمیایی در پنج ماه اول سال توزیع شده است ، گفت: این میزان بسته به نیاز ضروری مزارع برای مقابله با آفات بوده و به کشاورزان توصیه شده از حداقل سموم استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر فتحی ادامه داد:  مصرف سموم و آفت کش‌ها در بخش کشاورزی امری اجتناب ناپذیر است اما استفاده از سموم کیفی و مصرف استاندارد آنها بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه میزان استفاده از سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی به شیوع بیماری‌ها و آفات بستگی دارد تاکید کرد: مبارزه منطقی و اصولی علیه آفات، عوامل بیماریزای گیاهی و علف‌های هرز با رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ سلامت و بهداشت افراد جامعه ضروری است.

فتحی عنوان کرد: برنامه های این سازمان در سالجاری استفاده کمتر کشاورزان از سموم کشاورزی و سوق دادن کشاورزان به سمت کشاورزی ارگانیک است به نحوی که برنامه کاهش سموم شیمیایی در استان اجرایی می شود.

کد خبر 626895

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن جلیلوند، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: از میزان ۱۱۵۰هکتار سطح قرارداد ۷۱۰هکتار از مزارع چغندرقند کشت شده و همچنین ۳۶۰هکتار نیز سطح سبز است.

وی اظهار کرد: شهرستان بوئین زهرا با قرارداد ۶۰۰هکتار بیشترین سطح زیرکشت این محصول را به خود اختصاص داده است.

جلیلوند از کشاورزان چغندرکار استان خواست با توجه به اتمام مهلت کشت، نسبت به عقد قرارداد با کارخانه قند اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تاکید کرد در برش ابلاغی امسال بیش از دو هزار هکتار با تولید ۱۰۰هزار تن چغندر قند در استان پیش بینی شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900191

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه