Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@04:49:36 GMT

تولد نوزاد دچار نارسایی مادرزادی از مادر دیابتی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۶۴۴۴

تولد نوزاد دچار نارسایی مادرزادی از مادر دیابتی

تحقیقاتی که تازگی به نتیجه رسیده است نشان داد؛ دیابت بارداری با آسیب دائمی برای جنین همراه است.

نتایج یک مطالعه نشان داد: دیابت مادر حتی اگر با تزریق انسولین کنترل شود و سطح قند خون تحت نظر باشد، می تواند باعث آسیب دائمی به جنین شود. 

بیش از سه میلیون زن در ایالات متحده در سن مناسب برای بارداری قرار دارند و ۶۰ میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری زمانی رخ می دهد که قند خون از حد طبیعی خود بیشتر بالا رود.

کارشناسان در آمریکا می گویند سالانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار جنین از مادران مبتلا به دیابت دچار نقص لوله عصبی می شوند. این عارضه زمانی بوجود می آید که بافت تشکیل دهنده مغز و نخاع به درستی شکل نگرفته باشد و می تواند منجر به سقط جنین یا ناتوانی عمیق شود.

متخصصان آمریکایی در دانشکده طب دانشگاه مری لند با مطالعه روی موش های آزمایشگاهی، مکانیزم موثر در بروز این نقص های مادرزادی ساختاری را شناسایی کردند که به گفته آنها به دلیل فرسودگی زودرس بافت عصبی است و رشد آن را پیش از اینکه سلولهای کافی برای تشکیل لوله عصبی ایجاد شود، متوقف می کند.

به گزارش هندوستان تایمز، اگرچه به طور کلی خطر ابتلا به دیابت با افزایش سن مرتبط است، شیوع دیابت مدرن در جوانان تا حد زیادی ناشی از چاقی و بی تحرکی است./ ایسنا 

دیابت بارداری مقدمه بروز دیابت نوع یک پس از بارداری دیابت بارداری و بروز مشکلات چشمی کودکان ارتباط مستقیم تغذیه مادر باردار با چاقی فرزند سابقه دیابت بارداری زنگ خطر بیماری قلبی آیا واکسن کرونا قند خون را بالا می‌برد؟ کرونا دیابتی‌ها را جدی می‌گیرد  

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دیابت بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج عالیشاه درست بود/ بازیکنان قصد عصبی کردن داور را داشتند

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر امروز چهارشنبه رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

نادر جعفری کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با قضاوت بیژن حیدری در این بازی اظهار داشت: حیدری یکی از داوران با سابقه فوتبال ایران است و در این دیدار هم کاملاً مسلط به بازی بود. بازیکنان هر دو تیم سعی بر عصبی کردن داور داشتند اما او توانست روی اعصاب خود مسلط باشد.

او ادامه داد: در صحنه اخراج امید عالیشاه، او به صورت برایان دابو ضربه وارد کرد و باید از زمین بازی اخراج می‌شد که داور تصمیم درستی گرفت.

جعفری در خصوص صحنه‌ای که عیسی آل کثیر در محوطه جریمه سپاهان نقش بر زمین شد، گفت: در تصاویر تلویزیونی خطایی از سوی بازیکن سپاهان رخ نداد اما باید تصاویر بهتری را مشاهد کرد تا در رابطه با آن نظر داد.

کد خبر 6094708

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • اخراج عالیشاه درست بود/ بازیکنان قصد عصبی کردن داور را داشتند
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند