Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از برجسته ترین روحانیون شیعه در زندان بحرین عفو مشروط رژیم آل خلیفه برای آزادی خود را رد کرده و زندان را محبوبتر از این آزادی ذلیلانه دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، «حسن مشیمع» روحانی شیعه و دبیرکل جنبش «حق» بحرین و از برجسته‌ترین رهبران مخالف رژیم آل خلیفه در این کشور که از سال 2011 تاکنون در زندان بوده و محکوم به حبس ابد شده است شب گذشته در یک بیانیه رسمی که توسط پسرش منتشر شد تاکید کرد که حاضر به آزادی بر اساس عفو مشروط رژیم حاکم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: زندان درد بزرگی است اما اگر اگر انسان خودش را به خدا بسپارد، دردها برای او آسان می‌شود. بسیاری از مومنان صبور و متوکل در زندان هستند و من نیز امیدوارم که یکی از آنها باشم. من از عزیزانم می‌خواستم و هنوز هم می‌خواهم که امیدوار باشند و از رحمت خدا ناامید نشوند.

این روحانی برجسته شیعه تاکید کرد که اگر به او حق انتخاب بین دو گزینه «آزادی تحقیرآمیز مشروط» و «ماندن در زندان» داده شود بدون شک زندان برای او محبوب‌تر خواهد بود.

خروش بحرینی‌ها در اولین سالگرد عادی‌سازی روابط منامه و تل‌آویواحکام ناعادلانه آل خلیفه علیه فعالان سیاسی در بحرین

آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین نیز این موضع والای حسن مشیمع را ستوده و تاکید کرد: از استاد حسن مشیمع به دلیل این موضع گرانقدر و والای او و اینکه قضیه و آرمان ملت را که قضیه خود او نیز هست، بر نیاز ضروری خویش برای آزادی از زندان و حفظ سلامتی مقدم داشته‌، سپاسگزاریم. همه زندانیان و تبعیدشدگان و همه عرصه بحرین پر از چنین مقاومت‌ها و استواری‌هاست.

ماه گذشته سازمان عفو بین الملل ضمن اختصاص پرونده ویژه‌ای برای حسن مشیمع، او را از مهمترین زندانیان سیاسی جهان خواند.

مقامات بحرین او را در سال 1995 در پی اعتراضات مسالمت آمیز بازداشت کردند و پس از آن هم بارها به زندان افتاد و پنج سال را در زندان سپری کرد.

مشیمع در سال 2002 به عنوان دبیرکل جمعیت الوفاق و در سال 2005 به عنوان دبیرکل جنبش الحق که مدافع آزادی‌ها و حقوق بشر و یکی از بارزترین گروه مخالفان است، انتخاب شد.

پس از آغاز تظاهرات مردمی در  سال 2011  که خواستار آزادی و دموکراسی بودند، مشیمع مجددا بازداشت و به حبس ابد محکوم شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حسن مشیمع آل خلیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل دوم عیسی آل کثیر به آلومینیوم (آلومینیوم اراک 2-4 پرسپولیس)

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • لحظات مرگ یک چهره برجسته در مراسم بزرگداشتش
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • گل دوم عیسی آل کثیر به آلومینیوم (آلومینیوم اراک 2-4 پرسپولیس)