Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:55:32 GMT

آبدهی چشمه لنگان ۹۸ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۶۶۸۲

آبدهی چشمه لنگان ۹۸ درصد کاهش یافت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  محمدرضا یبلوئی مدیر آبفای فریدونشهر با بیان اینکه در شرایط عادی، میزان آبدهی چشمه لنگان به بیش از ۷۰۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد گفت: وقوع خشکسالی‌های مستمر در دهه اخیر موجب کاهش شدید سطح سفره‌های زیرزمینی و خشک شدن بسیاری از منابع آب محلی در فریدونشهر و روستا‌های این منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: چشمه لنگان تنها منبع تأمین کننده آب شرب در فریدونشهر و روستا‌های این منطقه به شمار می‌رود که با کاهش آبدهی آن، تأمین آب پایدار روستا‌های بادجان، سیبک، سدآب، میدانک اول و دوم، دره سیب و مجتمع روستایی قلعه سرخ با چالش مواجه می‌شود.

مدیر آبفای فریدونشهر ابراز داشت: در سه سال اخیر تعداد پنج حلقه چاه نیز در فریدونشهر حفر شد که به دلیل فقر شدید سفره‌های زیرزمینی، این چاه‌ها آبدهی لازم را نداشت و همگی خشک شدند.

یبلوئی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار انشعاب آب به مشترکان شهری و ۲ هزار انشعاب به روستاییان در منطقه فریدونشهر واگذار شده است، تصریح کرد: مردم این شهرستان می‌توانند با مصرف بهینه آب، نقش مهمی در مدیریت منابع آبی و تأمین آب شرب پایدار ایفا کنند.

چشمه لنگان در روستای سیبک واقع در ۱۷ کیلومتری جنوب‌غربی فریدونشهر قرار دارد.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشکسالی فریدونشهر چشمه لنگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران 35 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای 10 میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش 22 درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • جلوه گری بهار در طبیعت سراب گیان نهاوند + فیلم
  • ستاره رئال لنگ‌لنگان تمرین را ترک کرد
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم