Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان آمار جاماندگان از ثبت نام کتاب درسی را ملاکی برای دستیابی به آمار دانش آموزان ترک تحصیلی در سال تحصیلی جدید دانست، بیان کرد: برای جاماندگان از ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا ۳۱ شهریور فرصت ثبت نام وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانش آموزان با مراجعه به سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا تاریخ مذکور می‌توانند برای ثبت سفارش خود اقدام کنند.

به گفته رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پس از ثبت نام، کتاب‌های درسی از طریق مدارس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و نمی‌توان این استدلال را به کار گرفت که جاماندگان از ثبت سفارش ملاکی برای آمار ترک تحصیل در سال تحصیلی جدید هستند.

او گفت: مامعتقدیم در شرایط کرونایی فعلی، دلایل مختلفی وجود دارد که دانش‌آموزان به دلایل مختلف موفق به ثبت سفارش کتاب‌های درسی نشوند بر این اساس فرصت ثبت سفارش را بیشتر کردیم.

هیچ مطلبی از کتاب‌های درسی حذف نمی‌شود

ملکی درباره تناسب میان برنامه درسی و شرایط کرونایی کنونی با اشاره به اینکه برنامه درسی مناسب را طراحی و در اختیار مدارس قرار می‌دهیم، گفت: در این برنامه درسی که مخصوص شرایط آموزش غیرحضوری است مانند سال گذشته حذفیات نداریم و هیچ مطلبی از کتاب درسی حذف نمی‌شود.

وی تاکید کرد: کتاب‌ها را با رویکرد تعدیلی و برنامه درسی فشرده با شرایط کرونا متناسب سازی کردیم؛ همچنین روش تدریس معلم و شیوه ارزشیابی او و وظایفی که والدین باید ایفا کنند در برنامه درسی تدوین شده است.

رئیس سازمان پزوهش و برنامه ریزی آموزشی از در اختیار قرار گرفتن این برنامه درسی در اختیار ادارات کل استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: آموزش‌هایی مجازی برای معلمان متناسب با این برنامه درسی در نظر داریم تا این برنامه جوابگوی نیازهای دانش آموزان و معلمان در شرایط خاص کرونا باشد.

کد خبر 626905 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس دانش آموز کتاب های درسی دانش آموزان برنامه درسی ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی

 آیت الله عبادی در دیدار مسئول موسسه بینش مطهر کشور ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه استاد آیت الله مطهری گفت: آثار شهید مطهری بیش از گذشته ترویج و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: اساتید باید به صورت کلاسیک آثار و اندیشه‌های استاد مطهری، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سایر شخصیت‌ها را در برنامه‌های کاری و درسی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مجلس و مسئولان فرهنگی وظیفه دارند تا آثار این استاد بزرگوار را در جزو برنامه‌های درسی قرار دهند. 

مسئول موسسه بینش مطهر کشور نیز با اشاره به اینکه امروز در کشور بیش از هزار نفر از اساتید و حوزه‌های علمی مورد تایید برای ترویج آثار و اندیشه‌های استاد مطهری در کشور فعالیت می‌کنند گفت: در این خصوص ۳۰ نفر از اساتید در خراسان جنوبی هستند که با هزار و ۲۰۰ دانش پژوه فعالیت می‌کنند.

هاشمی افزود: استفاده از کتاب‌های استاد مطهری و همچنین ۵ نفر از مراجع بزرگ کشور و بهره گیری از دیدگاه‌های آنان برای اقشار مختلف کودکان، نوجوانان و دانشجویان در برنامه کاری ما است.

وی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آثار شهید مطهری در مراکز فرهنگی نیز باید گسترش یابد و جزو برنامه‌های درسی آنان باشد که بنیان فکری افراد را تقویت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟