Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر فروشان همدان گفت: باز نشدن مدارس از یک جبهه و گرفتن حق توزیع کتب درسی از جبهه دیگر با شغل ما در حال جنگ است.

عباس ستاره در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دراین روزهای سخت که ویروس کرونا تأثیر خود را بر روی تمامی مشاغل گذاشته است، شغل ما از چند جهت تحت فشاراست.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی وآماده شدن واحدهای صنفی ما برای شروع مدارس در مهرماه، متأسفانه با خبر باز نشدن مدارس روبرو شدیم که آسیب بزرگی به واحدهای صنفی ما وارد کرد و تقریبا تمامی واحدها رو به تعطیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: لوازم‌التحریر فروشان از روی ناچاری با حفظ واحد شغلی خود با ضرر، به شغل دیگری برای کسب درآمد روی آورده‌اند واگر اوضاع به همین روند پیش برود، خیلی از این واحدها ورشکسته می‌شوند.

ستاره با اشاره به وضعیت آشفته بازار لوازم‌التحریر در این روزها، ادامه داد: مشکل ما به همین مسئله ختم نمی‌شود و از طرفی ما از دولت هم گله‌مندیم، چرا که از زمان‌های قدیم که قدمتی بالای پنجاه سال است، دانش‌آموزان کتاب‌های تحصیلی خود را ازکتاب فروشی‌ها تهیه می‌کردند که این خود از چند جهت جنبه سودآوری داشت.

وی با بیان اینکه از زمانی که توزیع کتب تحصیلی را از کتاب فروشی‌ها  گرفته‌اند شغل ما در خطر نابودی است، خاطرنشان کرد: در زمان توزیع کتب درسی، درآمد مستقیم و غیرمستقیم حاصل از توزیع کتاب به دست می‌آمد و پا گذاشتن دانش آموز در مغازه کتاب فروشی به این شغل قوت می‌بخشید و به نوعی برای ما اعتبار به حساب می‌آمد.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر فروشان همدان با اشاره به گرفتن امتیاز توزیع کتاب درسی توسط دولت، اضافه کرد: شکایتی مبنی بر برگرداندن امتیاز توزیع کتاب تحصیلی، توسط کتاب فروشان در سطح کشوری توسط تمامی اتحادیه‌های استان‌ها به دولت فرستاده شد اما متأسفانه جواب امیدوار کننده‌ای نگرفتیم که بعد از پیگیری‌های فراوان قرار به برگرداندن این امتیاز شد اما با شرایطی سخت و پیچیده که بعد از قبول کردن ما با همان شرایط سخت، باز هم دست ما را از توزیع کتاب کوتاه کردند.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد خصوصی‌سازی، خاطرنشان کرد: با گرفتن امتیاز از این اتحادیه و توزیع کتب توسط آموزش و پرورش این قانون به‌صورت معکوس اجراشده واز بخش خصوصی به دولتی منتقل شده است.

 ستاره تأکید کرد: از دولت جدید خواستار حل کردن این مشکلات و گرفتن دست کمک ما برای قوت بخشیدن به این صنف هستیم و انتظار داریم مانند سال‌های گذشته کتاب دوباره در دستان کتاب فروش باشد و شاهد دیدن چهره دانش آموزانی که با ذوق و نشاط به همراه خانواده برای تهیه کتاب می‌آیند، باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لوازم التحرير تعطیلی مدارس توزیع کتب درسی استانی اقتصادی لوازم التحریر توزیع کتاب توزیع کتب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد

به گزارش جام جم و به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس روشن مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اعلام کرد: از ابتدای سال  1402 نیازسنجی لازم در بین مددجویان این استان انجام و اقدام به تامین و توزیع کالاهای ضروری میان آنها شد که عمده ترین آنها شامل کولر گازی ، یخچال ، مخزن آب و فرش بوده است.   مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر ضمن تقدیر از مساعدت های نوع دوستانه نیکوکاران درزمینه کمک به  تامین لوازم ضروری مددجویان بیان داشت :50 درصد از اعتبارات هزینه شده در این زمینه از اعتبارات دولتی و 50 درصد دیگر نیز از محل کمک های مردمی و مساعدتهای انسان دوستانه هم استانی های عزیز بوده است.   روشن در ادامه افزود:  باعنایت به قرار گرفتن در آستانه فصل گرما در سال جاری تامین تعداد 1200 دستگاه کولرگازی در دستور کار این استان قرار گرفته که با همیاری و همکاری سپاه پاسداران استان  تا پایان اردیبهشت ماه جاری تحویل مددجویان معزز خواهد گردید.

دیگر خبرها

  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان گزارش نشده است
  • توزیع ۳۶۰۰ دستگاه لوازم سرمایشی و گرمایشی بین مددجویان بوشهری
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی