Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- «بنی گانتز» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با نشریه آمریکایی «فارین پالسی» اظهارات جدیدی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد. 

بنی گانتز  مدعی شد "تل‌آویو حاضر به پذیرش توافق هسته‌ای ایران که طرف‌های برجام و ایالات متحده و جمهوری اسلامی در حال مذاکره در خصوص آن هستند، است."

اما او در ادامه اظهار کرد که اسرائیل «همچنان به اعمال فشار خود به واشنگتن برای آماده‌سازی یک «نمایش قدرت» جدی در صورت شکست مذاکرات با تهران، ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گانتز در این مصاحبه که هفته گذشته انجام گرفته است در پاسخ به موضع تل‌آویو در خصوص بازگشت دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به برجام گفت: «رویکرد فعلی ایالات متحده برای بازرسی و کنترل برنامه هسته‌ای ایران را می‌پذیریم».

وزیر دفاع اسرائیل افزد که تل‌آویو از «یک طرح بی (جایگزین) قابل اجرا که تحت رهبری آمریکا باشد»، حمایت می‌کند و این طرح شامل فشار گسترده اقتصادی به ایران در شرایطی می‌شود. این طرح در صورت شکست مذاکرات وین در دستور کار قرار می گیرد.

او همچنین پا را فراتر گذاشت به «طرح سی (سوم)» رژیم صهیونیستی اشاره کرد که شامل اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شد.

گانتز در بخشی از مصاحبه خود، برخی ادعاهای اندیشکده‌های آمریکایی و غربی را تکرار کرد و گفت که ایران دو تا سه ماه تا دستیابی به مواد و توانمندی‌های مورد نیاز برای ساخت یک بمب اتمی فاصله دارد.

گانتز همچنین خواستار حمایت جامعه جهانی از جمله اروپا، روسیه و ایالات متحده و به طور ویژه چین از طرح اعمال فشار دیپلماتی، سیاسی و اقتصادی به تهران شد و گفت: «ما باید چین را نیز به این (زنجیره) وصل کنیم. آسیا باید ایفای نقش کند. اسرائیل توانمندی هدایت یک طرح واقعی بی را ندارند. ما نمی‌توانیم یک نظام تحریم اقتصادی بین‌المللی را گرد هم آوریم و این طرح باید توسط ایالات متحده هدایت و رهبری شود. ایران باید از این که آمریکا و شرکایش جدی هستند، بهراسد».

او در ادامه لفاظی‌های خود به طرح رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت که در عین حال، ارتش رژیم صهیونیستی اقدامات خود برای متوقف کردن پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را آماده‌سازی می‌کند.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی توضیح داد: «گر فشارها افزایش یابد، به آن نقطه می‌رسیم. ما آمریکا نیستیم اما توانمندی‌های خود را داریم».

به عقیده ناظران سخنان گانتز نشان می دهد که سیاست دولت اسرائیل در قبال پرونده هسته ای ایران تغییر کرده است. پیشتر نیز نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اسرائیل اظهاراتی درباره تغییر رویکرد این رژیم در قبال مذاکرات هسته ای بیان کرد. 

با این حال نخست وزیر اسرائیل بار دیگر تاکید کرده به حملات خود علیه برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

اسرائیل در زمان نخست وزیری نتانیاهو به هیچ عنوان از مذاکرات و توافق هسته ای با ایران حمایت نکرد و تمام تلاشش را در تضعیف آن به خرج داد. 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: بنی گانتز اسرائیل ایران توافق هسته ای برنامه هسته ای ایران رژیم صهیونیستی ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

به گزارش جماران؛ رضا نصری در کانال تلگرامی خود نوشت:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو و برخی مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل توسط دادگاه کیفری بین‌المللی بالا گرفته است‌ که بدون تردید هزینه حقوقی و سیاسی بی سابقه‌ای برای اسرائیل در پی خواهد داشت.

از طرف دیگر، توجه رسانه‌های جهان معطوف به «گورهای دسته‌جمعی» در غزه شده و لازم است این توجه استمرار داشته باشد. در کنار این‌ موارد، دانشگاه‌های آمریکا در اقدامی کم‌نظیر علیه اسرائیل طغیان کرده‌اند و فضایی در داخل آمریکا پدید آورده‌اند که از جنگ ویتنام تا کنون سابقه نداشته است. علاوه بر این‌ها، فاجعه انسانی دیگری در رفح در کمین است که نیازمند توجه کامل رسانه‌ایست.

در چنین فضایی، آرزوی اسرائیل انحراف افکار عمومی آمریکا و اروپا به سمت ایران است و این قابلیت را نیز دارد تا با اهرم‌های رسانه‌ای‌اش تا حدود قابل ملاحظه‌ای ایران را در کانون توجهات قرار دهد! برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

 

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!