Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصاد، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حمایت دولت و در رأس آن رئیس جمهوری برای تکمیل خطوط مترو در کلانشهرها به ویژه خط دو اصفهان در نهایت به نفع دولت و مردم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ عباس حاج رسولی‌ها در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه شورای دوره اول که از سال ۷۸ آغاز به کار کرد، در زمان خود برنامه استراتژیک ۱۴۱۴ را تدوین کرد و بعد از آن برنامه ۲۰ ساله ۱۴۰۴ نوشته شد، اظهار کرد: این برنامه‌ریزی ۲۰ ساله به دوره‌های پنج ساله تقسیم بندی می‌شود و بودجه شهرداری نیز بر اساس همین برنامه تدوین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال جاری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: برای اداره و نگهداشت شهر مانند نظافت معابر و نگهداری فضای سبز باید حداقل دو هزار میلیارد تومان هزینه شود که جدای از این مبلغ، هزینه‌های جاری شهرداری و بودجه مربوط به پروژه‌های عمرانی و مشارکتی نیز در لایحه بودجه مشخص شده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان بر توجه مدیریت شهری برای اخذ اوراق مشارکت در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی تاکید و خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌های شهری می‌تواند منبع درآمدی برای مردم و شهرداری باشد به طور مثال قصد داریم در این دوره قسمتی از رینگ چهارم که در شهر قرار دارد را مانند رینگ سوم که در گذشته به خوبی انجام شد بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه رینگ چهارم می‌تواند برای دولت درآمدزا باشد، ادامه داد: رینگ چهارم یک پروژه مهم اقتصادی است زیرا باعث صرفه‌جویی در سوخت، جلوگیری از آلودگی هوا، ورود ممنوع شدن خودروهای سنگین به شهر و دسترسی راحت مردم به اطراف شهر می‌شود.

حاج رسولی‌ها با تاکید بر اینکه حمایت دولت و در رأس آن رئیس جمهوری برای تکمیل خطوط مترو در کلانشهرها به ویژه خط دو اصفهان در نهایت به نفع دولت و مردم خواهد بود، افزود: خط دو مترو اصفهان از دوره چهارم آغاز شد و با قدرت در دوره پنجم ادامه یافت که شورای ششم نیز سعی دارد با جذب منابع مالی این پروژه را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه هرچقدر بتوانیم باید حمایت جدی دولت و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی را برای پروژه‌های کلان به کار گیریم، اضافه کرد: پروژه‌های محلی نیز موردتوجه خواهد بود زیرا پروژه‌هایی مانند باز کردن گلوگاه در محلات قدیمی با وجود آنکه هزینه چندانی ندارد اما گاهی یک محله را آباد می‌کند.

توسعه شهر اصفهان در آینده از صنعت توریسم می‌گذرد

حاج رسولی‌ها با بیان اینکه گردشگری یکی از حوزه‌های کلیدی و اساسی در توسعه شهر است، اضافه کرد: امیدواریم بعد از پشت سر گذراندن کرونا، بتوانیم از ظرفیت‌های گردشگری موجود شهر استفاده کنیم زیرا توسعه شهر اصفهان در آینده از صنعت توریسم می‌گذرد؛ البته در شورای دوره قبل مصوباتی در این زمینه وجود داشت مانند مصوبه‌ای که برای حمایت از سرمایه‌گذاران تصویب و براساس آن پروانه ساخت برای آن‌ها رایگان شد.

وی افزود: ارزش افزوده تراکم متناسب با طبقات و محل آن در حدودی که طرح جامع و تفصیلی شهر اصفهان مشخص کرده گرفته می‌شود که این مبلغ حدود سه هزار میلیارد تومان بوده و مدیریت شهری ملزم به هزینه کردن آن در پروژه‌های توسعه شهری است و در هزینه‌های جاری هزینه نمی‌شود.

نگاه به پروژه‌های مشارکتی و درآمدی با بخش خصوصی

رئیس کمیسیون اقتصاد، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید برای توسعه فضاهای تفریحی در شهر سرمایه‌گذاران جذب شوند، اضافه کرد: الگویی در این خصوص در دوره‌های گذشته اتفاق می‌افتاد که براساس آن بدون پرداخت پول از سوی مدیریت شهر سرمایه‌گذار هزینه می‌کرد و خدماتی در اختیار مردم قرار داده می‌شد؛ همچنین مقرر می‌شد که پس از اتمام قرارداد با بخش خصوصی، پروژه در اختیار شهرداری قرار گیرد که منافع اقتصادی زیادی برای شهرداری داشت.

وی گفت: بر این اساس در صدد انجام پروژه‌های مشارکتی و درآمدی با بخش خصوصی برای توسعه شهر هستیم که تجربه خوبی نیز در این خصوص داشته‌ایم مانند احداث آکواریوم که به مدت پنج سال در اختیار سرمایه‌گذار بود یا پروژه شهر رویاها که با چینی‌ها قرار داد بستیم و قرار شد ۱۰ سال پس از راه اندازی، درآمد آن متعلق به شهرداری باشد.

حاج رسولی‌ها اضافه کرد: سرمایه گذاران می‌توانند با ارائه و اشتراک ایده‌های خود با مدیریت شهری، آن را تبدیل به پروژه کنند تا مراکز خدماتی، تفریحی و ورزشی برای شهروندان با هدف ایجاد شغل و بهره برداری سرمایه گذار و توسعه آینده شهر انجام شود.

برای جلب مشارکت با بخش خصوصی سقفی قائل نمی‌شویم

وی با تاکید بر اینکه برای جلب مشارکت با بخش خصوصی سقفی قائل نمی‌شویم، افزود: خط سه مترو یک پروژه با هزینه هنگفت است که با مشارکت بخش خصوصی می‌توان آن را اجرا و بهره‌برداری کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، حقوقی و گردشگری ادامه داد: در حال حاضر مسکن یکی از معضلات شهروندان است که با همکاری شهرداری، دولت و سرمایه‌گذاران می‌توان آن را رونق بخشید و طبیعتاً در نتیجه آن اشتغال‌زایی زیادی نیز در حوزه مشاغل مربوط به ساخت و ساز ایجاد می‌شود.

وی افزود: خیرین در شهر اصفهان ظرفیت بسیار بالایی را برای شهر ایجاد کرده و با حمایت شهرداری در ساخت مسکن، بیمارستان و ایجاد مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی همواره کمک می‌کنند.

حاج رسولی‌ها خاطر نشان کرد: درهای شورای شهر به روی شهروندان باز است و از ایده‌های مردم در عرصه‌های اجتماعی اقتصادی فرهنگی استقبال می‌شود تا بتوانیم مشکل محلات شهر را رفع کرده و با مشارکت مردمی چالش‌هایی که در نتیجه مشکلات اقتصادی و تحریم تحمیل شده را پشت سر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان اقتصاد دولت شورای اسلامی شهر مترو رئیس کمیسیون اقتصاد حقوقی و گردشگری سرمایه گذاران بخش خصوصی حاج رسولی ها مدیریت شهر شهر اصفهان توسعه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است

امام جمعه اصفهان گفت: در شهرداری مدارا با مردم بسیار مهم است و روایتی از پیامبر اسلام است که می‌فرماید «بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله» یعنی یکی از کارهای عظیم پیامبر (ص) که مساوی با رسالت بیان می‌فرماید مدارای با مردم است و این مدارا را باید با مردم داشته باشند تا آن معنویت اثر کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیر و معاونین منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به عملیات پیروزمندانه وعده صادق آن را جهشی برای ایران در دنیا مطرح کرد و اظهار داشت: قرآن کریم نیز می‌فرماید " لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا "یعنی خداوند خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید در آینده درمی یابید که شدیدترین دشمن نسبت به اسلام یهود است.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی ضربه زد و این در حالی بود که سال‌ها تلقین می‌کردند که دارای سازمان اطلاعاتی قوی هستند، اما درعملیات طوفان الاقصی هزار نفر از نیروهای حماس بدون اطلاع سرویس‌های جاسوسی مدت یک سال تمرین کرده و در این عملیات توانستند نظامیان صهیونیستی را اسیر کنند.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مدارای با مردم عنوان کرد: در شهرداری مدارا با مردم بسیار مهم است و روایتی از پیامبر اسلام است که می‌فرماید "بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله" یعنی یکی از کارهای عظیم پیامبر (ص) که مساوی با رسالت بیان می‌فرماید مدارای با مردم است و این مدارا را باید با مردم داشته باشند تا آن معنویت اثر کند.

وی با بیان برخی از مشکلات و معضلات منازل میراثی و بلاتکلیفی برای مدیریت شهری، صدور پروانه ساخت و ساز را مهم دانست و افزود: یکی از کارهایی که می‌تواند برای شهرداری ایجاد درآمد کرده و به شهر رونق دهد این است که به زمین‌های موجود پروانه داده شود و ساخته شود و افراد را به ساخت و ساز تشویق کنیم، چرا که مشاغل فراوانی نیز بر اساس این ساخت و سازها ایجاد می‌شود و علاوه بر آن باید در اخذ هزینه پروانه‌ها با مردم مدارا شود.

آیت الله طباطبایی نژاد هم چنین به ضرورت رعایت شرایط استخدام تا پایان دوره خدمت برای کارمندان دوائر دولتی اشاره کرد و گفت: فردی که در ابتدا شرایط استخدام را قبول نموده و استخدام شده است باید تا انتها این شرایط را حفظ کند، یعنی اگر کارمند زن در اداره حجاب دارد، اما بیرون از اداره حجاب خود را بر می‌دارد باید برکنار شود زیرا قرار بوده است ملتزم به اسلام عملی و قوانین باشد.
وی هم چنین یکی از کارهای خوب شهرداری‌ها برای شهر و شهروندان را مسئله فضاسازی و زیباسازی شهر بیان کرد و ادامه داد: شهروندان به فضاسازی و زیباسازی نیاز دارند و کار مهم شهرداری اصفهان این بوده است.

برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید منطقه یک شهردرای در ماه جاری

در ابتدای این دیدار مهندس علی رضی زاده، مدیریت منطقه یک شهرداری اصفهان به گزارشی از اقدامات انجام یافته در این شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: منطقه یک شهرداری اصفهان در حدود ۸۱۰ هکتار بوده و ۷۹ هزار نفر جمعیت دارد و جز محله‌های قدیمی و در مرکز شهر و یک منطقه ترانزیتی است.

وی از اجرا و در دست بودن حدود ۷۶ پروژه در محدوده منطقه یک شهرداری اصفهان خبر داد و افزود: از جمله پروژه‌های شاخص پروژه مترو و پروژه اتوبان شهید خرازی بوده که اقدامات انجام شده در این اتوبان سبب کاهش حدود ۲۵ درصد ترافیک شده است.

وی اضافه کرد: پروژه بعدی پروژه بی آر تی از میدان جمهوری اسلامی به سمت پل فلزی بوده است و هم چنین حذف گلوگاه‌های داخل کوچه‌ها که ۱۸۰ گلوگاه بر همین اساس شناسایی شده و اقدام به خرید برخی پلاک‌ها شد.

وی به حضور هفتگی مدیر و معاونین شهرداری منطقه یک در محلات و مساجد برای رسیدگی به شرایط محله‌ها اشاره کرد و گفت: بازخورد این کار افزایش ۳ برابر صدور پروانه‌ها نسبت به سال گذشته بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث فرهنگی یکی از اقداماتی که در دست انجام است تهیه تاریخ شفاهی محلات و ثبت خاطرات و عکس‌های محله‌ها و تبدیل آن به کتاب بوده است.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که شهرداری منطقه یک در مباحث فرهنگی در حال پیگیری است شهدای منطقه یک هستند با توجه به اینکه منطقه یک ۴۰۰ شهید دارد و همه آنها شهدای شاخص هستند کنگره این شهدا در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و هم چنین امسال پیرامون شهید بهشتی ۷ جلد کتاب آماده شده است.

کد خبر 748905

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود