Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@15:00:03 GMT

پیش بینی بورس در آخر هفته پیش رو

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۷۴۹۵

پیش بینی بورس در آخر هفته پیش رو

حجم معاملات نسبت به روز‌های گذشته پایین بوده است و نمی‌توان به روند مثبت روز گذشته بازار اعتماد کرد.

با توجه به نماد‌های پرتراکنشی مانند سپید ماکیان، تولید برق آبادان، گروه دارویی برکت، لیزینگ کار آفرین، شستا و موارد دیگر که معاملات حقیقی بسیار خوبی بر روی نمادهایشان صورت گرفته است.

 

می‌توان گفت سرمایه گذاران تمایل دارند جریان معاملات اتفاق بیفتد، ولی باید به درصد مشارکت حقوقی‌ها در بورس توجه داشت که این مشارکت کمتر از زیر ۱۰ درصد در معاملات بوده است که در بحث فروش هم به همین شکل عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باتوجه به اینکه در آخر هفته بازار مقدار عرضه‌ها کمی افزایش داشت، احتمالا در شروع معاملات در آخر هفته پیش رو شاهد بازاری متعادل همراه با کمی فشار عرضه خواهد بود.

 

از آنجایی که همبستگی بالایی بین قیمت دلار و روند بورس دیده می‌شود بنابراین در صورتی که روند صعودی قیمت دلار ادامه داشته باشد، می‌توان به بازاری مثبت امیدوار بود.  بر اساس تحلیل تکنیکال دلار خط روند صعودی کوتاه مدت خود را به سمت پایین شکسته است بنابراین انتظار می‌رود برای مدتی در یک بازه قیمتی نسبتا محدود نوسان کند. و در صورت ادامه وابستگی روند بورس به دلار، احتمالا این سناریو نیز برای بازار سهام تکرار شود.

 

آرتا اسدی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با مثبت شدن  روز گذشته شاخص کل بورس و اعتماد سهامداران به وضعیت بورس در آخر هفته پیش رو بیان کرد: به دلیل این که شاخص کل در یک روند صعودی قرار داشت، پس از رسیدن به مقاومت یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد وارد حالت رنج و خنثی شده است. در این بازه احتمال ریزش قوی و یک اصلاح قدرتمند وجود داشت، اما بازار در یک کانال نوسان کرد که خیلی نیز شدید نبود و حداقل روند اصلاحی شدیدی را تا اکنون آغاز نکرده است.

 

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: اما اگر بخواهیم از دید تکنیکالی به موضوع بپردازیم این گونه می‌توان گفت که شاخص کل در یک کانال تقریبا ثابتی نوسان کرده و به یک خط روند کوچک برخورد کرده است. البته خط روند خیلی قدرتمند نیست، اما می‌توان به عنوان یک نقطه برای حرکت بعدی بازار در نظر گرفته شود. بنابراین اگر این خط روند بتواند بازار را هدایت کند امکان برگشت بازار یا حداقل ماندن بازار در همین محدود یک میلیون و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد خواهد بود، اما اگر به سمت پایین بیاید احتمال ریزش بازار وجود دارد.

 

اسدی مطرح کرد: نکته‌ای دیگر این که حجم معاملات روز گذشته نسبت به روز‌های گذشته پایین بوده است که نشان دهنده این است که نمی‌توان به روند مثبت روز گذشته بازار اعتماد کرد. این موضوع به گذشت زمان نیاز دارد، اما برای افرادی که می‌خواهند در معاملات کوتاه مدت فعالیت کنند وضعیت مناسب است، اما باید بسیار هوشمندانه عمل کنند.

 

او در پایان افزود: شاخص کل فرابورس نیز تقریبا مشابه وضعیت شاخص کل بورس است و مشابه همین وضعیت برای آن رخ داده لذا سهامداران باید قبل از هر گونه اقدامی به این نکات توجه لازم را داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز بورس سازمان بورس معاملات بازار سرمایه آخر هفته روز گذشته شاخص کل خط روند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی

امتداد - بررسی‌های به عمل آمده از بازار ارز غیررسمی تهران در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که نرخ دلار آزاد در هفته نخست اردیبهشت ۲.۸۳ درصد کاهش یافته است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد، بررسی‌های به عمل آمده از بازار ارز غیررسمی تهران در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که نرخ دلار آزاد در هفته نخست اردیبهشت ۲.۸۳ درصد کاهش یافته است. از بین رفتن ریسک‌های سیاسی در اخبار سبب شده حجم تقاضای بازار آزاد کاهش یابد. از سوی دیگر مال‌دارها نیز با ترس از تشدید روند کاهشی، اقدام به فروش دارایی‌های خود کرده‌اند.

بازار ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت افت نرخ نسبتا قابل توجهی را تجربه کرد. در حالی که قیمت هر برگ دلار آزاد در بازار روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ماه در کانال ۶۵ هزار تومانی معامله می‌شد، قیمت این ارز در روزهای پایانی هفته نخست اردیبهشت در کانال ۶۳ هزار تومانی ثبت شد. این در حالی است که سکه طلا در روند کاهشی دلار را پشت سر خود قرار داده و در همین مدت زمان ۵.۵۶ درصد افت کرده است. تحلیلگران بازار تهران عامل این روند کاهشی بازار را در پارامترهای سیاسی دنبال می‌کنند.

دنیای اقتصاد نوشت:به عقیده این افراد رشد قیمتی که بازار در هفته‌های اخیر تجربه کرده بود، پشتوانه معاملاتی نداشت و صرفا با تشدید هیجانات اتفاق افتاد. در نتیجه در زمان تخلیه این هیجانات، حمایت محکمی در بازار مشاهده نمی‌شود و افت نرخ به راحتی صورت می‌پذیرد. از سوی دیگر همراه شدن فروشندگان در بازار این روند را تشدید می‌کند. بسیاری از افرادی که در روزهای هیجانی بازار اقدام به خرید ارز در نرخ‌های بالا کردند، اکنون با هدف ضرر کمتر اقدام به عرضه دارایی‌های خود کرده و افت سطح تقاضا در کنار افزایش سطح عرضه به تشدید روند کاهشی دامن می‌زند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمان انتشار نخستین ریسک‌های سیاسی قیمت شاخص ارزی در کانال ۶۱ هزار تومانی معامله می‌شد. در نتیجه برخی از فعالان بازار معتقدند که اگر کلیه هیجانات از بازار تخلیه شود امکان حضور مجدد نرخ اسکناس آمریکایی در کانال مذکور وجود دارد.

سکه جا زد، دلار ادامه داد
روند بازارهای ارز و طلا در روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت متضاد بود. دلار آزاد که در راستای روند کاهشی جدید خود در بازار روز چهارشنبه به رقم ۶۴هزار تومان رسیده بود، بازار پنج‌شنبه را نیز با افت نرخ پشت سر گذاشت و در این روز حدود ۵۵۰تومان کاهش یافت تا در رقم ۶۳ هزار و ۴۵۰تومان معامله شود. گفتنی است که آخرین روز حضور دلار در این نرخ ۲۱ فروردین بود. اما برخلاف روند کاهشی دلار، قیمت شاخص‌های طلایی بازار تهران در روزهای پایانی هفته گذشته افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار پنج‌شنبه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به رقم ۴۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید. ربع سکه طلا نیز در این روز رشدی ۱۰۰هزار تومانی را تجربه کرد و در رقم ۱۵ میلیون و ۱۰۰هزار تومان داد و ستد شد. به عقیده برخی از تحلیلگران بازدهی‌های هفتگی منفی ۵.۵۶ درصدی سکه و منفی ۲.۸۳درصدی دلار، این اصلاح نرخ سکه را توجیه می‌کند. البته نوسانات طلای جهانی را نیز می‌توان دیگر عامل تغییر روند بازار سکه دانست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی