Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، پانزدهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور و بیست و یکمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور ۲۱ مرداد برگزار شده اند.

داوطلبان پانزدهمین آزمون ملی، دانش آموختگان خارج از کشور در رشته دندانپزشکی عمومی بودند که پس از تشکیل پرونده در مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز به شرکت در آزمون ملی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران و به روش الکترونیک برگزار شد.

نتایج این آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل مشاهده است و پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون (نظری) لازم است برای شرکت در مرحله دوم آزمون (عملی) از چهارشنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ به سایت پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه کنند.

همچنین بیست و یکمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور پنجشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

این آزمون برای دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور که پیش از این نسبت به تشکیل پرونده در مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کرده اند برگزار شده است.

بیست و یکمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور در سالن های آزمون الکترونیک دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران و به روش الکترونیک برگزار شد.

نتایج این دوره از آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل مشاهده است.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت، حد نصاب های قبولی ۶۰ درصد و ۵۰ درصد نمره کل آزمون که معادل نمرات ۹۰ و ۷۵ (از ۱۵۰ نمره قابل کسب) هستند، در این دوره با ۵ نمره ارفاق به ترتیب به نمرات ۸۵ و ۷۰ کاهش داده شده اند.

بنابراین حائزان نمرات ۸۵ به بالا و ۷۰ تا ۸۴ باید برای ادامه مراحل ارزشیابی مدرک تحصیلی خود باید به سامانه اینترنتی edd.behdasht.gov.ir و اطمینان از کامل بودن پرونده خود مراجعه کرده و در صورت نقص در مدارک ارسالی، از طریق همان سامانه نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

متقاضیان باید به صورت حضوری به میز خدمت مرکز خدمات آموزشی (مستقر در طبقه همکف ساختمان ستاد مرکزی وزارت بهداشت) مراجعه و برگه پذیرش برای دانشگاه محل گذراندن واحدهای تکمیلی را دریافت کنند.

از این دوره، سپردن تعهد محضری برای تمام پذیرفته شدگان الزامی شده است. بنابراین داوطلبان پس از مراجعه به میز خدمت، ابتدا باید فرم تعهد محضری را دریافت و در یکی از دفاتر اسناد رسمی، نسبت به سپردن تعهد اقدام و پس از ارائه تعهدنامه به متصدی میز خدمت، برگه پذیرش دانشگاه خود را دریافت کنند.

افرادی که دارای نقص پرونده هستند، ابتدا مدارک خود را کامل کرده و سپس برای مرحله بعد اقدام کنند و پیش از کامل کردن مدارک، از مراجعه حضوری خودداری کنند.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1111171 برچسب‌ها آزمون

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آزمون دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور وزارت بهداشت آموزش پزشکی دوره آزمون برگزار شد آزمون ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست

پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و با وجود اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آن ها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج