Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:49:29 GMT

کلنگ‌زنی تالار بزرگ شهر همدان با حضور وزیر ارشاد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۸۰۶۲

کلنگ‌زنی تالار بزرگ شهر همدان با حضور وزیر ارشاد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمدرضا احسانی ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز ملی سینما با بیان اینکه اهمیت عرصه فرهنگ و هنر بر کسی پوشیده نیست اظهار کرد: همه بر تاثیرگذاری فرهنگ و هنر بر جامعه آگاهی کامل دارند.

وی با بیان اینکه در عرصه سینما فعالیت‌های عمرانی زیادی در حال انجام است گفت: برای  ایجاد سینمای روباز در اسدآباد، یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حمایت مالی صورت گرفت، ۲ میلیارد تومان تسهیلات داده می‌شود و شهرداری هم باید کمک کند زیرا مالکیت این سینما در بنای سیدجمال، شهرداری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که با فرماندار و شهردار بهار داشتیم نیز مقرر شد برای ایجاد سینما کمک کنیم افزود: در ملایر نیز با تعطیلی در ایام کرونا بازسازی سینما را در دستور کار دارند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود در شهرهای فاقد سینما ابتدا با سینمای سیار پیش برویم، سپس پردیس سینمایی که به صرفه است، راه‌اندازی شود.

احسانی با بیان اینکه پردیس سینمایی قدس نیز در حال اجراست یادآور شد: این سینما در شرایط کرونا یک سال و نیم است که در حال کار هستند و با قدرت کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سالن شهید آوینی هم به بخش خصوصی واگذار شده است عنوان کرد: طی روزهای آینده با تجهیز این سینما ۳۰۰ صندلی به ظرفیت سینماهای شهر همدان اضافه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اضافه کرد: طی چند روز آینده با سفر وزیر ارشاد به همدان عملیات عمرانی تالار بزرگ شهر که ردیف اعتباری آن هم باز شده، شروع می‌شود که این تالار با ظرفیت یک‌هزار و ۲۰۰ نفری خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح خانه مستند استان همدان یادآور شد: امروز بعد از مدت‌ها پیگیری معاونت سینمایی خانه مستند استان افتتاح شد که امیدواریم با کمک انجمن سینمایی به روند توسعه صنعت سینما کمک کند.

احسانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هر جامعه‌ای که بخواهد راه توسعه و پیشرفت را در پیش گیرد حتما باید پیش‌زمینه‌های فکری در آن آماده شود گفت: حوزه فرهنگ حوزه اندیشه، خردورزی، مطالعه و ... است و از قداست حوزه فرهنگ هر چه بگوییم کم گفتیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ و هنر با گستردگی که دارد هر بخش آن اهمیت زیادی دارد افزود: در جریان‌سازی و یا تغییر رفتارها و سبک‌ها اهمیت حوزه فرهنگ مشخص است و تا اراده نکنیم و اقناع نشویم رفتارهای ما مصنوعی و اجباری خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تصریح کرد: حوزه سینما و تصویر، هنری غربی است ولی از وقتی به کشور ما ورود پیدا کرده به همت هنرمندان تاثیرگذار بوده و اکنون می‌توانیم ادعا کنیم که از سینمای ملی برخورداریم.

وی تاکید کرد: حضور سینماگران ما در عرصه ملی و بین‌المللی نشان از ظرفیت خوب این هنر در کشور است هرچند باید در زیرساخت‌ها اتفاقات بهتری بیافتد تا مسیر اصلی خود را بیابد.

در پایان از سینماگران استان همدان تجلیل صورت گرفت‌.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: سینماگران روز ملی سینما احمدرضا احسانی پردیس سینمایی حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • ببینید | ناگفته‌های فردیون جیرانی از خدمت بزرگ عباس کیارستمی به سینما
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود