Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افسانه فدایی رئیس اداره بهزیستی تایباد در نشست خبری  گفت: از  ۴۹ پرونده مداخله اجتماعی-روانی تشکیل شده، ۳۲ درصد آن مربوط به کودک آزاری، ۱۰ درصد مربوط به همسرآزاری، ۱۰ درصد مربوط به خودکشی و ۴۸ درصد مربوط به سایر آسیب‌های اجتماعی هستند.

او افزود:اورژانس اجتماعی در سال ۱۳۹۷ در شهرستان تایباد راه اندازی شد و تاکنون ۳۲۳ مورد پرونده مداخله در مواقع آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است که اغلب آن‌ها مربوط به کودک آزاری و همسرآزاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره بهزیستی تایباد در خصوص مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۱۶۳ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی از سوی خیرین صورت گرفته که تهیه وسایل ضروی و خانه، مرمت منازل و تهیه لوازم توانبخشی از جمله کمک‌های غیر نقدی هستند.

فدایی با اشاره به اینکه ۴۱۰ مددجوی بهزیستی فاقد مسکن هستند؛ بیان کرد: این تعداد شامل ۷۲ نفر معلول سرپرست خانوار و ۱۵ نفر زن سرپرست خانوار می‌شوند.

بیشتر بخوانید

افزایش۷ برابری کودک آزاری در روزهای کرونایی


او با اشاره به اشتغال مددجویان تصریح کرد: امسال مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اشتغالزایی مددجویان تخصیص یافته که تاکنون یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان آن از بانک‌ها جذب شده است.

رئیس اداره بهزیستی تایباد تأکید کرد: این میزان اعتبار با افزایش دو برابری نسبت به پارسال، برای ۲۷ نفر از مددجویان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و خدمات اشتغال ایجاد کرده که ۴۵ درصد آن به توانیابان، ۳۰ درصد به بهبودیافتگان اعتیاد و ۲۵۰ درصد به سایرین رسیده است.

فدایی با اشاره به اینکه ۵۴ دانشجو تحت پوشش بهزیستی هستند؛ اظهار کرد: ۳۷ دانشجو شامل بانوان سرپرست خانوار و فرزندانشان و ۱۷ دانشجو شامل معلولین خفیف و فرزندان معلولان شدید می‌شوند.

او افزود: تعداد کل معلولین در شهرستان چهار هزار و ۱۶۵ نفر است که هزارو ۶۵۰ نفر در مجموع ماهیانه ۴۸۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام// ا. چ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟

نرجس خاتون اسعدی خلیلی، گفت: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور متولی ارائه خدمات، حمایت‌های اجتماعی و همچنین مداخلات به هنگام، مناسب و در دسترس مددکاری اجتماعی به بانوان سرپرست خانوار و دارای فرزند چندقلو است تا ضمن توانمندسازی آنان در تحقق اهدافی چون ارتقای سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی در کشور گام بردارد.

وی با بیان اینکه این سازمان پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن تمام خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات اقدام کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از تمام خدمات قابل ارائه سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور درباره حمایت‌هایی که از سوی سازمان بهزیستی به این خانواده‌ها ارائه می‌شود؟ تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، در حال حاضر حدود ۴۱ هزار خانواده‌ دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی ۱ تا ۵ تحت پوشش سازمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بالاتر در دهک درآمدی ۱ تا ۷ نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته‌ و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اسعدی خلیلی خاطرنشان کرد:  این خانوارها از مستمری ماهیانه برخوردار بوده و همچنین خدمات غیر مستمر به خانواده های دارای فرزند چند قلو نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت بهداشت (جهت دریافت شیرخشک رایگان) اقدام می‌کند.همچنین این خانواده‌ها از کمک هزینه ودیعه مسکن، وام اشتغال و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد