Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@15:21:47 GMT

شکست آمریکا در منطقه از افغانستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۸۱۵۱

شکست آمریکا در منطقه از افغانستان آغاز شد

دبیر شورای علما و اخوت اسلامی شمال کشور افغانستان گفت: مقام معظم رهبری ۱۳ سال قبل در کنفرانس هفته وحدت سقوط آمریکا را بشارت داده بودند که امروز آغاز این پروژه شکست را در افغانستان مشاهده می‌کنیم.

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرئوف توانا در هشتمین همایش بین‌المللی اربعین در مشهد افزود: هم اینک نویدی برای مقاومتگران جهان اسلام است که گلیم شیطان بزرگ از افغانستان جمع شده و امیدواریم این گلیم از سرتاسر جهان برچیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی باید به عزت رسیده و جنگ در آن خاتمه یابد و امیدواریم توجه همه همسایگان ما نیز بر پایان یافتن درد مردم افغانستان‌ متمرکز باشد.
توانا اضافه کرد: از همه کشورهای جهان به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم همانطور که بیش از چهار دهه با ملت افغانستان برادرانه رفتار کرده اند، این ملت را تا زمان تاسیس نظامی قابل قبول در این کشور حمایت کنند.
دبیر شورای علما و اخوت اسلامی شمال کشور افغانستان ادامه داد: مردم افغانستان رنج‌های زیادی تحمل کرده‌اند، در یک روز در یک شهر افغانستان ۲۴ هزار نفر به شهادت رسیدند، سرزمینی که همه وجود آن زخم است، هیچ خانه ای از آن بدون شهید نیست.
توانا افزود: اسلام مرز ندارد، همه امت اسلامی به هم وصل هستند و مرزهای استعماری باید از میان ملتها برداشته شود.
وی گفت: جبهه مقاومت نقش مهمی در حفظ امت اسلامی داشته و دارد و اگر جبهه مقاومت تشکیل نمی شد، امت اسلامی به صد بخش تقسیم می‌شد.
قیام کربلا، الگوی آزادیخواهان جهان
دبیر شورای علما و اخوت اسلامی شمال کشور افغانستان ادامه داد: تمام قیام‌های آزادیخواهی جهان با الگوگیری از قیام کربلا و سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) شکل گرفته‌ است.
توانا افزود: نهضت کربلا ادامه دهنده مسیر پیامبران الهی از جمله حضرت موسی و ابراهیم (ع) در دفاع از حق و مبارزه در برابر ستمگران برای معرفی اسلام ناب بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بزرگترین ننگ در تاریخ اسلام این بود که کسانی که خود را پیروان پیامبر اکرم (ص) می‌دانستند اهل بیت (ع) و خانواده پیامبر (ص) را به شهادت رساندند.
هشتمین همایش بین‌المللی اربعین ۲۴ تا ۲۶ شهریورماه در مشهد برگزار می شود. 
انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افغانستان آمریکا رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه