Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:53:42 GMT

مولابیگی: خلا دادستانی امور اداری کشور احساس می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۸۲۸۰

مولابیگی: خلا دادستانی امور اداری کشور احساس می شود

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا مولا بیگی معاون حقوقی دیوان عدالت اداری کشور در نشست مجمع مطالبه گران مدیریت شهری که صبح امروز ۲۴ شهریورماه برگزار شد گفت: در زمینه های مختلف مشکلات متعددی داریم که بر اساس تصمیمات غلط در بخش های مختلف از جمله محیط زیست، میراث فرهنگی و‌ در مبحث شهرداری وضع شده که بر خلاف مقررات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی ثبت شکایات و موارد خلاف انجام شده توسط افراد مسئول باید مورد تفحص و بازخواست قرار گیرد که پیگیری آن بر عهده ی دادستانی امور اداری کشور است که هم‌اکنون خلاء این جایگاه احساس می شود.

وی افزود: با تصویب ایجاد داستانی امور اداری کشور در شورای نگهبان، سازمان های مردم نهاد می توانند پس از اطلاع از تصمیمات موردی که در زمینه های مختلف جامعه و بر خلاف قانون صورت گرفته و تضیع کننده ی حقوق عامه است اقدامات لازم را جهت ثبت شکایت انجام دهند.

مولا بیگی تصریح کرد: در برخی از تعاریف حقوقی به لحاظ قانونی باید تجدید نظر کنیم. نهادهایی تحت عنوان شرکت از اختیارات عمومی استفاده می ‌کنند ولی در ماهیت خصوصی هستند مانند شرکت آب و فاضلاب شهری که کاملا غیر دولتی ست. بدین صورت که در صلاحیت دیوان اداری کشور قرار نمی‌گیرند، در برخی موارد زیر نظر سازمان بازرسی کشور حضور ندارند و بعضا دیوان محاسبات هم اجازه ورود ندارد. اینجاست که خلا وجود دادستانی امور اداری کشور و خلا قانونی که به شکایت موردی بررسی کند کاملا احساس می شود.

معاون حقوقی دیوان عدالت اداری کشور گفت: آسیب های ناشی از پرداخت عوارض تحت عنوان تغییر کاربری با استدلال بر این که بهای تغییر کاربری در ساخت و سازها پرداخت می شود تثبیت کننده ی امر خلاف است. اگر قانون گذار تغییر کاربری را منع کرده دیگر پرداخت عوارض معنایی ندارد که مصداق آن می توان به موضوع محدوده ی طرح ترافیک اشاره کرد که در برهه ای از زمان مبحث آن مطرح بود.

وی از علل های منجر به این آسیب ها افزود: ۱- شهرداری درآمد پایدار ندارد و به دنبال برآورد هزینه ها برای اداره ی شهر است. ۲- پرداخت عوارض تغییر کاربری، انگیزه برخورد با تخلف را می‌گیرد که بخشی از آن در کمیسیون ماده ی ۱۰۰، این قانون به تصویب رسیده است.

غلامرضا مولا بیگی در پایان با اشاره به اینکه برای درآمد پایدار اداره ی شهرها باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود گفت: در ریاست آیت الله رئیسی در قوه ی قضاییه اصلاح ماده ۱۰۰ کمیسیون کلید خورد، طرحی آماده و به وزارت کشور و دولت ارسال شد و هم اکنون این طرح در مجلس است. لایحه ی پایدار درآمد شهری یکی از موضوعاتی ست که باید در مجلس مورد توجه قرار گیرد که ما بتوانیم برای اداره ی شهر منابع مالی قانونی نیز پیش بینی کنیم و منبع تامین هزینه ها نیز به صورت قانونی به تصویب برسد چرا که این امر منجر به جلوگیری از تخلفات عوارض خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تغییر کاربری مدیریت شهری عوارض دیوان عدالت اداری امور اداری کشور تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت خوب نیست می‌روم

سرمربی آبی اناری‌ها از نمایش شاگردانش در دیدار برابر والنسیا راضی و خوشحال است. او گفت اگر وقت احساس کند که از حمایت لازم برخودار نیست تیم را ترک می‌کند.

به گزارش ایسنا، بارسلونا در آخرین بازی از هفته سی و سوم رقابت‌های لالیگا با نتیجه ۴ بر ۲ والنسیا را شکست داد.

ستاره این  بازی روبرت لواندوفسکی بود که توانست سه گل به ثمر برساند.

به نوشته آس، ژاوی در نشست خبری بعد از بازی گفت: من خوشحال و راضی هستم. اشتباه باعث شد تا با نتیجه دو بر یک عقب بیفتیم اما ناامید نشدیم و به بازی برگشتیم. باوجود آن که اشتباهات فردی داشتیم اما به نظرم نظم تیمی خوب و در کارهای هجومی  راضی کننده بودیم. باید از این نمایش و پیروزی خوشحال باشیم. به کمی آرامش بیش‌تر نیاز داشتیم با این حال من از نتیجه و عملکرد بازیکنان راضی و خوشحال هستم.

او ادامه داد: فرمین لوپز بسیار خوب بود. او در فضاها بازیکن بسیار کارآمدی است و می‌تواند کمک زیادی به تیم کند. البته به نظرم باید فرصت‌های بیش‌تری را در این بازی خلق می‌کرد هر چند که توانست گلزنی کند.

سرمربی آبی اناری‌ها درباره درخشش روبرت لواندوفسکی هم گفت: به نظرم شکست در ال کلاسیکو باعث شد تا وضعیت تیم تغییر کند. لواندوفسکی هم بهتر شده است و آمار گلزنی او به خوبی چنین چیزی را نشان می‌دهد؛ البته او می‌توانست بهتر از این هم ظاهر شود.

او درباره دلیل تغییر نظرش برای ماندن در بارسلونا گفت: من واقعا می‌خواستم بروم اما وضعیت تغییر کرد. من احساس کردم که از حمایت باشگاه و مدیر ورزشی برخوردار هستم و به همین خاطر تصمیم به ماندن گرفتم. احساس کردم که باید بمانم. اگر این احساس به من دست می‌داد که از حمایت لازم برخوردار نیستم قطعا تیم را ترک می‌کردم. اگر هم در آینده چنین احساسی داشته باشم قطعا می‌روم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت خوب نیست می‌روم
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد